نوشته شده توسط : آرال شیمی

انواع سموم مفید در کشاورزی

انواع سموم کشاورزی وجود دارد که بر اساس نوع مصرف دسته بندی می شود. حشره كش یا سموم مورد استفاده برای حشرات معمولاً متفاوت از قارچ ها، موش ها، علف ها و همینطور حلزون ها است. انواع سموم رایج کشاورزی با فرمولاسیون مخصوص خود به شکل تماسی، تنفسی و … استفاده می شود.  به علت ضرورت آشنایی کشاورزان و متخصصان عزیز با انواع کود و سموم رایج در کشاورزی، در مقاله ای جداگانه به بررسی انواع سموم و کودهای کشاورزی پرداخته ایم.

 

انواع سموم کشاورزی

انواع سموم کشاورزی

سموم مفید در کشاورزی

سموم مفید کشاورزی در راستای کنترل آفات مورد استفاده قرار می گیرد. سموم کشاورزی به طور کلی طیف گسترده ای دارد اما موارد  اصلی آن شامل حشره کش ها، قارچ کش ها، و علف کش ها هستند. البته موش کش ها و حلزون کش ها نیز در این زمینه ورود داشته اند.

سموم مفید کشاورزی یک ماده شیمیایی است که با یک عامل بیولوژیکی می تواند سبب مهار آفات شود. گاه نیز این ماده موجب عدم توانایی و پیش روی آفات می شود. عامل بیولوژیکی مورد استفاده شامل ویروس ها، باکتری ها و قارچ ها هستند.

مهمترین انواع سموم حشره كش

سم حشره كش دلتامترین در لیست پایروتروئیدها محسوب می شود. این حشره کش مکانیسم تماسی و گوارشی دارد. به طور کلی این سم در راستای مبارزه با انواع سوسک ها و مگس هاوسن مورد استفاده قرار می گیرد. این مدل از سن برای لارو پروانه ها نیز مناسب است.

سم آمیتراز یک سم حشره ­کش یا کنه کش است که خاصیت غیر سیستماتیکی دارد. در واقع تاثیر این مدل سم به صورت تماسی و تنفسی است. این سم برای انسان خطر کمی ایجاد می کند اما شاید برای نابود سازی کنه های تارتن و مگس های سفید گزینه خوبی باشد. این سم ها برای عسلک پنبه نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

سم دیازینون با اثر تماسی گوارشی و تنفسی خود می تواند در مبارزه با آفات مختلف گزینه خوبی باشد. این سم برای کرم سفید ریشه و همینطور کرک ساقه خوار و شپشک های سفید گزینه مناسبی است. این سم با عنوان کنه کش فسفره نیز شناسایی می شود.

انواع سموم حشره کش 

انواع سموم حشره كش

انواع سموم مفید کشاورزی به صورت غیر سیستمیک

انواع سموم حشره كش به صورت غیر سیستمیک نیز وجود دارد که می تواند خاصیت گوارشی و تنفسی و گاه تماسی و گوارشی داشته باشد. سم کلرپیریفوس یک حشره کش غیر سیستمیک است به طوری که می تواند به بافت های گیاهی نفوذ خوبی داشته باشد. البته ورود به لایه های واکسی گیاهان است. این سم آفات ساقه خوار و مینوز ها را از بین می برد و اثر بخشی مناسبی ایجاد می کند.

سم اندوسولفان یک حشره كش غیر سیستمیک محسوب می شود که برای حشرات جونده و مکنده گزینه خوبی است. برخی از مگس ها توسط این سم نابود می شوند و همینطور برای سوسک ها و کنه ها گزینه خوبی است.سم سایپرمترین از دیگر انواع سموم حشره کش محسوب می شود در گروه غیر سیستمیک قرار دارد. این سم برای از بین بردن آفات جونده و مکنده بوده و خاصیت ابقایی بالایی دارد.

انواع سموم حشره کش تماسی

از دیگر سموم رایج کشاورزی، می توان به اکسی دیمتون متیل اشاره نمود.  اکسی دیمتون، یک حشره کش تماسی و گوارشی و تنفسی محسوب می شود و در گروه کنه کش های سیستمیک قرار دارد. به طور کلی این ترکیب می تواند برای شته ها و همینطور کنه ها گزینه خوبی باشد. این سم به واسطه شیره یا بافت سبز گیاه می توان به همه بخش های آن منتقل شود.

سم فن پیروکسی میت نوع دیگری از کنه کش با خاصیت تماسی محسوب می شود، قدرت نفوذ این مدل از سم ها بالا است و به طور کلی تخم کنه در محصولات زراعی و درختان را می تواند از بین ببرد.

انواع سموم حشره کش از نوع گوارشی

سن فن پروپاترین در لیست انواع سموم نوع گوارشی محسوب می شود که اثرات کشندگی و دورکنندگی بالایی دارد و به طور کلی برای جلوگیری از تخم ریزی کنه ها گزینه خوبی است. از سوی دیگر سم فن والریت در مدل گوارشی تماسی قرار دارد و برای آفات پنبه مانند کرم قوزه پنبه، عسلک پنبه و همینطور برگخوار مصری استفاده می شود.

انواع سموم قارچ كش

ایپرودیون-کاربندازیم سم، یک قارچ کش ترکیبی محسوب می شود. این محصول از ترکیب گروه دی کربوکسامیدها و همینطور بنزیمیدازول ها تهیه می شود. خاصیت این سم به صورت تماسی است. برای محصولات کشاورزی جو، برنج و توت استفاده می شود و سبب از بین بردن قارچ های موجود، لکه های قهوه ای نواری جو و خشکیدگی سرشاخه ای توت ها می شود.

پنکونازول یک سم قارچ کشی سیستمیک محسوب می شود. این سم در لیست تریازول ها قرار دارد. اثر اصلی این سم به صورت درمان کننده یا حفاظتی اعلام شده است. این سم برای رفع بیماری های قارچی گیاهی به ویژه سفیدک های روی برگ ها استفاده می شود و خاصیت قارچ کشی قوی دارد.

توکونازول ۲۵ درصد در لیست تریازول ها قرار دارد و اثرات پیشگیری و درمانی خوبی ایفا می کند. این محصول سب کنترل بیماری قارچی می شود و همینطور از رشد قارچ در ساقه گیاهان جلوگیری می کند. تبوکونازول ها بیماری های سفیدک های پودری و همینطور بیماری های مشابه را از بین می برد و اثرات خوبی برای قارچ های روی گندم دارد.

انواع سموم علف كش مفید

سم گلایفوزیت یکی از مدل های سموم علف کش بسیار مفید محسوب می شود که دارای خاصیت سیستمیک است. این مدل از سموم به صورتی طراحی شده اند که می توانند برای علف های هرز یک ساله تا چند ساله پهن برگ گزینه خوبی باشند. این سم خاصیت جذب شدن با برگ و ساقه گیاه را دارد و به واسطه شیره به همه قسمت های گیاه می رسد و سبب از بین بردن علف هرز می شود.

 

انواع سموم علف کش مفید

حلزون كش

فسفات آهن به صورت مایع یک محصول خوب حلزون کش محسوب می شود. در واقع این محصول سبب به دام انداختن نرم تنان و حلزون ها می شود.

Garden Safe Slug یک محصول با فرمولاسیون قوی است که برای کشتن آفات به خصوص حلزون ها موجود است و توانسته با کمترین آسیب زیست محیط اثربخشی خوبی داشته باشد. این محصول برای باغبانی ارگانیک استفاده می شود و برای کنترل آفاتی مانند حلزون گزینه مناسبی است.

حلزون کش ها در لیست سموم ارگانیک قرار می گیرند به طوری که عملکردی متفاوت از سموم شیمیایی دارند. این محصول به طور کلی در دستگاه گوارش حلزون ها اختلال ایجاد می کند و سبب می شود که حلزون ها بین ۳ الی ۶ روز عمر کنند. محصولاتی که شامل فسفات آهن هستند نوعی طعمه برای حلزون ها محسوب می شوند. برای رابهای گلخانه ای، راب خانگی و حلزون قهوه ای صدفی درشت گزینه خوبی هستند.

 سم حلزون کش

سم حلزون کش

انواع سموم موش كش

سم فسترک بلاکس یک طعمه کشنده برای موش ها محسوب می شود. ماده اولیه به کار رفته در این سم برومتالین است که می تواند با گونه های مختلفی از موش ها مبارزه کند.

سم برودیفاکوم یک موش کش ضد انعقادی است و به طور کلی این محصول به شکل قطعات پلت شده از غلات دیده می شود که سبب جذب جوندگان می شود. این محصول شامل ترکیب جدیدی ضد انعقادی نسل دوم آنتی کوآگولانت ها است.  این محصول سبب می شود تا از فعالیت آنزیم ردوکتاز جلوگیری شود و به طور کلی نیمه عمر طولانی تری در بدن موش دارد. این سم در لیست انواع سموم قوی کشاورزی قرار دارد و استفاده یکبار از آن برای موش کشنده خواهد بود.

 

سم موش کش

سموم رایج در کشاورزی

آتابرون ها در لیست سموم حشره كش قرار دارند. این محصول برای کنترل لارو پروانه ها گزینه خوبی است. آدمیرال ها برای از بین بردن یا کنترل شپشک ها استفاده می شود و برای سفید بالک ها و پسیل ها گزینه خوبی است. آرتیا در لیست انواع سموم قارچ کش قرار دارد و برای کنترل زنگ ها و سپتوریوز ها گزینه مناسبی است.

از اپلاود به عنوان حشره كش استفاده می شود و در از بین بردن مگس سفید نیز تاثیرگذار است.

آمیستار اکسترا در کنترل بیماری های قارچی مانند زنگ و سپتوریا بسیار رایج است و در لیست مهمترین انواع سموم کشاورزی قرار گرفته است.

 جهت مطالعه کامل مقاله به سایت آرال شیمی مراجعه فرمائید.



:: برچسب‌ها: #سموم موش کش , #سموم حلزون کش , #سموم علف کش , #کود رایج کشاورزی ,
:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آرال شیمی

نقش روی در گیاهان

روی در گیاهان نقش تغذیه ای بسیار قدرتمندی ایفا می کند. خواص کود روی در رشد بیشتر میوه درختان و طراوت گیاهان قابل رویت است. نقش روی در تغذیه گیاه سبب مرتفع شدن نارسایی های لازم می شود. روی، یکی از انواع کودهای رایج و مناسب برای درختان و گیاهان می باشد

 روی در گیاهان

روی در گیاهان

خواص کود روی در گیاهان

فعالیت های آنزیمی عنصر روی سبب می شود تا نقش و تاثیر روی در گیاهان مشخص شود. عنصر روی در تولید هورمون های رشد و همینطور تلقیح و باروری گیاهان مورد استفاده قرار می گیرند. این عنصر دارای خاصیت مشخصی بر روی ریزش برگ ها است و همینطور کمبود آن سبب تاخیر در باز شدن به موقع برگ ها و گل ها می شود و در نهایت محدودیت در رشد گیاهان ایجاد می شود.

خواص کود روی در گیاهان زمانی مشخص شد که این عنصر بر روی بیش از ۳۰۰ نوع آنزیم در دام و گیاه اثر گذاشت. به طور کلی روی در گیاهان شامل ساختار مکانیزم های حفاظتی می شود.

خواص کود روی در گیاهان

خواص کود روی در گیاهان

نحوه و زمان مصرف کود روی در گیاهان

روش های استفاده از روی در گیاهان متفاوت است و همینطور زمان مصرف کود روی نیز با هم فرق دارد. در یک دسته بندی کلی این کود ها به روش های چالکود، نواری و محلول پاشی استفاده می شوند. در صورتی که از خاک های سبک استفاده شود کود روی می تواند به واسطه آبیاری نیز مورد پوشش قرار بگیرد. البته که در چنین شرایطی میزان بازیافت دچار مشکل می شود و محدودیت ایجاد خواهد شد.

محلول پاشی کود یکی از روش هایی است که باید به دقت انجام شود. در این روش که به مقدار ۵ در ۱۰۰۰ است می توان از اوره و اسید بوریک نیز استفاده کرد. این روش مربوط به اوایل بهار است و باید دقت شود که هنوز شکوفه ها باز نشده باشند. دقت در روال استفاده از روی در گیاهان سبب شکل گیری و افزایش میوه دهی می شود و عملکرد مناسبی ایجاد می کند.

 

نقاط مناسب برای استفاده از بهترین کود روی

در صورتی که خاک های آهکی با PH وجود داشته باشد، به خصوص در زمین های زراعی و کشاورزی ، کمبود روی بسیار زیاد است. تداوم استفاده از کود روی سبب می شود تا عملکرد گل دهی بهتر شود و همینطور پروسه تقویت میوه نیز به خوبی صورت بگیرد. در صورتی که از کودهای روی دار در حالت یک الی دو سال در میان استفاده شود، سبب می شود تا کمبودهای ناشی از این عنصر جبران شود.

روی در لیست عناصر ضروری برای رشد گیاهان قرار دارد به طوری که به فرم های بدون دو ظرفیتی از محلول خاک جذب گیاهان می شود. این مدل از یون ها در خاک ها سبب واکنش های قلیایی می شود و جذب به واسطه هیدروکسید صورت می گیرد.

 

عوامل کمبود روی در گیاه

آهکی بودن خاک یکی از دلایلی است که سبب محدودیت عنصر روی در گیاهان می شود. از سوی دیگر زمانی که مواد آلی موجود در خاک کم باشد نیز چنین اتفاقی رخ می دهد. بارها دیده شده که مصرف بی رویه کودهای فسفاته سبب کمبود روی در گیاهان می شود.

پژوهش ها نشان می دهد که استرس های محیطی بر روی گیاهان اثرات بد می گذارند. به طور یکه عنصر روی توان جذب و انتقال آب توسط گیاهان را دارد و تا حدی سبب می شود که اثرات بد استرس های کوتاه مدت و همینطور گرما  و میزان شوری برطرف شود.

روی در گیاهان یک فاکتور بسیار کلیدی در سنتز اسید آمینه محسوب می شود. اسید آمینه ها در لیست پیش سازهای ایندول استیک اسید قرار دارند. در واقع کود روی سبب می شود که تولید هورمون اکسین به خوبی صورت بگیرد.

از سوی دیگر کود روی سبب یکپارچگی غشای سلولی می شود و موقعیت ساهتاری ماکرومولکولهای درون غشا را حفظ می کند.

عوامل کمبود روی در گیاه

 

عوامل کمبود روی در گیاه

کمبود کود روی در مرکبات

نکته حائز اهمیت اینکه ذرت و گندم و همینطور مرکبات و انگور از موارد بسیار حساس هستند و درختان مرکبات در جنوب و شمال ایران به نسبت سایر محصولات نیاز به حساسیت بیشتری برای روی دارند.

خاک های کشاورزی به واسطه PH بالایی که دارند اغلب آهکی هستند از سوی دیگر در آب هایی که جهت آبیاری درختان استفاده می شود. یون بی کربنات وجود دارد که سبب می شود ساختار درختان موقعیت مناسبی نداشته باشند. افت کیفیت آب آبیاری به واسطه شوری ناشی از تشدید خشکسالی های پی در پی نیز از دیگر مواردی است که سبب کمبود روی در درختان می شود. وجود همه موارد نامبرده استفاده از عناصر ریز مغذی را را بیش از پیش مورد نیاز در نظر می گیرد.

 علائم کمبود روی در گیاهان و درختان

کاهش تعداد جوانه ها و همینطور شکوفا نشدن آن در درختان یکی از علائم مهم کمبود روی در گیاهان محسوب می شود. ریزش برگ های جوان و همینطور گل ها و میوه ها پیش از رسیدن نیز از دیگر مواردی است که بارها در مورد آن صحبت شده است. ریز برگی و یا کوتاه شدن میانگره های سرشاخه درختان از دیگر مواردی است که در لیست علائم کمبود روی در درختان می شود

 

عوامل کمبود روی در درختان

علائم کمبود روی در درختان

 تاثیر کود روی بر برنج

کشاورزی به خصوص در بستر برنج از موارد پر اهمیت است که اگر به دقت بررسی نشود خسارت های جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت.

وجود عنصر روی در خاک برنج منجر به بهبود رشد دانه می شود. روی سبب می شود تا شکل های گوناگون گیاه به تعادل برسد و همینطور رایط ژئوشیمیایی خاک نیز تحت تاثیر قرار بگیرد. شکل های متصل به اکسیدهای آمورف و همینطور منگنز رشد بیشتری داشته است و سبب شده تا سطح پی خاک کاربردی شود. ترکیب روی با فسفر و آهک می توان فرم تبادلی بهتری داشته باشد.

در صورتی که از روی در گیاهان به خصوص گیاه برنج در مناطق گرمسیری استفاده شود جهت بهبود رشد گیاه شده و موجب غنی سازی روی در دانه ها می شود. به طور کلی روی در گیاه برنج می تواند خاک های شالیزار را سرزنده تر نگه دارد.

نتیجه گیری

روی در گیاهان یک عنصر محرک محسوب می شود تا عناصر زاید و اضافی را کنار زده و به رشد و تقویت گیاه کمک کند. از سوی دیگر کود روی سبب می شود تا کمبود خاک و ریشه و ساقه گیاهان تا حد مورد نیاز برطرف شود. این محصول باید در زمان درست و طبق درست بر اساس نوع گیاه مورد استفاده و اجرا قرار بگیرد.

 

 

جهت دریافت کامل مقاله به سایت آرال شیمی مراجعه فرمایید.



:: برچسب‌ها: #خواص کود روی , #نقش روی بر درختان , #نقش روی بر گیاهان , #نقش روی بر برنج ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آرال شیمی

کود حیوانی برای درخت

کود حیوانی برای درخت به بهبود وضعیت خاک و رشد بهتر گیاه کمک می کند. عناصر موجود در کود حیوانی برای گیاهان، سبب تقویت نفوذ آب در خاک و شادابی و طراوت بیشتر گیاه می شود.

کود حیوانی برای درختان میوه از نوع کود گاوی و گوسفندی بیشترین تقاضا را به خود اختصاص داده است اما روند استفاده و روش های ضدعفونی کردن کودهای حیوانی نیز موضوع مهمی است که در این مقاله به طور دقیق به آن پرداخته ایم. پیشنهاد می کنیم اگر به دنبال شناخت دقیق و جامعی از انواع سموم و کودهای کشاورزی هستید حتماً مقاله ای که توسط تیم آرال شیمی در این خصوص تهیه گردیه است را مطالعه بفرمایید.

 

کود حیوانی برای درخت و گیاهان و مزایای آن

استفاده از کود حیوانی از دیرباز تا به امروز مرسوم بوده است و دلایل علمی قابل قبولی از مزایای کود حیوانی برای درخت و گیاهان گردآوری شده است. کودهای حیوانی در لیست مواد آلی قرار دارند که از گذشته تا امروز سبب شده تا خاک عمر بیشتری داشته باشد و تقویت شود.

کود حیوانی برای درخت دارای مقادیر زیادی از پتاسیم و کلسیم و همینطور آهن و گوگرد است و به مقدار مشخصی نیز در آن منگنز وجود دارد. این مقادیر سبب می شود که خاک های زراعی تقویت شوند و در نهایت سبب رشد گیاهان می شود. کود حیوانی برای درخت انواع مختلفی دارد به عنوان مثال کود گوسفندی یکی از موارد بسیار ارزشمند است و این موضوع به دلیل سرعت تجزیه بالای آن است که باید در میزان استفاده از آن افراط صورت نگیرد چون ممکن است گیاه را بسوزاند و تجزیه سریع تر از زمان مورد انتظار باشد.

کود حیوانی برای درخت و گیاهان و مزایای آن  

کود حیوانی برای درخت و گیاهان و مزایای آن

خواص کود گاوی برای درخت و گیاه

 کود گاوی برای درختان سبب می شود تا ظرفیت تبادل کاتیونی خاک بیشتر صورت بگیرد. از سوی دیگر مقدار مواد آلی خاک نیز افزایش می یابد.

مولکول های پلی ساکارید و همینطور هومیک مواد آلی در کود گاوی به هم پیوند خورده اند به طوری که موجودات زنده می توانند از آنها تغذیه کنند و به این ترتیب فعالیت موجودات زنده در خاک به شکل روتین تری صورت می گیرد.

زمانی که از کود حیوانی برای درختان و خاک آن استفاده شود، وزن خاک کاهش پیدا می کند و این موضوع به واسطه رقیق شدن ذرات خاک صورت می گیرد در واقع مواد آلی افزایش یافته و ذرات خاک رقیق تر از قبل عمل می کنند.

در صورتی که خاک مورد استفاده برای گیاه و درختان از نوع درشت دانه یا بافت باشد کاربرد کود گاوی برای آن سبب می شود تا تعداد خلل و فرج های کوچک بیشتر از قبل شود در واقع پیش بینی ها، قطر کمتر از ۳۰ میکرومتر را گزارش کرده اند. چنین جریانی سبب می شود که سرعت نفوذ آب افزایش یابد و در نهایت ظرفیت نگهداری آب بیشتر شود. زمانی که نیاز به هدایت هیدرولیکی آب است نیز این روال بهتر از قبل صورت می گیرد.

 خواص کود گاوی برای درخت و گیاه

خواص کود گاوی برای درخت و گیاه

خصوصیات کود گاوی

کود گاوی یکی از بهترین محصولاتی است که برای آماده سازی خاک استفاده می شود به طوری که سبب احیای خاک شده تا عناصر غذایی جذب بهتری داشته باشند. از سوی دیگر این کودها سبب می شود که برخی از گیاهان خاص مانند جلبک های دریایی موقعیت رشد بهتری داشته باشند و فرایندهای بیوشیمیایی و فیزیولوژیکی گیاه نیز رشد بهتری خواهد داشت. کود حیوانی برای درخت سبب کمک به محیط زیست می شود.

کود گاوی معمولاً از جنس جامد هستند و از مواد ارگانیک تهیه می شوند. عملکرد اصلی کود گاوی برای تغذیه خاک و رشد درختان و گل دهی است. این کودها معمولاً دارای بو هستند و قابلیت نگهداری آب را دارند.

. بررسی ها نشان می دهد که گاوها مقدار زیادی علف مصرف می کنند و سطح جویدن و خرد کردن علف ها نیز زیاد بوده و از این رو می توان نتیجه گرفت که سیستم گوارش گاو می تواند کارایی بیشتری به نسبت اسب و همینطور گوسفند داشته باشد این کارایی در راستای هضم غذا معنا پیدا می کند. در کود گاوی به میزان کمتری بذر علف هرز دیده می شود و از سوی دیگر پوسیدگی کود گاوی سبب می شود تا میزان آلودگی به امراض و حشرات نیز کمتر شود.

کود حیوانی برای درخت و گیاهان و همینطور گل ها استفاده می شود. کود گاوی سبب می شود که نفوذ آب در خاک بیشتر شود. از فرسایش خاک جلوگیری صورت می گیرد. سبب می شود تا میزان هوادهی بهبود یابد و مواد آلی خاک نیز تامین می شود. از سوی دیگر این محصول سبب افزایش میکروارگانیسم ها شده و فعالیت بیولوژیکی خاک می شود.

 خصوصیات کود گاوی

خصوصیات کود گاوی

کود حیوانی برای درختان میوه

کود حیوانی برای درختان مختلفی استفاده می شود اما یک مثال جالب از این محصول در خصوص درختچه بلوبری است. گیاه بلوبری یک درختچه همیشه سبز و جذاب است. این درختچه در صورتی که به درستی رسیدگی شود میوه های مغذی و سالمی خواهد داشت. برای رشد بهتر درخت میوه بلوبری نیاز به کود حیوانی به خصوص کود گوسفندی است. کود حیوانی برای درخت بلوبری شامل مواد آلی مناسبی است که اگر به خاک اضافه شود می تواند شرایط خاک را بهبود بخشد. از سوی دیگر در این کودها به میزان قابل توجهی پتاسیم وجود دارد. در کود گوسفندی میزان پتاسیم به نسبت پتاسیم کود مرغی بیشتر است.

زمانی که از نیتروژن به میزان بیشتری استفاده شود بازدهی بیشتری برای درخت بلوبری دیده می شود. کود حیوانی برای درخت منبع آلی نیتروژن محسوب می شود به طوری که نیتروژن مورد نظر به صورت آهسته و پیوسته آزاد شده و استفاده از آن در اواخر کار سبب می شد که بوته های تازه کاشت شده بلوبری موقعیت بهتری داشته باشند. از این کود به صورت کمپوست شده در اواخر پاییز نیز می توان استفاده کرد به طوری که مواد غذایی مورد نیاز آهسته آزادسازی شود.

کود حیوانی دارای چه عناصری است؟

وجود هوموس در کود حیوانی برای درخت یک بخش بسیار مهم محسوب می شود. هوموس مواد آلی است که در زمان تجزیه و آزاد کردن بخشی از مواد غذایی خود با تغییرات زیادی همراه است. هوموس ها شامل مواد آلی هستند که در نتیجه فعالیت میکروارگانیسم تجزیه می شوند. البته سرعت تجزیه بر اساس موقعیت خاک از نظر رطوبت و حرارت و وضعیت آب و هوایی تعیین می شود.

عناصر غذایی مثل ازت و فسفر و پتاسیم و همینطور کلسیم و منیزیم موجود در کود گاوی سبب می شود که جنبه تغذیه ای بالایی برای آن گزارش شود از سوی دیگر این محصول در اصلاح خاک بسیار اثربخش عمل می کند و سبب بهبود ساختمان دانه بندی می شود و سطح بیولوژی خاک را بیشتر می کند.

 عناصر کود حیوانی برای درختان

عناصر کود حیوانی برای درختان

اهمیت ضدعفونی کود حیوانی و روش های آن

ضدعفونی کردن کود حیوانی برای درخت سبب می شود که هر نوع انگل و قارچ و آفت از آن دور شود، میزان آلودگی های مضر موجود به حداقل برسد. گاز آمونیاک مضر موجود در کود از بین برود و خاصیت شوری و قلیایی غیر استاندارد کود نیز تا حد زیادی برطرف شود. یکی از روش های ضدعفونی کردن کود حیوانی، استفاده از پودر گوگرد معدن است که با کود حیوانی نپوسیده ترکیب می شود. این روش سبب می شود که در طی ۱۴ روز کود حیوانی کاملاً پوسیده شود. منظور از پوسیدگی برای کود حیوانی همان اکسید شدن است که عملکرد آن را بهبود میدهد.

کودهای حیوانی چه به صورت پلت شده و چه به صورت گرانول شده مملو از ادرار انگل قارچ و بیماری های میکروبی هستند. میزان آلودگی این کودها گاه زیاد است و اگر روند ضد عفونی کننده صورت نگیرد هزینه های گزافی ر بر خواهد داشت.

 جهت مطالعه کامل مقاله به سایت آرال شیمی مراجعه فرمایید.



:: برچسب‌ها: #کود , #کود حیوانی , #کود حیوانی برای درخت , #مزایای ضدعفونی کود حیوانی , #کود گاوی ,
:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آرال شیمی

پارامترهای مهمی در تصفیه فاضلاب صنایع دخالت دارد. هرچه مواد موجود در فاضلاب غلظت بیشتری داشته باشند، نیاز است که از نظر میزان سمی بودن و خطراتی که برای محیط زیست ایجاد می کنند بیشتر سنجیده شوند.

تصفیه فاضلاب صنایع و کارخانجات

تصفیه فاضلاب صنایع بر اساس نوع کاربرد، دسته بندی های مختلفی دارد. روش های فیزیکی، مکانیکی، بیولوژیکی و شاخه های هوازی و بی هوازی اصلی ترین موارد هستند. 

تصفیه پساب کارخانه نشاسته 

تصفیه فاضلاب صنایع نشاسته شامل روش های مخصوص به خود است. این کارخانه ها بیشترین حجم کربوهیدرات اعم از نشاسته و قند و سایر پکتین ها را دارند. بنابراین این مواد را نمی تواند توسط روش های فیزیکی معمول از بین برود. یکی از روش های تصفیه فاضلاب کارخانجات نشاسته به صورت اکسیداسیون بیولوژیکی است. بار فاضلاب های کارخانه نشاسته به نسبت فاضلاب های خانگی بسیار بیشتر است.

تخلیه فاضلاب کارخانه نشاسته  

تصفیه فاضلاب کارخانجات نشاسته

تصفیه فاضلاب صنعتی کارخانه نوشابه سازی

فاضلاب کارخانه نوشابه سازی شامل جامدات معلق COD و BOD و TSS است. همینطور مواردی مانند مواد قلیایی و نیترات و فسفات و سدیم نیز دیده می شود. این موارد نشان می دهد که تصفیه فاضلاب صنایع نوشابه سازی می تواند به روش بی هوازی صورت بگیرد. تصفیه بیولوژیکی از رایج ترین روش های تصفیه فاضلاب صنایع نوشابه سازی است.

 

تصفیه فاضلاب کارخانجات نوشابه سازی

 تصفیه پساب رنگرزی- نساجی

در بین زنجیره های صنعتی، فاضلاب های نساجی و رنگرزی در لیست بزرگترین و پیچیده ترین زنجیره ها قرار دارند. به طور کلی پارامترهای کیفی این فاضلاب ها پیچیده هستند و اگر روال تصفیه فاضلاب صنایع نساجی به درستی صورت نگیرد ورود فاضلاب به محیط زیست بسیار خطرناک است.

در فاضلاب های نساجی معمولاً پلیمرهای شیمیایی زیست تجزیه ناپذیر به مقدار زیادی وجود دارد. بنابراین مراحل تصفیه فاضلاب کارخانجات نساجی شامل انعقاد و لخته سازی است و سپس باید عملیاتی ممبران و جذبی و فیلتراسیون نیز صورت بگیرد.

تخلیه فاضلاب کارخانجات نساجی  

تصفیه فاضلاب کارخانجات نساجی

 تصفیه پساب روغنی

تصفیه فاضلاب صنایع روغنی به دلیل بالا بودن غلظت چربی و همینطور روغن و مواد نفتی نیاز به رعایت یک سری استانداردهای تخلیه دارد. اولین گام فرآیند جداسازی آب و چربی ها است. برای جداسازی روش های مختلفی وجود دارد که سبب راندمان بالا و مصرف انرژی کمتر می شود.

تخلیه فاضلاب صنایع روغنی  

تصفیه فاضلاب صنایع روغنی

 تصفیه پساب دارویی

فاضلاب های صنایع دارویی تنوع زیادی داشته و موارد سمی موجود در این فاضلاب ها بسیار زیاد است. برای تصفیه فاضلاب صنایع دارویی نیاز است که روش های شیمیایی و بیولوژیکی در کنار هم استفاده شود تا تصفیه به طور خاص صورت بگیرد

 تخلیه فاضلاب صنایع دارویی

تصفیه فاضلاب صنایع دارویی

تصفیه پساب های نفتی و پتروشیمی

برای تصفیه فاضلاب صنایع نفتی و پتروشیمی به واسطه تنوع مواد آلاینده آلی و غیر آلی باید مجموعه ای از فرایندها صورت بگیرد. مرحله پیش تصفیه شامل تصفیه فیزیکی است. در این مرحله، آشغالگیری صورت می گیرد و همینطور روش های مکانیکی نیز وجود دارد که سبب می شود ذرات معلق و بزرگ جمع آوری شوند.

 تصفیه فاضلاب صنایع لبنی

یک طبقه بندی ساده از روند تصفیه فاضلاب صنایع لبنی وجود دارد که شامل دو بخش اصلی می شود. در بخش اول نیاز است که چربی ها به صورت فیزیکی حذف شوند که اینکه توسط واحدهای هوازی و بی هوازی صورت می گیرد. بخش دوم شامل حذف بیولوژیکی است که سبب می شود ذرات جامد معلق از بین بروند. روش های پیش تصفیه نیز استفاده می شود تا حذف چربی به درستی صورت بگیرد.  استفاده از چندین واحد بیولوژیکی نیز می تواند این پروسه دقیق تر دنبال نماید.

تصفیه پساب صنایع لبنی

 تصفیه فاضلاب کشتارگاه

جهت تصفیه فاضلاب صنایع دام و طیور و کشتارگاه نیاز به انتخاب روشی است که پساب های ذبح، پوست کنی، محتویات روده و معده و ... همینطور مواد آلی و خون را از بین ببرد. فاضلاب کشتارگاه یکی از آلوده ترین فاضلاب ها محسوب می شود. جهت دریافت کامل مقاله به سایت آرال شیمی مراجعه فرمایید. 



:: برچسب‌ها: #تصفیه پساب , #تصفیه فاضلاب صنعتی , #تصفیه فاضلاب کشتارگاه ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آرال شیمی

تلقیح مصنوعی گاو

از مهمترین مزایای تلقیح مصنوعی گاو این است که مانع انتقال بیماری گاو نر به ماده می شود. باردارکردن گاو به شکل غیر طبیعی و معمول صورت می گیرد. به زبانی ساده تر اسپرم گاو توسط ابزار و روش های مشخص وارد رحم گاو ماده می شود و عمل لقاح صورت می گیرد

در اصطلاحات دامپروری، دام سبک شامل حیوانات کوچکی مانند گوسفند و بز و خوک است و دام سنگین نیز مربوط به گاو و گاومیش و همینطور شتر و … می شود. به گاو ماده ای که زایمان اول خود را انجام نداده تلیسه گفته می شود. گوساله ها خود شامل چندین دسته گوساله خیس، یعنی گوساله تازه متولد شده، گوساله خشک یعنی حیوانی که ور مصرف شیر آن تمام شده است و گوساله پای کل که به گوساله ماده گفته می شود که برای تلقیح آماده است. این آمادگی از نظر فیزیکی برای باروری مناسب است.

عبارت تلقیح مصنوعی گاو نیز به منظور اصلاح نژاد بوده و شامل عمل اسپرم ریزی به صورت مصنوعی در رحم گاو است که البته برای اینکار نیاز به شخص متخصص خواهد بود.

تفاوت دامداری صنعتی و سنتی

با اینکه بیش از ۷۰ درصد از تولیدات دامی به صورت دامداری سنتی است اما روند دامداری به سمت صنعتی شدن گام برداشته است. در دنیای دامداری سنتی، میزان امکانات محدودتر است. به طور کلی اصطلاح “نگاه معیشتی” برای آن دیده می شود. در واقع سرمایه گذاری ها فقط در دام صورت می گیرد و به همین ترتیب میزان ریسک سرمایه نیز پایین تر است

نحوه باردار کردن مصنوعی گاوها

تلقیح گاو به روش مصنوعی یکی از روش هایی است که سبب می شود درصد باروری بیشتر شود. یکی از مهمترین مزایای تلقیح مصنوعی گاو این است که مانع انتقال بیماری گاو نر به ماده می شود. تلقیح مصنوعی گاو به شکل غیر طبیعی صورت می گیرد. به زبانی ساده تر اسپرم گاو توسط ابزار و روش های مشخص وارد رحم گاو ماده می شود.

البته این روش برای تلقیح مصنوعی گاو است و برای گوسفندان روش های دیگر مورد استفاده قرار می گیرد که بیشتر به صورت لاپاراسکوپی، واژینال و سرویکال است.

برای باردارکردن مصنوعی گاو روش مجاز و اثربخش رکتور واژینال است. شخصی که باید این کار را انجام دهد باید تخصص کافی داشته باشد و هر نوع بیماری و عفونت از حیوان دور بماند.

تلقیح مصنوعی گاو

روش تلقیح مصنوعی گاو به مراحل زیر است:

  1. شخصی که این کار را انجام می دهد باید دست چپ خود را وارد مقعد گاو کند. نیاز است که از دستکش مامایی استفاده کنید و آن را توسط روغن چرب کنید. مقعد گاو باید ماساژ داده شود و دست وارد مقعد شود.
  2. تفنگ تلقیح توسط دست راست شخص وارد واژن گاو می شود. موضوعی که وجود دارد اینکه احتمال دیده شدن کود آلوده در اطراف فرج و واژن گاو زیاد است بهتر است از حوله های کاغذی استفاده شود و از آلودگی های احتمالی جلوگیری شود. سر تفنگ باید با زاویه ۳۰ درجه وارد واژن گاو شود. دقت شود که به اشتباه وارد مثانه نشود. در زمان ورود گاو به سمت جلو هل داده می شود و نیاز است که زاویه ۶ الی ۸ سانتیمتر به سمت بالا داشته باشد.
  3. یکی از موضوعاتی که در زمان تلقیح مصنوعی گاو مطرح است، وجود مدفوع در داخل رکتوم گاو است.  در چنین شرایطی می بایست از دست چپ خود استفاده کنید و آن را به سمت جلو حرکت دهید تا مدفوع اضافی از زیر دست خارج شود.
  4. به این ترتیب دست چپ که در داخل مقعد وجود دارد می تواند سر تفنگ داخل واژن را لمس کند.
  5. دست چپ کمک می کند تا سر تفنگ به بخش های رکتوم هدایت شود.
  6. باید مسیر عبور به درستی صورت بگیرد تا از سرویکس عبور کند و به رحم گاو برسد.
  7. با رسیدن به رحم گاو اسپرم به داخل شاخ های رحم ریخته می شود.

در فرایند تلقیح مصنوعی گاو این ۷ مرحله باید به درستی صورت بگیرد تا انتظار درصد باروری بالا وجود داشته باشد و روش خوبی برای به دنیا آمدن گوساله های تازه متولد شده است.

نکته: گاه دیده شده که گاو ها خودشان را منقبض می کنند و از دست مامور تلقیح اذیت می شوند. برای این کار می توان دو انگشت را به سمت جلو و عقب در داخل رکتوم ماساژ داد تا گاو احساس ریلکسی داشته باشد.

بهترین زمان تلقیح

برای بررسی زمان مناسب تلقیح مصنوعی گاو باید به اولین ایستا فحلی دقت کرد. معمولاً ۱۰ الی ۱۴ ساعت پس از دیدن اولین ایستا فحلی روند تلقیح مصنوعی گاو می بایست صورت بگیرد. هرچه در این زمان دقت صورت بگیرد می توان از رسیدن تعداد اسپرم سالم بیشتر به تخمک ها مطمئن شد.

نحوه شیردوشی گاو

گام اول در شیردوشی گاو تحریک پستان است. این کار سبب می شود تا سیستم عصبی مجاری پستان تحریک شود و خروج شیر راحت تر صورت بگیرد. در این راستا باید عواملی مثل تمایل دام در شیر دادن، تنظیم بودن ماشین شیردوشی و ترشح هورمون در جریان خون برقرار باشد و ۸ دقیقه زمان برای دوشیدن شیر کافی است. هرچه هورمون اکسی توسین کمتر ترشح شود خروج شیر سخت تر صورت می گیرد.

شیردوشی می تواند به روش های مشتی، دو انگشتی، شصتی و با ماشین صورت بگیرد. هر یک از روش ها نیاز به تخصص دارد.

پیشنهاد می کنیم برای مطالعه کامل مقاله به سایت آرال شیمی مراجعه فرمایید.

 

 



:: برچسب‌ها: #ابزارآالات تلقیح , #استریلیزاسیون های گاو , #بارداری مصنوعی , #روش تلقیح مصنوعی ,
:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آرال شیمی

مقدمه

مازوت با دنیای عجیب و غریب خود این روزها، تیتر اول بسیاری از خبرگزاری ها شده است. در این مقاله در ابتدا مازوت را معرفی می کنیم، مزایا و معایب آن را توضیح خواهیم دارد و روش های گوگرد زدایی از مازوت و همینطور تکنولوژی سولفور زدایی را بررسی می کنیم.

تعریف مازوت

مازوت نام دیگر نفت کوره است و در لیست هیدروکربن های نفتی قرار دارد. این محصول پس از پالایش نفت خام و همینطور بنزین به دست می آید. مازوت به واسطه رنگ سیاه خود، مشهور به نفت سیاه است.

 

 

 کاربردهای مازوت

1-  این ماه برای گرمایش خانه و همینطور مراکز تجاری استفاده می شود.

2-  برای سوخت کامیون ها و کشتی ها مناسب است.

3-  مازوت ها در بویلرها برای گرم کردن استفاده می شود.

 

گوگرد زدایی از مازوت

مزایا و معایب مازوت

مازوت ها اگر فاقد گوگرد باشند ماده ای اثربخش و پر کاربرد هستند اما نوع سنگین و حاوی گوگرد آن معایب خاص خود را دارد

مزایای مازوت

اصراری به استفاده از مازوت وجود ندارد اما این ماده کاربرد زیادی در دنیای امروز دارد و این موضوع سبب شده تا اصول گوگرد زدایی از مازوت به دقت مورد بررسی قرار بگیرد. امروزه از مازوت ها در خانه و همینطور برخی مشاغل استفاده می شود.

معایب مازوتگوگرد زدایی از مازوت

مازوت یک نوع سوخت فسیلی حاوی گوگرد است که سوزاندن آن برای سلامتی انسان خطرناک است و به این ترتیب گوگرد زدایی از مازوت اهمیت زیادی دارد. زمانی که مازوت می سوزد ترکیب sox از آن انتشار می یابد. این ترکیب شامل یک گاز سمی است که برای سلامتی بدن انسان ضرر آفرین است. این گاز وزن بیشتری به نسبت هوا دارد و همینطور بوی بدی از خود تولید می کند که شاید در سطح بالا کشنده باشد. 

خطرات زیست محیطی مازوت

اثرات ورود مازوت به محیط زیست نگرانی مهمی است که بارها در مورد آن صحبت شده است. در نیروگاه های حرارتی از مازوت برای گرم شدن بویلرها استفاده می شود. زمانی که مازوت و یا انواع دیگر نفت های کوره وارد محیط زیست می شود، آثار مختلفی با هم خواهد داشت. نفت های کوره مانند مازوت شامل یک سری مواد شیمیایی مختلف هستند. هر یک از این مواد از مخلوط مربوط به خود تهیه شده اند. زمانی که مواد به بخاک و یا آب های سطحی دسترسی پیدا می کنند، بخشی از آنها تبخیر می شود اما بخش دیگری در آب و خاک حل می شود و این موضوع به دلیل نشتی مخازنی است که از مازوت ها نگهداری می کند.

آن بخش از مواد که تبخیر شدند به واسطه تابش نور خورشید امکان تغییر به ترکیبات دیگر دارند. چنین جریانی بر اساس فعالیت های قارچ و باکتری نیز صورت می گیرد. در واقع این مواد تا مدت ها در محیط زیست باقی می کنند و در نهایت سبب ایجاد یک سری مواد شیمیایی سمی می شود که به نوبه خود بسیار خطرناک هستند.

 

 گوگرد زدایی از مازوت

گوگرد زدايي الكتروشيميايي

گوگرد زدایی از مازوت یکی از روش هایی است که سبب می شود محصولات نفتی مانن مازوت بهبود یارند. در واقع ترکیبات گوگردی به اکسیدهای گوگرد sox تبدیل می شود. این اکسیدها سبب بارش باران اسیدی می شود و به واسطه آن محیط زیست نیز بسیار تحت تاثیر قرار می گیرد.

یکی از روش های گوگرد زدایی از مازوت، روش جدید الکتروشیمیایی است که در این روش به صورت همزمان از یون پرفرات fe VI استفاده می شود که در واقع اکسی کننده بسیار قوی هستند.  

 

 

گوگرد زدایی از مازوت به روش اکسیداسیون

گوگرد زدایی از مازوت به روش اکسیداسیون با استفاده از پراکسید هیدروژن صورت می گیرد که نقش اکسنده را ایفا می کند. کاتالیست ها ، هتروپلی اکسو هستند و همین طور استونیتریل ها نیز نقش حلال را دارند. در این روش نسبت مولی پراکسید هیدروژن، زمان واکنش و مقدار کاتالیست بسیار مهم است. مقدار گوگرد موجود در میعانات نیز در این راستا اهمیت زیادی دارد. 

جهت دریافت کامل مقاله به سایت آرال شیمی مراجعه فرمایید. 



:: برچسب‌ها: #مزایای مازوت , #معایب مازوت , #گوگرد زدایی از مازوت , #آرال شیمی #نفت خام , #کاربردهای مازوت ,
:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آرال شیمی

آیا تصفیه فاضلاب کشاورزی به اندازه سایر فاضلاب ها مهم است؟

فاضلاب کشاورزی

فاضلاب کشاورزی، یکی از زیر شاخه های موثر در آلودگی فاضلاب کلی می باشد. در ابتدا بهتر است با مفهوم و تعریف فاضلاب آشنا شویم. حتما با این سوال مواجه شده‌اید که فاضلاب چیست؟
‌برای پاسخ به این سوال تعاریف مختلفی وجود دارد.
برای نمونه، به آب مصرف شده‌ای که بازمانده فعالیت‌های مختلف انسانی است. و به گونه‌ای خواص فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی آن به حدی تغییر کرده است، فاضلاب می‌گویند

 

انواع مختلف فاضلاب‌ها

فاضلاب‌ها انواع مختلفی دارند. مانند:

  • فاضلاب خانگی یا شهری
  • فاضلاب صنعتی
  • فاضلاب سطحی (به منظور آب‌های سطحی)
  • فاضلاب کشاورزی‌

در کشاورزی معمولا با سموم، ضد آفت‌ها و کود‌های شیمیایی مختلف سر و کار داریم.
آب‌های سطحی‌ که از فعالیت‌های کشاورزی حاصل می‌شوند، با این کود و سم‌ها در تماس‌اند و ممکن است به وسیله مواد شیمیایی موجود در آنها آلوده شوند. این آب‌های آلوده را فاضلاب کشاورزی می‌گویند.

چگونه می‌توان با این مشکل مقابله کرد؟


همانطور که می‌دانیم در دنیای امروزه تقریبا برای هر مشکلی راهی وجود دارد! و همچنین برای مشکل فاضلاب کشاورزی و آلودگی آن‌هم راه‌هایی وجود دارد که می‌توان با آسیب‌های احتمالی مقابله کرد.

 

آیا راهی برای از بین بردن فاضلاب کشاورزی وجود دارد؟

در پاسخ به این پرسش باید بگوییم خیر.
زیرا با توجه به نیاز انسان و… فعالیت‌های کشاورزی، همواره ادامه دارند. و هیچگاه نمی‌شود فعالیتی را مختل کرد. همچنین برای کشاورزی نمی‌توان از سم، کود و مواد شیمیایی استفاده نکرد. هرچند می توان از محصولات ارگانیک که جایگزین های مناسب تری برای آفت کش ها و سموم شیمیایی هستند، استفاده نمود.

● آیا ممکن است از این فاضلاب استفاده‌‌ای بشود؟

برای پاسخ به پرسش سوم ممکن است ابتدا با خود فکر کنید، که چگونه ممکن است از فاضلاب کشاورزی با وجود مواد شیمیایی و خطرناک استفاده کرد؟
اما پاسخ ما به شما این است که بله، امروزه در بسیاری از کشورهای صنعتی و در حال توسعه استفاده از فاضلاب و به طور کلی فاضلاب‌ها امری طبیعی است.
از این فاضلاب‌ها در کشاورزی، ابتدا برای آبیاری باغات و زمین‌های کشاورزی استفاده می‌شود.

● چگونه می‌توان فاضلاب کشاورزی را تصفیه کرد؟

آب‌های زاید را از زمین کشاورزی جمع‌آوری و سپس بعد از جمع آوری به سیستم تصفیه هدایت می‌کند. پس از جمع آوری، انتقال فاضلاب هم از اهمیت و توجه ویژه‌ای برخوردار است تا به موجودات آسیبی نرسد.
لازم به ذکر است برای تصفیه فاضلاب کشاورزی و استفاده از این سیستم نیاز به فضای کافی، هزینه و بودجه لازم و دقت در انتخاب سیستم مناسب می‌باشد.

معایب استفاده از آبیاری زمین های کشاورزی با فاضلاب

بعد از تصفیه فاضلاب کشاورزی، تقریبا مشکلی برای استفاده از آن وجود ندارد. اما چنانچه این تصفیه به روش صحیح و درست انجام نگیرد، باعث زیان رساندن به عوامل مختلف، همچون موجودات زنده و مخصوصا محصولات می‌شود. زیرا فاضلاب مربوط کشاورزی، غلظت بالایی از مواد شیمیایی و عناصر سمی را دارا است. که در دراز مدت تاثیرات آن مشاهده می‌شوند و البته اغلب مردم به دلیل گذشت زمان و تاثیر گذاری آن در طولانی مدت متوجه علت آن نخواهند شد.

مزایای استفاده از آبیاری زمین های کشاورزی با فاضلاب

تصفیه درست فاضلاب کشاورزی و استفاده از آن مزایایی در پیش دارد که موارد زیر نمونه‌هایی از این مزایا هستند :
– جلوگیری از ورود این فاضلاب‌ها به محصولات و زندگی انسان‌ و دیگر موجودات
-کاهش بار آلودگی زیستی
– آسیب نرسیدن به محصولات و جانداران.
-کاهش هزینه آب کشاورزی
-استفاده بهینه از آب در زمان کمبود آن و غیره

آینده فاضلاب کشاورزی

با گذشت زمان و پیشرفت انسان‌ها، نیاز‌های کشاورزی و همچنین فعالیت‌های مختلف انسان‌ افزایش میابد. در پی این افزایشات به طور معمول، روند افزایش فاضلاب هم ادامه دارد. برای استفاده درست باید به دنبال بهترین روش‌‌ها بود، تا از آسیب رساندن به عوامل مختلف جلوگیری شود.

اکسیدین آب و فاضلاب (اگوسیب)

تیم آرال شیمی ضمن معرفی محصول اکسیدین آب و فاضلاب، با نام تجاری «اگوسیب» قدمی بزرگی در عرصه گندزدایی آب و فاضلاب برداشته است. این محصول دوستدار محیط زیست می باشد. به طوری که در اثر تجزیه پراستیک اسید/ هیدروژن پرواکساید توسط طبیعت، آب، اکسیژن و دی اکسید کربن تولید خواهد شد. این مواد به نوبه خود نیز وارد چرخه مواد طبیعی می شوند. به عبارتی باقیمانده مضری از خود برجای نمی گذارد.

اگوسیب باعث کاهش BOD و COD  آب می گردد و به نوعی جایگزین کلر و ازون در سیستم گندزدایی فاضلاب می شود. هم چنین خطرات ثانویه آن ها را ندارد. از جهت دیگر رنگ و بوی فاضلاب را هم کاهش می دهد.

اکسیدین صنایع آب و فاضلاب، یک محصول ضدعفونی کننده قدرتمند با قدرت اثرگذاری بالاست که طیف بسیار وسیعی از انواع عوامل بیماریزا از قبیل E.Coli و سالمونلا و لژیونلا را بطور کامل از بین می برد. جهت اطلاعات بیشتر به سایت آرال شیمی مراجعه فرمایید.



:: برچسب‌ها: #آرال شیمی , #فاضلاب کشاورزی , #اکسیدین , #ضدعفونی فاضلاب کشاورزی ,
:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آرال شیمی

لیست جامع کارخانجات صنایع غذایی

·        صنایع غذایی کاله

برند کاله در سال ۱۳۷۰ تأسیس شد. این برند را در جایگاه ۴۸ام صنایع غذایی در جهان (به گزارش یورو مانیتور)، برند محبوب و برتر و ۷ سال تنها صادرکننده نمونه در فرآورده‌های لبنی در ایران قرار داده است.

اطلاعات بیشتر https://kalleh.com/

  • ·        صنایع غذایی میهن

کارخانه میهن در حال حاضر بیش از 11000 نفر را در بخش های مختلف به خدمت گرفته و فضاهای تولیدی سرپوشیده آن به 350 هزار متر مربع بالغ می گردد.

اطلاعات بیشتر http://www.mihan-food.com/

 

  • صنایع غذایی شیرین عسل

گروه صنايع غذايي شيرين عسل تنها گروه صنعتي در زمينه توليد انواع شيريني و شكلات و محصولات كاكائو مي باشد. این کارخانه محصولات متنوع و مرغوبي را براي قشر وسيعي از مصرف كنندگان و طيف گسترده اي از مشتريان توليد و توزيع مي نمايد.

اطلاعات بیشتر http://www.shirinasal.com/

  • ·        صنایع غذایی پگاه

شرکت صنایع شیر ایران که هم اکنون با برند پگاه در میان عموم مردم شناخته می‌شود، 7دهه پیش و در سال ۱۳۳۳ نخستین کارخانه شیر پاستوریزه ایران بود. این کارخانه با ظرفیت ۴۵ تن در روز تاسیس شد. اطلاعات بیشتر http://pegah.ir/

  • ·        صنایع غذایی دامداران

شرکت فراورده های لبنی تین با برند تجاری دامداران، به عنوان یکی از بزرگترین و معتبرترین شرکتهای تولید کننده محصولات لبنی در ایران می باشد. اطلاعات بیشتر https://damdaran.ir/

  • صنایع غذایی زرماکارون

گروه صنعتی و پژوهشی زر با اعتماد به توان سرزمین خود در عرصه‌های تولیدی و صنعتی، زیرساخت خود را در سال ۱۳۷۲ پایه‌ریزی و در سال ۱۳۷۷ محکم و استوار کار خود را در صنعت آغاز نمود. سپس در سال ۱۳۸۰ برای اولین بار در ایران خطوط تولید آرد سِمولینا را راه‏ اندازی کرد.

اطلاعات بیشتر http://www.zarmacaron.com/

  • ·        صنایع غذایی چوپان

صنایع لبنی و بستنی چوپان در سال 1376 فعالیت خود را با تولید شیر و ماست آغاز کرد. در حال حاضر با داشتن بیش از 800 کارمند و تولید بیش از 70 نوع محصول لبنی پاستوریزه و هموژنیزه بصورت تازه و فاقد مواد نگهدارنده و افزودنی جزء برترین تولیدگنندگان لبنیات قرار دارد.

 اطلاعات بیشتر https://choopan.com/

  • صنایع غذایی سن ایچ

 شرکت عالیفرد به عنوان بزرگترین تولید کننده انواع کنسانتره، آبمیوه، نوشیدنی و شربت، در سال ۱۳۵۶ در شهر صنعتی کاوه در شهرستان ساوه کار خود را شروع کرد. در ابتدای فعالیت خود، انواع آبمیوه را در بسته‌بندی‌های مختلف تولید می‌کرد. اطلاعات بیشتر http://www.sunich.org/

 

  • ·        صنایع غذایی مهرام

گروه تولیدی مهرام در سال ۱۳۴۹ تاسیس شد و به بهره‌برداری رسید. تنوع تولیدات در ابتدا به شش نوع محصول خلاصه می‌شد که در میان آن‌ها سس مایونز توانست جایگاه ارزنده‌ای را در کشور به دست آورد. اطلاعات بیشتر https://mahramco.com/

 

  • ·        صنایع غذایی مینو

گروه صنعتی مینو با همت والای زنده یاد مرحوم حاج علی خسروشاهی بنیان نهاده شد. در ۱۶ آبان سال ۱۳۳۸ هـ . ش فعالیت تولیدی خود را با تاسیس شرکت صنعتی پارس مینو آغاز نمود. اطلاعات بیشترhttps://www.minoogroup.com/

  • ·       صنایع غذایی رامک

شرکت فرآورده های لبنی رامک، تولیدکننده انواع محصولات لبنی و یکی از بزرگترین زیرمجموعه های هلدینگ دلتا  در ایران می باشد. در سال 1369توسط خانواده نصیری در استان فارس و شهر شیراز تاسیس شد و امروزه با گسترش روز افزون فعالیت به عنوان یک برند ملی شناخته شده و در بیش از 20 شهر ایران دارای شعبه می باشد.

اطلاعات بیشتر http://www.ramakdairy.com/

 

  • ·        صنایع غذایی یک و یک

با بیش از پنجاه سال سابقه به عنوان يكي از بزرگترين بنيانگذاران صنعت نوين غذايي كشور محسوب می شود.

شرکت دشت مرغاب (سهامی عام) با نام تجاری شناخته شده ی یک و یک، از با سابقه ترین و بزرگ ترین مجموعه های تولیدی صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی کشور محسوب می شود.

اطلاعات بیشتر https://www.1and1group.com/

  • ·       صنایع غذایی اروم آدا

شرکت اروم آدا در کشور ایران، 9 کیلومتری شهر ارومیه در جاده سنتو در محیطی بسیار خوش آب و هوا و با مساحت تقریبی 52000 متر مربع و 19500مترمربع زیربنا تاسیس گردیده است. این شرکت درپانزدهم آبان سال 1370 به منظور تولید انواع محصولات غذایی به بهره برداری رسید.  

اطلاعات بیشتر http://www.urumada.com/

  • ·        صنایع غذایی تک ماکارون

همزمان با راه اندازی واحد مدرن آردسازی آردداران در سال 1382 با گندم نرم و راه اندازی و بهره برداری واحد دوروم، دست یابی به کیفیت مطلوب ماکارونی سمولینا همتراز با کشورهای نام آشنای ماکارونی در ایتالیا سرلوحه کار شرکت تک ماکارون قرار گرفت.

اطلاعات بیشتر https://takmakaron.com/

  • ·        صنایع غذایی ویتانا

کارخانه ویتانا در سال ۱۳۳۵ توسط برادران تهرانچی در خیابان امیریه تهران تأسیس شد. برادران تهرانچی از آلمان و انگلیس دستگاه‌های بیسکویت‌سازی وارد و تولید مستمر بیسکویت را در کارخانهاین شرکت آغاز کردند. آن‌ها در مورد محبوب‌ترین محصول ویتانا یک جمله معروف داشتند: «بیسکویت مادر باید به راحتی با دندان شکسته شود و با آب دهان نرم شود». بیسکویت مادر قدیمی‌ترین بیسکویت‌ تولید شده در ایران است که از سال ۱۳۳۷ توسط شرکت ویتانا تولید می‌شود.

اطلاعات بیشتر http://vitana.co/

  • ·        صنایع غذایی دومینو

شرکت لبنیات و بستنی دومینو در سال 1390 با پشتوانه غنی از تجربه و تخصص که حاصل بیش از سی سال تلاش مداوم و کارآفرینی بنیانگذاران خود که تا قبل از تاسیس دومینو به عنوان یکی از بنیانگذاران و مالکان مجموعه لبنیات و بستنی میهن فعالیت می کردند، تاسیس گردید

اطلاعات بیشتر http://www.dominodairy.com/

  • ·        صنایع غذایی چین چین

در ایران سالیانه 5.5 میلیون تن گوجه فرنگی تولید می شود، که از این مقدار حدود 2.5 میلیون تن گوجه فرنگی پروسس میشود. تولید رب گوجه فرنگی در کشور بالغ بر 772 هزار تن می باشد. ایران در سالهای مختلف از 30 تا 115 هزار تن رب گوجه فرنگی صادر و در این زمینه دارای رتبه 7 جهان می باشد

اطلاعات بیشتر https://chinchinco.com/

  • ·        صنایع غذایی آیدین

سرآغاز شرکت داداش برادر به سال 1323 باز می گردد. زمانی که دو برادر با نامهای داداش صفری و غائب علی بیوک با کوله باری از تجربه در زمینه ساخت و تولید انواع شیرینی از روسیه به ایران بازگشته و در کارگاهی واقع در شهر تبریز شروع به فعالیت نمودند. آنها با تولید نوعی تافی شیری که "ریس" نام داشت و بصورت دست ساز تولید میگردید. اطلاعات بیشتر http://www.aidin.com/

  • ·        صنایع غذایی بیژن

قدمت محصولات غذایی بیژن به سال 1348 بازمی گردد، اما پیش از آن مهندس بیژن مهاجرین (1315) کار خود را از زیرزمین منزل‌اش آغاز کرده بود. بیژن معتقد بود که باید همواره کیفیت را حفظ کرد و نوآوری را سرلوحه کار قرار داد. بر اساس همین تفکر سس کچاپ در ایران توسط این شرکت در سال 1349 به دست مردم رسید و یک سال بعد سس اسپاگتی تولید شد و سپس پنیر پیتزا روانه بازار شد.

اطلاعات بیشتر http://www.bijanfood.com/

جهت اطلاعات بیشتر به سایت آرال شیمی مراجعه فرمایید.



:: برچسب‌ها: #صنایع غذایی , #آرال شیمی , #ضدعفونی صنایع ,
:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آرال شیمی

محصولات ضدعفونی کننده آرال شیمی بر برپایه پراستیک اسید

ضدعفونی کننده های سطح بالا با نام تجاری پراکسیدین در صنایع آرال شیمی تولید و توزیع می شود. اکسیدین برپایه پراستیک اسید می باشد. از پراکسیدین جهت ضد عفونی کردن تجهیزات صنایع لبنی، تجهیزات حمل شیر، تجهیزات کشاورزی، تجهیزات پزشکی، آزمایشگاه، بیمارستان ها، تجهیزات دندانپزشکی، سیستم آب رسانی فاضلاب، ضدعفونی کردن استخر و حمام، ضدعفونی کردن دست ها، ضد عفونی کردن سبزیجات و میوه جاتی مانند کاهو و توت فرنگی بدون تغییر در طعم و مزه آنها، ضد عفونی کردن پستان گاو برای جلوگیری از بیماری و ضد عفونی کردن اجساد مرده مرغ و ماهی استفاده می شود.

پراستیک اسید ترکیبی مشتق از استیک اسید و پراکسیدهیدروژن است. محلول پراستیک اسید  PAA با فرمول شیمیایی C2H4O3 با نام های پروکسی استیک اسید و پراسان نیز نامیده می شود. پراستیک اسید (PAA) یک ماده ضدعفونی کننده مؤثر است. پراستیک اسید (PAA) در دمای معمولی محیط مؤثر است. ماندگاری طولانی داشته و بلحاظ اقتصادی نیز مقرون بصرفه است. علاوه بر این، انجام فرایند ضد عفونی با PAA مطلوب است زیرا در بسیاری از موارد نیازی به عملیات خنثی سازی پس از استفاده نیست و در بطور معمول DPB هایی را تشکیل می دهد که از خانواده اسیدهای کربوکسیلیک هستند و دارای جهش زایی، سرطان زایی و سمیت ژنتیکی کمتری نسبت به DBP های هالوژنه شده که در طی فرآیندهای کلرینگ ایجاد می شوند هستند.

 

فروش ویژه محلول ضدعفونی کننده پراستیک اسید با قیمت استثنایی

تولید و فرمولاسیون محصولات شیمیایی به ویژه محصولات ضدعفونی کننده

تولید ضدعفونی کننده سطح بالا (High level) بر پایه پراستیک اسید (PAA)

بدون اثرات سوء بر سلامتی انسان و محصولات نهایی صنایع غذایی، لبنی و محیط زیست

پراستیک اسید با نام تجاری PEROXY ACELICACID. PERASAN در دنیا و اکسیدین در ایران

تولید و فروش ضدعفونی کننده سطح بالا بر پایه پراستیک اسید (PAA) با نام تجاری اکسیدین ( OXCIDINE)

 

مجوزها:

استاندارد ۱۰۴۰ اروپا

نشان سیب سبز سلامت سازمان غذا و داروی کشور

پروانه بهره برداری ساخت وزارت صنعت و معدن

عضواتحادیه کسب و کار آنلاین

دارای نماد اعتماد

فروش آنلاین

ارسال سراسر کشور، مشاوره رایگان

راه های ارتباطی : 

تهران فروش و توزیع : 09120387617  مظفری  02122318783

09121462755

09120387618

09120387614

09113710628

 

وبسایت : http://www.aralshimi.com

لینک شاپ سایت: https://www.aralshimi.com/shop/

اینستاگرام : https://www.instagram.com/aralshimi

لینکدین: aralshimi

آپارات: aralshimi



:: برچسب‌ها: #پراکسیدین , #تولید کننده محلول ضد عفونی , #محلول ضد عفونی کننده محلول ضدعفونی دست , #فروش محلول ضدعفونی , # ,
:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آرال شیمی

گیاهان گلخانه و نکات مربوط به نگهداری گلخانه در زمستان

گلخانه در زمستان، در یکی از مرحله های حساس خود به سر می برد. در این زمان نیازمند یک سری از نگهداری ها و مراقبت های خاص خود هست.

بهتر است بدانید که برای آماده‌سازی مناسب و نگهداری گیاهان گلخانه در زمستان، انجام چند کار ساده لازم است. مطمئن باشید با رعایت این نکات فرصت پرورش طیف وسیعی از سبزیجات و گیاهان در طول فصل سرما برایتان فراهم خواهد شد.

بررسی ساختار کلی نگهداری گیاهان گلخانه در زمستان

اطمینان از عملکرد درست تمام قسمت‌های گلخانه چه در داخل و چه در خارج اهمیت به­ سزایی دارد. دقت کنید تا تمامی ساختارها در شرایط عالی قرار داشته باشند تا گلخانه در فصول سرد حداکثر کارایی را داشته باشد.

تعمیر و نگهداری منظم سیستم گرمایشی در طول سال را فراموش نکنید تا با شروع دوره سرما دچار مشکل نشوید. با آماده کردن بیش از پیش هرکدام از شرایط، شرط رشد گیاهان گلخانه مطلوب را ایجاد کرده ایم.

آماده‌سازی خاک گلخانه در زمستان

تمام گیاهان فصلی را که ممکن است باعث بروز بیماری در گیاهان گلخانه در زمستان شوند را حذف کنید. فراموش نکنید که قرار دادن برخی از کرم‌ها در خاک گیاهان گلخانه زمین را برای کاشت مجدد در بهار حاصل­خیزتر می‌کند .خاک را با مالچ جدید حاوی کمپوست یا تراشه‌های چوب بپوشانید. مالچ باعث حفاظت از خاک می‌شود. در بهار خاک مساعد و آماده کاشت خواهد بود.

توجه به سیستم عایق‌کاری

برای حفاظت و نگهداری گیاهان گلخانه در زمستان، عایق‌بندی آن جهت محافظت از یخ‌زدگی محصولات از اهمیت زیادی برخوردار است. توجه به عایق‌کاری مناسب و دقیق احتمال برداشت سبزیجات سالم را در زمستان تا حدود زیادی افزایش می‌دهد.

تهویه مناسب

شاید کمی عجیب باشد اما در طول زمستان هراز­گاهی پنجره‌ها را باز کنید. از جمله کارهای مربوط به نگهداری گیاهان گلخانه در زمستان توجه به تهویه می­باشد، که امری ضروری است. به یاد داشته باشید هوای خیلی مرطوب داخل گلخانه روی گیاهان تاثیر منفی می‌گذارد. اختلاف دمای داخل و خارج باعث بروز مشکل در کنترل رطوبت شده و در نهایت محصولات را ضعیف و مستعد بیماری می‌کند. سعی کنید درها و پنجره‌ها را در روز‌های آفتابی هنگامی که درجه حرارت تا حدودی بالا است، حتما باز کنید تا هوای داخل به‌خوبی تهویه شود.

نصب پرده‌های انرژی

پرده‌های گلخانه‌ای در فصل تابستان با ایجاد سایه مناسب بسیار کاربردی هستند. کاربرد این پرده‌ها برای نگهداری گیاهان گلخانه در زمستان قابل ملاحظه است. نصب آن‌ها باعث حفاظت محیط داخل از سرمای بیرون می‌شود و گرما را در داخل گلخانه به‌خوبی نگه می‌دارد. عموما پرده‌ها در شب و هنگامی که نور قابل استفاده دیگر در دسترس نیست مورد استفاده قرار می‌گیرند. با نصب آن‌ها گرما در داخل گلخانه در طول شب‌های بسیار سرد زمستان حفظ می‌شود. پرده‌ها را حتما در طول روز باز کنید تا گیاهان گلخانه بتوانند از نور خورشید استفاده کنند.

اکثر صاحبان گلخانه‌ها برای ایجاد عایق­بندی بهتر ترجیح می‌دهند یک پرده دو لایه نصب کنند. اگرچه در نگاه اول چنین کاری بسیار هزینه‌بر است، اما صرفه‌جویی در مصرف انرژی در طول زمستان کاملا به سود آن‌ها می‌باشد. در صورتی که سازه‌ها و تجهیزات گرمایشی در وضعیت مطلوبی قرار داشته باشند، با صرفه‌جویی در انرژی مطمئن باشید یک فصل موفقیت آمیز خواهید داشت.

نور دریافتی مکمل

در فصول سرد سال طول روزها کوتاه‌تر و میزان نور طبیعی دریافتی کمتر می‌شود. بنابراین توجه به یک منبع نور مکمل در زمستان برای گیاهان گلخانه امری مهم و ضروری است. شدت و مدت نور مورد احتیاج به نوع محصول و دما بستگی دارد. بنابراین افزایش هزینه‌های مربوط به روشنایی در این فصول دور از انتظار نیست. این شما هستید که باید تصمیم بگیرید که آیا تولید زمستان سودآور خواهد بود یا خیر. البته مشاوره با متخصصان این زمینه می‌تواند باعث افزایش کارایی نور مصنوعی در گلخانه بدون پرداخت هزینه‌های گزاف شود.

انتخاب محصولات مناسب فصل زمستان

گیاهان مناسب فصل زمستان را بشناسید و آن‌ها را انتخاب کنید. سبزیجات گلخانه‌ای در طول دوره زمستان به گرمای مناسب و کنترل‌شده‌ای احتیاج دارند. اواخر پاییز، فرصت مناسبی برای کاشت سبزیجات مناسب فصل زمستان است. از جمله تجهیزات مناسب برای کشت در زمستان می‌توان به پلاستیک‌های دوبل پلی‌اتیلن، صفحه‌های حرارتی و سیستم نور مصنوعی برای ایجاد گرمای بیشتر اشاره کرد. گلخانه‌های مجهز با تکنولوژی پیشرفته مسلما تولید محصولات فصول سرد را افزایش می‌دهند.

نتیجه گیری:

با ایجاد شرایط مناسب در گلخانه و تصمیم‌گیری‌های به موقع و درست شرایط رشد را برای گیاهان مدنظر خود در طول زمستان فراهم کنید. البته اگر بعد از گذشت ماه‌ها با وجود شرایط مساعد رشد مناسبی را از محصولات گلخانه‌ای مشاهده نکردید نگران نشوید؛ این موضوع کاملا طبیعی است. مطمئن باشید با طولانی شدن روز‌ها و افزایش نسبی دما رشد چشم­گیر محصولات دور از انتظار نخواهد بود. برای اطلاعات بیشتر به سایت آرال شیمی مراجعه فرمایید.

 



:: برچسب‌ها: #آرال شیمی , #نکات گلخانه ای , #گلخانه در زمستان , ,
:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آرال شیمی

 

انواع جرم ها و آلودگی ها

آلودگی ها در صنایع غذایی دارای ترکیبات و انواع مختلفی هستند. به هرگونه چرک و کثافات ، رسوبات چربی روی تجهیزات ، روغن و روان کننده های تسمه نقاله و دیگر رسوبات آلی و غیرآلی موجود روی تجهیزات، آلودگی یا جرم گویند. در واقع آلودگی عبارت است از هر گونه ماده نامطلوب که روی سطحی که می خواهیم تمیز باشد ، نشسته باشد.

1.      جرم ها و آلودگی ها در صنایع لبنی

بیشتر آلودگی ها و جرم ها شامل مواد رسوبی ته نشین شده بر روی سطوح و ناشی از ترکیبات شیر همراه با باکتری پنهان شده در داخل جرم ها هستند.

·         سطوح حرارت دیده :

زمانی که شیر تا دمای بالاتر از ۶۰ درجه سانتی گراد گرم می شود ، سنگ شیر  (stone milk) که ناشی از رسوب فسفات کلسیم (منیزیم) ، پروتئین ها ، چربی ها و غیره است ، شروع به شکل گرفتن می کند.

·         سطوح سرد:

به طور معمول یک لایه نازک شیر به سطوح در تماس با آن مانند دیواره لوله ها ، پمپ ها ، مخازن و غیره می چسبد. در زمان تخلیه سیستم باید تمیز کردن سریع انجام بپذیرد در غیر این صورت این لایه نازک خشک می شود و حذف آن مشکل خواهد بود.

تشخیص چشمی آلودگی ها در  فرایندهای شستشو در صنایع لبنی و غذایی

می توان رسوبات را پس از یک دوره طولانی تولید بر روی صفحه های تبادل حرارتی ، در ابتدای قسمت احیای حرارتی به راحتی مشاهده کرد.

اگر سیستم حرارتی از ۸ ساعت بیشتر کار کند ، رسوب سفید متمایل به قهوه ای که به صورت بسیار محکم به سطوح چسبیده است ، به آسانی قابل مشاهده می باشد.

مشخصات جرم ها از نظر انحلال در محلول های مختلف :

از نظر انحلال جرم ها به دو دسته زیر تقسیم بندی می شوند :

  • جرم های محلول در آب یا سایر حلال ها که حاوی هیچ ماده شوینده یا دترجنت نمی باشند: این جرم ها به طورمعمول شامل نمک های معدنی ، قندها (لاکتوز) ، مواد نشاسته ای و معدنی می باشند. در مورد این جرم ها ، برنامه و مکانیزم خاصی مورد نیاز نمی باشد بلکه فقط با گردش آب (در بعضی مواقع در فشار بالا) پاک خواهند شد
  • جرم های محلول در یک محلول شوینده یا دترجنت : این جرم ها در محلول های قلیایی  و یا اسیدی حل می شوند و شامل موارد زیر می باشند.
  • جرم های معدنی
  • جرم های آلی

2.      انواع جرم ها در صنایع غذایی:

بررسی مراحل CIP در فرایندهای شستشو در صنایع لبنی و غذایی:

  1. شستشوی اولیه با ) WFI  آب مقطر (water for injection) (و یا PW (purified water) جهت خیس کردن سطح داخلی تانک و رفع باقیمانده ی مواد.
  2. فلاش کردن محلول قلیایی به درون مجرا ها. مواد قلیایی محلول اصلی قابل استفاده در تمیزکاری هستند.
  3. به چرخش در آوردن  محلول قلیایی به صورت مجدد.
  4. شستشوی متوسط و ملایم مجدد به وسیله WFI و یا    PW
  5. شستشو با محلول اسیدی که برای رفع  باقیمانده های پروتئینی و یا رسوبات معدنی انجام می گیرد.
  6. شستشوی نهایی به وسیله WFI و یا PW – که ضمن خارج کردن باقیمانده ی مواد و محلول های پاک کننده از دستگاه انجام می گیرد.
  7. جریان دادن هوای نهایی که برای رفع رطوبت باقیمانده بعد از چرخه ی CIP انجام می گیرد.

انواع فرایند های شستشو در صنایع لبنی و غذایی

·         شست و شوی تانکها

·         شستشوی دستی تانک ذخیره

·         شستشوی مکانیکی تانک ذخیره

شیمی آب

شیمی آب به تجزیه و تحلیل و شناسایی آب و تعیین کمیت اجزای شیمیایی و خواص آب که شامل آنیون‌ها و کاتیون‌های PH و عناصر کمیاب است ، گفته می شود. تجزیه و تحلیل شیمی آب اغلب در زمینه مطالعات کیفیت آب و آلودگی هوا و آب‌های گرم زمین به کار گرفته می شود. جهت اطلاعات بیشتر به سایت آرال شیمی مراجعه فرمایید.

 



:: برچسب‌ها: #صنایع غذایی , #صنایع لبنی , #آرال شیمی , #ضدعفونی کننده ,
:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آرال شیمی

روش های نمک زدایی از آب

برای نمک زدایی ، از دو سیستم آب شیرین کن تقطیر حرارتی و تقطیر غشایی استفاده می شود. روش‌های مبتنی بر فرآیندهای حرارتی برای انجام نمک زدایی به انرژی گرمایی و حرارت نیاز دارند و روش‌‌های تقطیر غشایی از نیرو محرکه فشار هیدرولیکی استفاده می‌کنند.

تقطیر فلش چند مرحله ای:

  • تقطیر با چند اثر

تقطیر با چند اثر همانند فرآیند تقطیر چند مرحله ای فلاش از اصول اولیه استفاده می کند با این تفاوت که به جای استفاده از چندین محفظه و لوله ، از لوله های پی در پی استفاده میکند.

  • تقطیر فشرده سازی بخار

می تواند به طور مستقل عمل کند و هم در ترکیب با یک فرایند تقطیر حررتی دیگر است . تقطیر فشرده سازی بخار از گرمای حاصل از فشرده سازی بخار برای تبخیر آب تغذیه استفاده می کند

  • تقطیر خورشیدی

نمک زدایی خورشیدی معمولاً برای عملیات در مقیاس کوچک استفاده می شود. اگرچه طراحی واحدهای تقطیر خورشیدی بسیار متفاوت است ، اما اصول اولیه آن با سایر روش ها یکسان است

فن آوری های غشایی

یک فرآیند آب شیرین کن یا نمک زدایی غشایی از یک مانع فیزیکی ( غشا ) و یک نیروی محرک استفاده می کند. نیروی محرکه می تواند یک پتانسیل الکتریکی باشد ، که در الکترو دیالیز و معکوس الکترودیالیز یا گرادیان فشار که در اسمز معکوس استفاده می شود ، استفاده شود.

معکوس الکترودیالیز و الکترودیالیز

غشاهای مورد استفاده در الکترودیالیز و معکوس الکترودیالیز ساخته شده اند تا عبور یونهای دارای فقط بار مثبت و یا فقط منفی را امکان پذیر کنند. یون ها اتم ها یا مولکول هایی هستند که دارای بار منفی یا مثبت بوده و یا خنثی هستند. چهار مولکول یونی رایج در آب نمک ، سدیم ، کلرید ، کلسیم و کربنات است.

اسمز معکوس RO از گرادیان فشار به عنوان نیروی محرکه برای انتقال آب تغذیه شور با فشار بالا از طریق غشایی استفاده می کند که از عبور یونهای نمک جلوگیری می کند

انواع آب شیرین کن صنعتی

  • نانوفیلتراسیون UF
  • اولترافیلتراسیون NF
  • اسمز معکوس RO
  • سختی گیر رزینی و سیستم تقطیرMED

شکل گیری رسوب و روش های رسوب زدایی در سیستم های آب شیرین کن

تشکیل رسوب یا رسوب گذاری یکی از معمول ترین مسائل بهره برداری در سیستم تقطیری است. با تبخیر شدن آب خالص از آب شور ( دریا ) ، مقدار نمک های با قابلیت انحلال ناچیز افزایش یافته و در نتیجه به صورت رسوب سخت بر سطح های انتقال حرارت ته نشین می شوند. حضور رسوبات باعث کاهش اجتناب ناپذیر میزان راندمان و سطح کارایی سیستم می شوند.

کنترل تشکیل رسوب در سیستم های آب شیرین کن

کنترل تشکیل رسوب در سیستم ها بیشتر به وسیله کارکرد سیستم با میزان بازیافت کمتر برای دستیابی به میزان غلظت کمتر نمک ها در پساب شور یا با استفاده از به کارگیری روش های مکانیکی کنترل و حذف رسوب و یا با افزودن مواد شیمیایی بازدارنده ، انجام می گیرد. پیشنهاد می کنیم نسخه کامل مقاله را در سایت آرال شیمی مطالعه فرمایید.



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آرال شیمی

تغذیه کودک (برای کودکان ۱ تا ۵ سال)

تغذیه کودک شیرخوار:

تغذیه کودک در هر زمانی بسیار قابل اهمیت است.

دوران شیرخواری دوران بسیار مهمی برای رشد و تغذیه کودک می باشد. این دوران حتی برای سال های پیش روی کودک هم بسیار حیاتی است. برای همین امر باید دانش کافی در این زمینه داشته باشم. کودکان شیرخوار تا یک سالگی به غذاهای لبنی عادت کرده اند. که علاوه بر این غذاها، باید از غذای سفره خانواده نیز تغذیه کنند.

غذای خانوادگی به همه کودکان کم سن و سال کمک می کند، تا عادات غذایی خوبی در تغذیه کودک ایجاد شود. که این امر حتی در آینده تغذیه آنان هم بی تاثیر نیست. تأمین غذا برای یک خانوادۀ در حال رشد،  می تواند مهارت ها و ایده های جدیدی را برای والدین نیاز داشته باشد. به ویژه هنگامی که وقت و پول کم است.

تغذیه کودک

اطلاعات مفید برای سلامت تغذیه کودک:

  • پشتیبانی در یادگیری نحوه مدیریت رفتار کودکان در اطراف غذا
  • پشتیبانی با توسعه مهارت های عملی مانند پخت و پز
  • برنامه ریزی وعده های غذایی و میان وعده ها
  • خرید و بودجه بندی برای غذا
  • ذخیره سازی مواد غذایی به صورت ایمن

کودکان در سال های اولیه ی زندگی شان سیستم ایمنی ضعیفی دارند. بنابراین زیاد توانایی مقابله با بیماری ها را ندارند. در عین حال دندان هایشان نیز کامل نشده است. بنابراین باید در مورد تغذیه کودکان دو نکته مهم زیرا رعایت کرد:

  • غذاهایشان سبک کم حجم و در عین حال پر انرژی و مقوی
  • تعداد دفعات تغذیه بیشتر از معمول

نکته ی مهم دیگر این است که علاوه بر این، میزان رشد و فعالیت کودکان در سنین مختلف با هم متفاوت است. مثلا سنین کودک یک تا دو ساله با کودکان سه ساله و بیشتر با هم فرق دارد. و باید هنگام تغذیه کودک، این موضوع را نیز در نظر گرفت.

تغذیه کودکان

تغذیه کودک یک تا دو سال

یکی دیگر از مهم ترین دوران رشد کودکان، دوره یک تا دو سالگی می باشد. این دوران رشد بسیار سریع است. در نتیجه به غذا و انرژی زیادی نیاز دارند. ولی از سوی دیگر حجم معده اش کم و دندان هایش نیز کامل نیست. این بدان معنی است که طیف وسیعی از مواد مغذی حیاتی باید در حجم کمتری از مواد غذایی مصرفی آنها گنجانده شود.

لذا لازم است به نکات زیر در مورد تغذیه کودک توجه کرد:

  • غلاتی که کودک قدرت جویدن آن ها را دارد. مانند برنج به صورت کته های مختلف مخلوط با سبزی ها، حبوبات و گوشت های نرم به او بدهید.
  • به او شبانه روز علاوه بر شیر مادر ۵ الی ۶ وعده غذا دهید.
  • در تغذیه کودک برای تامین فیبر از سبزی های تازه به طور مداوم استفاده کنید. در این حالت دیگر لازم نیست که هر روز میوه هم بخورد.
  • در دما تغذیه کودک دقت فرمایید. نباید زیاد داغ یا سرد باشد.
  • غدا باید به دقت و کامل پخته شود.
  • به کودک کمک کنید خودش غذا بخورد. (اطمینان حاصل کنید که فقط آب خورش وگوشت را نخورد.)
  • چاشنی و فلفل های تند به تغذیه کودک اضافه نکنید.

رژیم غذایی مناسب و اهمیت به مسائل غذایی، از عوامل مهم در جلوگیری از بسیاری از مشکلات بهداشتی و تکاملی در کودکان خردسال می باشد. هم چنین در بیماری های آینده آنها از جمله چاقی، متزلزل شدن رشد و کاهش رشد، کمبود آهن، کمبود مواد مغذی خاص، پوسیدگی دندان و تأخیر در رشد است. کمک به والدین و مراقبان در استفاده حداکثر از این فرصت مهم، برای تأثیر بر سلامتی و پتانسیل آینده کودک بسیار حیاتی است.

نحوه از شیر گرفتن و تاثیر در تغذیه کودک:

از شیرگرفتن کودک بسیار مهم است. اصولا بهتر است کودک را به تدریج از شیر بگیرید. بدین ترتیب ابتدا شیردهی در صبح را قطع کنید. پس از یک یا دو هفته شیردهی در طول بعد از ظهر و سرانجام در هنگام شب قطع کنید. به یاد داشته باشید وقتی کودک درخواست شیر میکند به زور از خود دور نکنید. چون ممکن است از نظر روانی او را عصبی و ناراحت کند.

تغذیه کودک

تغذیه کودک ۳ تا ۵ سال:

معمولا بعد از ۲ سالگی، سرعت رشد آهسته رخ میدهد. در همین راستا اشتهای کودک هم کاهش می یابد. بنابراین با توجه به روند رشد کودک، تقاضا برای دریافت غذا نیز با توجه به تغییر سرعت رشد هم کم و زیاد میشود. که البته نیازهای انرژی هر کودک متفاوت است. پس میزان تغذیه کودک باید متناسب با هر کودک باشد. تا از رشد و نمو مطلوب اطمینان حاصل کند و از اضافه وزن و چاقی جلوگیری شود. کودک در یک سالگی به ۱۰۰۰ کیلو کالری و در ۳ سالگی به ۱۳۰۰ کیلوکالری انرژی نیاز دارد. و همان طور که در بالا ذکر شد، میزان انرژی نیاز به خود کودک و فعالیتش بستگی دارد.

برای تامین تمامی مواد مغذی مورد نیاز کودک، رژیم غذایی باید شامل ترکیبی از غذاهای مختلف در گروه های غذایی متفاوت باشد.

مواد مغذی مورد نیاز تغذیه کودک :

  • سهم بیشتری از تغذیه کودک را گروه نان و غلات تشکیل می دهد. مانند نان، برنج و ماکارونی که تامین کننده انرژی مورد نیاز کودک است.
  • گروه میوه جات ومرکبات مانند سیب، پرتقال، هویج و گوجه فرنگی و نارنگی و انواع سبزی های تازه می باشد. که منابع اصلی برای تامین انواع ویتامین ها هستند.
  • گروه شیر و لبنیات که منبع اصلی برای کلسیم و پروتئین هستند. مانند شیر، ماست، پنیر، دوغ و بستنی
  • گروه گوشت، حبوبات، تخم مرغ و مغزها. مانند گوشت قرمز، ماهی، مرغ، تخم مرغ، عدس و سایر انواع حبوبات، مغز گردو و بادام که تامین کننده پروتئین مورد نیاز تغذیه کودک برای رشد است.

چند نکته مهم رفتاری در مورد تغذیه کودک:

  • سعی کنید با رنگ های جذاب مانند سبز، آبی، قرمز توجه کودک را به غذا جذب کنید. و به اشتهای او کمک کنید.
  • سعی در تحریک اشتهای او با غذا دادن در یک ساعت معین باشد.
  • بجای آب میوه صنعتی از آب میوه طبیعی استفاده کنید. زیرا به آب میوه صنعتی مواد قندی، رنگ و مواد دیگر اضافه شده است.
  • بهتر است از همان کودکی با انواع غذا آشنایی داشته باشد. این کارا ابتدا باید یک بزرگتر انجام دهد تا کودک الگو بگیرد.
  • تعلق دادن وقت کافی به کودک برای صرف غذا بسیار مهم است. بهتر است از شتاب و عجله در هنگام غذا خوردن پرهیز کرد.
  • برای افزایش اشتهای کودک او باید ابتدا استراحت کافی داشته باشد، سپس تغذیه کند. چون خواب ناکافی می تواند اشتها را کور کند.
  • همیشه با حوصله و مهربانی به تغذیه کودک بپردازید.

تغذیه کودک

انرژی در تغذیه کودک:

کودکان برای بازی، تحرک، سرگرمی، مقابله با بیماری و تقریبا برای همه چیز نیاز به انرژی دارد. که بــا مصرف مواد قندی، نشاسته ای (نان، برنج و …) و چربی ها (کره و روغن) می توان آن را تامین کند. که همانطور که بالا ذکر شد، مقدار این نیاز متغیر برای هر کودک متفاوت می باشد.

مثلا کودکانی که عادت به بازی و فعالیت زیاد دارند، نیازشان به انرژی بیش از کودکانی است که تحرک کمتری دارند. که درآن مورد باید به نکته ای توجه کرد. کودکان زیر ۵ سال نباید به مدت طولانی بی تحرک باشند، مگر در مواقعی که خواب هستند. تماشای تلویزیون یا قرار گرفتن در صندلی باگی یا صندلی ماشین برای مدت طولانی برای سلامتی و رشد کودک مفید نیست. شواهد فزاینده ای وجود دارد که نشان می دهد چنین رفتاری خطر سلامتی آنها را افزایش می دهد.

پروتئین در تغذیه کودک:

مصرف کافی پروتئین برای رشد و ترمیم بافت های بدن در کودکان ضروری است. غذاهایی که به طور طبیعی سرشار از پروتئین هستند شامل گوشت، ماهی، مرغ، تخم مرغ، لوبیا و مغزها هستند. حداقل ۲ وعده از انواع غذاهای غنی از پروتئین در روز باید ارائه شود. کودکان گیاه خوار حداکثر به ۴ وعده در روز نیاز دارند.

آهن در تغذیه کودک:

آهن یکی از اجزای اساسی هموگلوبین است. آهن در گلبول های قرمز خون یافت می شود. نیاز به آن در تغذیۀ کودکان زیر ۵ سال زیاد است. این بازتاب رشد و نمو سریع مشاهده شده در این گروه سنی است. از منابع مهم برای تامین این ماده ی غذایی می توان به گوشت اشاره کرد. که در انواع گوشت بطور مقادیر مختلف وجود دارد. مثل گوشت گاو، گوساله، گوشت بره، جگر، مرغ، بوقلمون و همچنین در تخم مرغ، آجیل، لوبیا و حبوبات، غلات صبحانه غنی شده، میوه های خشک و سبزیجات برگ سبز تیره یافت می شود.

چربی در تغذیه کودک:

چربی یکی از عوامل اساسی در مصرف انرژی کل برای همه سنین است. بخصوص برای کودکان، زیرا می تواند مقدار زیادی کالری تأمین کند. بدون اینکه رژیم غذایی کودک خردسال حجیم شود. پس برای تامین آن باید توجه کافی داشت.

سالم ترین گزینه ها روغن های زیتون، کلزا و دانه های زمینی یا چربی های تهیه شده از این مواد هستند. آنها همچنین منبع خوبی از ویتامین A ، D و E هستند و می توانند تعادل خوبی از اسیدهای چرب ضروری امگا ۳ و ۶ را فراهم کنند.

چربی های سرشار از چربی های اشباع مانند کره و برخی از چربی های گیاهی سخت باید محدود استفاده شوند. و فقط گاهی استفاده شوند. غذاهای پر چربی که غیر از کالری حاوی مواد مغذی بسیار کمی هستند مانند شیرینی، کیک، بیسکویت، ترد، غذاهای سریع، سرخ شده یا فرآوری شده باید در رژیم غذایی کودک محدود شود.

گزینه های کم چربی، کم کالری معمولاً برای کودکی که به سرعت رشد می کند مناسب نیستند. زیرا ممکن است انرژی کافی تأمین نکنند. شیر کامل چربی (که فقط حدود ۴٪ چربی است) به عنوان شیر اصلی برای کودکان تا ۵ سال توصیه می شود.

ویتامین و املاح در تغذیه کودک:

تغذیه کودک علاوه بر مواد غذایی گفته شده، به ویتامین و املاح نیز جهت حفظ سلامتی و افزایش مقاومت در برابر عفونت ها نیاز دارد. با مصرف روزانه منابع غذایی حاوی آن ها می تواند نیازهای خود را تامین کند. مثلا

  • ویتامین A که عمدتا در غذاهایی مانند کره، جگر، و میوه هایی مانند زردآلو و هلو و سبزیجات و هویج به طور فراوان موجود است
  • ویتامین C از مهم ترین منابع ویتامین C می توان به مواد غذایی نظیر مرکبات، گوجه فرنگی، جعفری و کلم اشاره نمود. که برای مقابله با انواع بیماری ها ضروریست.

 

 

جدول واحد یا سهم مورد نیاز روزانه از هریک از گروه های غذایی اصلی برای تغذیه کودک ۱ تا ۵ سال:

راهنمای برنامه غذایی روزانه و تعداد سهم غذای کودکان
گروه های غذایی ۲-۱ سال

 

(تعداد سهم روزانه)

۳-۲ سال

 

(تعداد سهم روزانه)

۵-۳ سال

 

(تعداد سهم روزانه)

نان و غلات ۴ ۶ ۶
شیر ولبنیات ۲ ۳-۲ ۳-۲
گوشت، حبوبات،

 

تخم مرغ و مغزها

۱ ۲ ۲
سبزی ها ۱ ۲ ۳-۲
میوه ها ۱ ۱ ۲

 

کلسیم در تغذیه کودک:

ب جرعت میتوان گفت ما همه استحکام بدنمان را مدیون کلسیم هستیم. کلسیم یکی از مواد مغذی است که برای سلامت استخوان ها و دندانها خیلی لازم است. در اکثر فرآیند ترشح هورمون ها، کلسیم یک ماده ی غذایی ضروری شناخته می شود. انقباض عضلات و فعالیت عضله قلب وابسته به کلسیم است. بنابراین باید در مورد مقدار دریافتی کلسیم توسط بدن کودک مطلع باشید.

منابع غذایی کلسیم برای تغذیۀ کودک زیر ۵ سال شامل شیر، پنیر، ماست، فریزر فریس، کاستارد، پودینگ های پایه شیر (بلغور، پودینگ برنج و تاپیوکا)، غلات صبحانه غنی شده با کلسیم اضافه شده، ماهی قلع در محل خوردن استخوان ها (ساردین ، تخته های میوه ، ماهی آزاد)، شیر سویا غنی شده با کلسیم و دسرها و غذاهایی که با سس های سفید یا پنیر درست می شوند. منابع گیاهی و گیاهی شامل توفو، کره مغزها و مغزها، دانه ها، انجیر، لوبیا، حبوبات، بامیه، پرتقال و اسفناج است.

ارائه ۳ وعده کوچک در روز به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل به تأمین نیازهای غذایی اکثر کودکان زیر ۵ سال کمک می کند. یک وعده حدود ۱۲۰ میلی لیتر شیر (به صورت نوشیدنی یا به عنوان غذا) ، ۱۲۰ گرم ماست و یک وعده کوچک پنیر است. لازم به ذکر است که با رشد کودک، اندازه وعده غذایی با توجه به اشتها و پروتئین و کلسیم بیشتری نسبت به نیاز افزایش می یابد.

منبع اصلی این مقاله صنایع آرال شیمی می باشد و شما عزیزان و همراهان گرامی میتوانید مطلب کامل تر و اصلی و همینطور کلی مقاله و مطلب دیگر را در قسمت اطلاعات فنی این سایت مشاهده نمایید یا بر روی اینجا کلیک کنید تا به صفحه اصلی این مقاله بروید. 



:: برچسب‌ها: تغذیه , کودکان , تغذیه سالم , رژسِم غذایی کودکان , رژیم غذایی مناسب , رشد کودکان , سلامتی کودکان , ,
:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آرال شیمی

شرکت تولیدکننده فرمالین

در این مقاله تلاش می شود لیست جامعی از کلیه شرکت تولیدکننده فرمالین را ارائه بدهیم.

در صورت نیاز به اطلاعات کامل تر در مورد محصولات و خدمات این شرکت ها، بر روی قسمت اطلاعات بیشتر کلیک کنید. لازم بذکر است این لیست صرفاً جهت معرفی و آشنایی با شرکت تولیدکننده فرمالین مورد نیاز کارخانه جات می باشد. تیم آرال شیمی در قبال مجوزها و تأییدیه های شرکت تولیدکننده فرمالین، هیچ گونه مسئولیتی ندارد.

بنابراین خواهشمندیم در صورت تمایل به همکاری با هرکدام از این شرکت ها، حتماً کنترل های لازم را انجام دهید.

  • شرکت پتروشیمی شهید رسولی

این شرکت در منطقه ویژه اقتصادی با هدف تأمین کل تقاضای بازار داخلی کشور و همچنین صادارات محصولات تولیدی خود آغاز بکار نموده است. من جمله پنتااریتریتول با ظرفیت سالیانه ۱۳۰۰۰ تن، فرمالین با ظرفیت سالیانه ۶۶۰۰۰ تن، استالدئید با ظرفیت سالیانه ۶۰۰۰ تن، سدیم فرمات با ظرفیت سالیانه ۸۰۰۰ تن را دارا می باشد.

شرکت پتروشیمی شهید رسولی ازجمله شرکت تولیدکننده فرمالین می باشد. این طرح در زمینی به مساحت حدود ۹ هکتار در فاز های فرمالین و استالدیید و پنتا اریتریتول شروع به احداث کارخانه پتروشیمی نمود.

شرکت تولیدکننده فرمالین

  • شرکت پتروشیمی دانشمند

شرکت تولیدکننده فرمالین دانشمند پویان تجارت (سهامی خاص)، با چشم انداز بازرگانی در زمینه ی ارائه خدمات و محصولات با کیفیت در منطقه شناخته شده است. و به یکی از بازو های محرک رشد اقتصادی کشور تبدیل شود. و امید آن را دارد که در این کشور پهناور به نوبه ی خود منشا اثر، به عنوان اولین شرکت تولیدکننده فرمالین در کشور گردد.

 

شرکت تولیدکننده فرمالین

  • گروه صنعتی آرتا

شرکت تولیدکننده فرمالین آرتا با الهام از اندیشه های بلند و خلاق بنیانگذاران آن در سال ۱۳۵۹ با احداث کارخانه آرتا موکت پا به عرصه تولید گذاشت. این شرکت فعالیت‌های خود را در بخشی از صنایع مختلف از قبیل شرکت های آرتاالیاف و آرتا تاک و آرتاتافت و آرتاپلاست به انجام رسانده است. این محصولات بیشتر در صنایع بسته بندی مواد غذایی و پتروشیمی و هم چنین تولید مواد شیمیایی از جمله فرمالین مورد استفاده قرار می گیرد.

از سایر بخش های شرکت تولیدکننده فرمالین می توان به کارخانه تولید رزین و کارخانه آغشته سازی کاغذ با نام آرتا دکور اشاره کرد. همچنین کارخانه تولید پارکت که با نام آرتا کلیک از دیگر فعالیت های مهم گروه صنعتی آرتا به حساب می آید.

شرکت آرتاپان ظرفیت تولید روزانه ۷۰۰ مترمکعب برای تولید ورق های خام MDF ، HDF و ملامینه MDF،HDF و نئوپان بنا نهاده شد. از سایر شرکت های زیر مجموعه گروه صنعتی آرتا می توان به شرکت آرتا انرژی اشاره کرد. این شرکت در زمینه تولید برق با استفاده از انرژی باد (تجدید پذیر) و نیروگاه گازی فعالیت خواهد کرد. و نیز به شرکت آرتاتاک موتور بعنوان نماینده انحصاری خودروهای مازراتی ایتالیا در ایران اشاره نمود.

شرکت تولیدکننده فرمالین

  • شرکت تولیدکننده فرمالین پارس فرمالین جم

چندی پیش با وجود گسترش بهره برداری از منابع گازی پارس جنوبی و تأسیس واحدهای متعدد پتروشیمی گام تازه برای این شرکت رقم زد. در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، ایجاد یک واحد تولید UFC85 و شرکت تولیدکننده فرمالین در منطقه ضروری گردید.به ویژه واحدهای اوره و آمونیاک برای این شرکت ضروری بودند.

به همین علت شرکت اهتمام جم با هدف تأمین مصرف منابع گازی پارس جنوبی در سال ۱۳۸۷ اقدام به تأسیس واحد تولید UFC85 کرد. که در منطقه انرژی پارس عسلویه قرار دارد. شرکت تولیدکننده فرمالین پارس فرمالین جم با ظرفیت تولید سالانه ۸۰۰۰۰ تن فرمالین و مشتقات آن تحت لیسانس شرکت آلدر ایتالیا فعالیت می کند. طراحی تفضیلی واحد و تأمین پایه تاسیسات جانبی (OFF SITE) آن توسط مهندسان و شرکت های معتبر ایرانی انجام گردید.

توجه ویژه مدیران و مسئولین شرکت به مسائل زیست محیطی، کلیه فعالیتهای تولیدی شرکت را در چهارچوب حفاظت و نگهداری از محیط زیست قرارداده است. شرکت تولیدکننده فرمالین پارس فرمالین جم به عنوان یکی فعالین صنعت سبز در زمره شرکتهای دوستدار محیط زیست در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس شناخته شده است.

شرکت تولیدکننده فرمالین

  • شرکت پرک شیمی

این شرکت به عنوان اولین تولید کننده سود پرک در غرب کشور در سال ۱۳۸۲ فعالیت خود را شروع نمود. بعدها توانست به عنوان شرکت تولیدکننده فرمالین کشور پا به عرصه تولید بگذارد. در صنایع شیمیایی موفق به تولید محصولات شوینده اسیدی، قلیایی، ضد عفونی کننده های تخصصی در صنایع لبنی، غذایی، بهداشتی، بیمارستانی، صنعتی، دام و طیور و مصارف عمومی شده اند. محصولات خود را در اکثر نقاط کشور عزیزمان با برند پرک شیمی کرمانشاه در دسترس مشتریان محترم قرارمی دهند.

شرکت پرک شیمی (از جمله شرکت های تولیدکننده فرمالین) محصولات متفاوتی دارد از جمله :

  • تولید انواع محلول های ضدعفونی کننده بر پایه ی پر استیک اسید ۱% ، ۵ %، ۱۵%
  • انواع محلول های ضدعفونی کننده بر پایه آب ژاول و پرکلرین
  • انواع محصولات شوینده و قلیایی پاک کننده خطوط الترافیلتراسیون، میکروفیلتراسیون، نانو فیلتراسیون و اسمز معکوس
  • فرمالین
  • انواع محصولات شوینده
  • پاک کننده صنعتی شامل جرم گیر و رسوب زدا بدون خورندگی مخصوص رسوب گیری دیگ های بخار و تاسیسات حرارتی و برودتی
  • انواع چربی گیرهای صنعتی

محصولات این شرکت در صنایع مختلفی کاربرد دارد : شامل پالایش و پتروشیمی، نساجی، رنگسازی، صنایع آلومنیوم، آبکاری، صنایع بازیافت پلاستیک و پت، دامداری و دامپروری، کارخانجات قند، گلخانه ، تصفیه آب و فاضلاب، تاسیسات حرارتی و برودتی، صنایع چاپ و کاغذ، صنایع شیشه، صنایع کاشی و سرامیک، شوینده ها، کشتارگاههای دام و طیور، صابون سازی، تصفیه خانه های صنعتی و غیره کاربرد دارد .

شرکت تولیدکننده فرمالین

  • شرکت تولیدکننده فرمالین نگین تجارت پیام ( آریا شیمی سابق)

شرکت نگین تجارت پیام دارای ۲۰ سال تجربه، ماموریت خود را در عرصه های مختلف بازرگانی و تجاری به انجام میرساند.

این شرکت تجربه و دانش روز را در هم آمیخته تا ارزشی به نام جلب رضایت مشتری را محقق نماید که در این راستا به این مهم فایق آمده است.

شرکت نگین تجارت پیام با استفاده از دانش مهندسی فروش و بازرگانی خارجی امکان صادرات محصولات تولیدکنندگان را فراهم آورده است. همچنین نیارهای مشتری خود را به موقع و با قیمت‌های رقابتی از داخل و خارج از کشور برطرف می کند.

مهندسی بازرگانی نگین تجارت پیام در زمینه های زیر فعالیت می نماید:

۱. صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی
۲. صنعت رنگ ورزین و روان کننده ها

۳.صنعت کود سموم کشاورزی و خوراک دام وطیور

۴. صنایع دارویی و شیمیایی از جمله تولید فرمالین

۵. صنایع غذایی، لبنی و نان شیرینی

 

شرکت تولیدکننده فرمالین

  • صنایع شیمیایی فارس

شرکت صنایع شیمیایی فارس در سال ۱۳۵۹ با سرمایه گذاری شرکای ایرانی شروع به فعالیت نمود.

این شرکت با ایجاد گروه‌های متخصص متشکل از کارشناسان فنی و بازرگانی، با هدف برآوردن نیازهای داخلی و خارجی فعالیت خود را در زمینه تولید و فروش محصولات شیمیایی از جمله فرمالین و … آغاز نموده است. و تبدیل به شرکت تولیدکننده فرمالین در کنار دیگر محصولات خود شود.

این شرکت همواره تلاش دارد تا با بهره‌گیری از تجهیزات در واحد کنترل کیفیت، دقیق‌ترین و با کیفیت‌ ترین محصولات را به مشتریان عرضه نماید.

 

شرکت تولیدکننده فرمالین

  • شرکت صنایع شیمیایی شیراز

شرکت صنایع شیمیایی شیراز یکی از شرکت های پیشرو در تولید چسب های اوره فرمالدئید، چسب های ملامین فرمالدهید، رزین های آمینه، فرمالین و UFC 65-85 در ایران میباشد. این شرکت فعالیت خود را در سال ۱۳۸۷ آغاز نموده است. تاکنون تا با تلاش بی وقفه، ضمن ارائه محصولاتی با کیفیت برتر و در بردارنده عملکردی بی نظیر ، در خدمت مشتریان داخلی و خارجی خود باشد.

این مجموعه صنعتی با بهره گیری از دانش و فناوری روز اروپا در تولید فرمالین و محصولات وابسته جایگاه اول را دارد. شرکت تولیدکننده فرمالین شیراز دارای محصولاتی با فرمولاسیون های جدید می باشد. که توانسته است گامی مهم در استاندارد سازی و ارتقاء این صنعت در کشور داشته باشد.

شرکت تولیدکننده فرمالین

  • شرکت بازرگانی میلان فرآیند آترین

از جمله فعالیت های این شرکت :

  • مشاوره و طراحی فرمولاسیون های صنایع غذایی
  • طراحی و پیاده سازی سیستم های حرارت نوین در خطوط تولیدی صنایع غذا
  • تولید مواد شیمیایی همچون فرمالین
  • تامین مواد اولیه صنعت غذا و دارو
  • تامین مواد اولیه صنعت دام و کشاورزی

شرکت تولیدکننده فرمالین

علاوه بر اطلاعات فوق شما می توانید با مطالعه مقالات فرمالین چیست؟ و سه ضدعفونی رایج در سایت آرال شیمی، اطلاعات تکمیلی تر را راجع به بحث فرمالین را بدست آورید. علاوه بر این مقاله اصلی این مطلب به همراه لینک تمامی شرکت های ذکر شده بالا در مقاله شرکت تولید کننده فرمالین در ایران را در سایت www.aralshimi.com می توانید مشاهده نمایید.



:: برچسب‌ها: ضدعفونی , ضدعفونی کننده , فرمالین , تولید کننده فرمالین , شرکت بازرگانی میلان فرآیند آترین , شرکت صنایع شیمیایی شیراز , صنایع شیمیایی فارس , شرکت تولیدکننده فرمالین نگین تجارت پیام ( آریا شیمی سابق) , شرکت تولیدکننده فرمالین پارس فرمالین جم , گروه صنعتی آرتا , شرکت پتروشیمی دانشمند , شرکت پتروشیمی شهید رسولی , ,
:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آرال شیمی

سیستم شستشوی CIP چیست؟

CIP مخفف کلمه Cleaning in place (شستشو در محل) و به معنای تمیز کردن می باشد. سیستم شستشوی CIP روشی برای تمیز کردن سطوح داخلی تجهیزات صنایع است.˓ مانند لوله های فرآیند، ظروف و غیره که این عملیات بدون جدا کردن اجزا آنها از هم صورت می گیرد.

تجهیزاتی از صنایع غذایی و نوشیدنی هستند که با دارا بودن سیستم شستشوی CIP به صورت خودکار تمیز می شوند.˓ شامل خطوط انتقال محصول، مخازن فرآوری، هموژنایزر، میکسر، مخلوط کن و پرکننده ها می باشد.

هدف اصلی سیستم CIP تمیز کردن سطوح غیر قابل دسترس, برای دستیابی به یک بهداشت قوی و موثر با تمرکز بروی زمان˓ عمل˓ موادشیمیایی و دما انجام می گیرد. در نتیجه فرآیند سیستم شستشوی CIP تاسیسات˓ در کیفیت و خلوص محصول نهایی بسیار موثر است.

 

 

CIP System کار تمیز کردن، شستشو و ضدعفونی منابع و پمپ ها را از طریق همان مسیرهای لوله کشی محصول انجام می دهد. اینکار˓ برای از بین بردن آلودگی های تجهیزات در تمام سطوح داخلی آن ها انجام می شود.

زمان انجام چرخه های سیستم شستشوی CIP معمولاً یا پس از یک فرآیند تولیدی که آلودگی معمولی ایجاد کرده است. و یا هنگام تغییر از یک خط پردازش از یک محصول به محصول دیگر، اجرا می شوند.

مزایای سیستم شستشوی CIP

  • سیستم شستشوی CIP اشتباهات را به حداقل می رساند. تمیز کردن خودکار احتمال خطای انسانی را که می تواند به ایجاد یک محصول ناامن کمک کند˓ کاهش می دهد.
  • سیستم CIP کارکنان را ایمن نگه می دارد؛ با دارا بودن محلول های تمیز کننده در درون سیستم، میزان تماس پرسنل با مواد شیمیایی کاهش می یابد.
  • سیستم CIP زمان تولید را بیشتر می کند. سیستم CIP با ایجاد یک مکانیسم سریع در ضدعفونی، زمان بیشتری برای تولید محصول صرف می کند.
  • افزایش کیفیت محصول؛ تمیز کردن قابل اطمینان و قابل تکرار به معنای کیفیت و ثبات پایدار محصول نهایی است.

عملیات ضدعفونی کردن سیستم شستشوی CIP

همانطورکه گفته شد CIP Systems کار تمیز کردن، شستشو و ضدعفونی منابع و پمپ ها را از طریق همان مسیرهای لوله کشی محصول˓ برای از بین بردن آلودگی های تجهیزات در تمام سطوح داخلی آن ها انجام می دهد.

در این مسیر باید از ضدعفونی کننده های خاص و سطح بالا استفاده شود. زیرا سیستم شستشوی CIP بیشتر در کارخانه هایی استفاده می شود که بیشتر شامل کارخانه های مواد غذایی و یا در ارتباط با مواد غذایی و بهداشتی می باشند. به همین جهت، حتما به مقاله ضدعفونی خطوط تولید کارخانجات مراجعه نمایید. پس ضدعفونی این نواحی برای سلامت انسانی بسیار مهم هستند.

اگرچه بعضی کارخانه جات هنوز هم از نظافت دستی و نیروی انسانی برای ضدعفونی و تمیز کردن به جای سیستم CIP استفاده می کنند. با این حال میزان دقیق انجام آن و زمان تکرار فرایند را در نظر نمی گیرند. این نوع تمیز کردن اشتباهات و غفلت را در روند سیستم CIP افزایش می دهند. فرایندهای خودکارسیستم شستشوی CIP با اجازه دادن به کامپیوتر برای انجام هر بار عملیات˓ از دستورالعمل هایی مشخص پیروی می کند.پ

این دستورالعمل ها  خطاها را کاهش می دهد اگر این پارامترها و دستور العمل ها انجام نشوند. سیستم هوشمند CIP هشدار می دهد تا نشان دهد کدام مناطق از حد استاندارد خارج شده اند.

با این سطح از کنترل، پرسنل و تجهیزات می توانند اطمینان حاصل کنند که تمام پارامترها برآورده شده است. و تمیزکاری طبق هدف برنامه ریزی شده انجام شده است.

علاوه بر سازگاری و تکرارپذیری سیستم CIP˓ ردیابی و ضبط داده ها به دلیل قانون مدرن سازی ایمنی مواد غذایی (FSMA) بسیار مهم هستند. گزارش داده های دقیق˓ اطلاعات لازم برای اثبات اعتبار عملیات تمیز کردن را فراهم می کند.

جنبه ای که در عملیات سیستمیک محصول بسیار مهم است. یک سیستم CIP خوب امکان ردیابی و ثبت کلیه پارامترهای مهم را فراهم می کند.

اهمیت استفاده از مواد شیمیایی در چرخه های سیستم شستشوی CIP

همانطورکه گفته شد CIP Systems کار تمیز کردن، شستشو و ضدعفونی منابع و پمپ ها را از طریق همان مسیرهای لوله کشی محصول˓ برای از بین بردن آلودگی های تجهیزات در تمام سطوح داخلی آن ها انجام می دهد. در این مسیر باید از ضدعفونی کننده های خاص و سطح بالا استفاده شود.

زیرا سیستم CIP بیشتر در کارخانه هایی استفاده می شود که بیشتر شامل کارخانه های مواد غذایی و یا در ارتباط با مواد غذایی و بهداشتی می باشند. به همین جهت، حتما به مقاله ضدعفونی خطوط تولید کارخانجات مراجعه نمایید. پس ضدعفونی این نواحی برای سلامت انسانی بسیار مهم هستند.

مواد شیمیایی که در سیستم شستشوی CIP استفاده میشود شامل موارد زیر هستند:

  • سوزاننده
  • اسید
  • ضد عفونی کننده

درحال حاضر متغیرهای زیادی که برای انتخاب مواد شیمیایی مناسب برای هر برنامه سیستم شستشوی CIP استفاده می شود. بنابراین توصیه می شود برای خرید مواد شیمیایی مناسب با نیازهای خود˓ با مهندس کارشناس سیستم CIP خود تماس بگیرید.پراستیک اسید به عنوان ضدعفونی کننده سطح بالا در بخش سیستم شستشوی CIP استفاده می شود.

پراستیک اسید با اکسید کردن غشای سلولی بیرونی میکروارگانیسم ها عمل می کند. مکانیسم اکسیداسیون شامل انتقال الکترون است. این محلول از طریق تخریب غشای سلولی، پاتوژن ها را از بین می برند.

فواید استفاده از پراستیک اسید در سیستم شستشوی CIP

  • دوستدار محیط زیست
  • عدم ایجاد باقی مانده مضر
  • حذف مواد سمی و تمامی آلودگی های موجود

در زیر جزئیات بیشتر در مورد مواد شیمیایی رایج مورد استفاده در سیستم CIP و دستورالعمل های کلی برای استفاده از آنها آورده شده است. عوامل تمیز کننده شیمیایی در غلظت مناسب تفاوت قابل توجهی در کارایی سیستم شستشوی CIP شما ایجاد می کنند.

با استفاده صحیح از محصولات در سیستم شستشوی CIP :

    • کشش سطحی آب را کاهش می یابد، و نفوذ محلول تمیز کننده به جامدات راحت تر می شود.
    • شکستن نیروهای پیوند بین جامدات و سطح داخل سیستم شستشوی CIP.
    • چربی ها را نرم می کند تا بتواند آنها را از بین ببرد.
    • برای تمیز کردن آسان تر جامدات را حل می کند.

برای انتقال راحت تر جامدات بوسیله محلول ضدعفونی کننده، امولسیون می شود.

تیم آرال شیمی مفتخر به تولید ضدعفونی کننده مناسب سیستم CIP و سایر سیستم های مورد استفاده در صنایع و کارخانجات می باشد. همانطور که گفته شد این ضدعفونی کننده جز ضدعفونی کننده های سطح بالا محسوب شده و تضمین کیفیت و اثربخشی مطلوب را به شما می دهد.

هم چنین شما می توانید با مراجعه به مقالات تکمیلی سایت آرال شیمی با موضوع سیستم CIP و نحوه عمل آن به طور کامل با ساز و کار این سیستم ها آشنا شوید. هم چنین، با مطالعه مقاله اکسیدین برای CIP در صنایع لبنی، با نحوه ضدعفونی کردن سیستم های CIP در صنایع لبنی و غذایی آشنا شوید. منبع صلی این مقاله سایت آرال شیمی میباشد و همین طور می توانید مطلب کامل تر با عنوان سیستم شستشوی CIP یا شستشو در محل را در این سایت مشاهده و مطالعه فرمایید.  



:: برچسب‌ها: فواید لبنیات , لبنیات , صنایع غذایی , صنعت , شیر , پنیر , بستنی , ضدعفونی , اکسیدین , سیستم cip , فرآورده های لبنی , صنایع غذایی , خامه , تغذیه , پروتِئین , شستشوی cip , ,
:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آرال شیمی

در این مقاله تلاش می شود لیست جامعی از کلیه شرکت های فعال در حوزه خرید و فروش مواد و لوازم آزمایشگاهی را ارائه بدهیم. در صورت نیاز به اطلاعات کامل تر در مورد محصولات و خدمات این شرکت ها، بر روی قسمت اطلاعات بیشتر کلیک کنید. لازم بذکر است این لیست صرفاً جهت معرفی و آشنایی با شرکت های موجود در زمینه تولید، فروش، واردات و صادرات مواد و لوازم آزمایشگاهی، تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی می باشد و آرال شیمی در قبال مجوزها و تأیدیه های این شرکت ها، هیچ گونه مسئولیتی ندارد. بنابراین خواهشمندیم در صورت تمایل به همکاری با هرکدام از این شرکت ها، حتماً کنترل های لازم را انجام دهید.

 
شرکت خرید و فروش مواد و لوازم آزمایشگاهی ایده آل تشخیص آتیه

از دیگر شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش مواد و لوازم آزمایشگاهی، شرکت ایده‌آل تشخیص آتیه با بهره‌مندی از تیم مجرب و کار آزموده و استفاده از تکنولوژی روز دنیا فعالیت خود را از سال ۱۳۸۴ با برپایی واحد تحقیقاتی ایده‌آل تشخیص آتیه آغاز کرده است. این شرکت در اوایل سال ۱۳۸۷ اولین سری تولیدات خود را که شامل کیت‌های تشخیص طبی از نوع الایزا بودند در دو دسته کیت‌های ۹۶ و ۱۹۲ تستی به بازار عرضه نمود. همچنین، در مدت زمان کوتاهی توانسته است با جلب اعتماد مشتریان در زمینه کیفیت محصولات خود، جایگاه بسیار خوبی را در مقایسه با کیت‌های خارجی بدست آورد. این شرکت با بهره‌مندی از سیاست‌های جلب رضایت مشتری‌ و بهبود مستمر کیفیت محصولات و افزایش رقابت پذیری با محصولات مشابه خارجی توانسته است در این امر مهم بیش از پیش موفق باشد.

در حال حاضر ۳۵ نوع کیت تشخیصی الایزا در زمینه‌های تشخیص انواع بیماری‌های عفونی، ناهنجاری‌های هورمونی، مارکرهای سرطانی و …. توسط شرکت ایده‌آل تشخیص آتیه تولید می‌گردد. این شرکت امید دارد با افزایش کیفیت و تنوع محصولات، در راستای کمک به جامعه پزشکان و بیماران گامی موثرتر بردارد.

اطلاعات بیشتر

 

شرکت خرید و فروش مواد و لوازم آزمایشگاهی لاب ترون و بهداد

شركت هاي لاب ترون و بهداد، یکی دیگر از شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش مواد و لوازم آزمایشگاهی،  می باشند. این دو شركت، در حوزه توليد محصولات آزمايشگاهي تشخيص طبي همكار مي باشند كه با اهداف مشترك و با مديريت واحد اداره مي شوند. شركت لاب ترون در سال ۱۳۶۰ بعنوان اولين توليدكننده اين تجهيزات در شهر تهران تأسيس شد. به دليل افزايش حجم توليد از سال ۱۳۶۸ با استفاده از امكانات شركت بهداد بعنوان پيشتازان توليد به فعاليت خود ادامه داده‌اند.

فعاليت اين شركت ها در زمينه توليد لوازم ودستگاههاي آزمايشگاهي , اقلام يكبار مصرف , شيشه آلات آزمايشگاهي , كيتها , رنگها و ملزومات عمومي آزمايشگاهي بوده و اين لوازم در آزمايشگاههاي تشخيص طبي , تحقيقاتي و صنعتي كار برد خواهد داشت.

مهمترين اهداف اين دو شركت توليد بمنظور خودكفائي و جلب رضايت مشتريان خواهد بود و با ارائه خدمات پس از فروش سعي در ايفاي مسئوليتهاي خود در قبال مشتريان دارد. ادارات مركزي و فروش در شهر تهران واقع شده و واحدهاي توليدي در شهرهاي صنعتي هشتگرد و زنجان قرار گرفته است. اين واحدهاي توليد بهمراه بخشهاي R & D و QC در مساحتي به وسعت ده هزار متر مربع بنا شده و با تعداد يكصد نفر از پرسنل متخصص و فني در تمامي مراحل توليد برابر با استانداردهاي GMP به فعاليت خود ادامه مي دهد.

بازاريابي و توزيع از طريق شبكه وسيع توزيع كنندگان در داخل مستقيماً توسط شركت لاب ترون انجام مي شود. صادركنندگان با استفاده از اين خدمات نسبت به صدور اين محصولات اقدام مي نمايند. شركت هاي لابترون و بهداد بعنوان تأمين كننده قابل اعتماد با استفاده از متخصصين و كاركنان ماهر توانسته اند كيفيت مطلوب و خدمات مطمئن را به مشتريان خود ارائه نمايند. اين مرهون تلاش همكاران شاغل در اين دو شركت مي باشد. كنترل دقيق و قاطع بر مراحل مختلف كار كيفيت توليدات اين شركت ها را تضمين و اطمينان خاطر را براي مشتريان فراهم آورده است.

اطلاعات بیشتر

 

شرکت خرید و فروش مواد و لوازم آزمایشگاهی پادتن علم

از دیگر شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش مواد و لوازم آزمایشگاهی، می توان به شرکت پادتن علم اشاره نمود. این شرکت در سال ۱۳۷۵ توسط گروهی از متخصصین و محققین علوم آزمایشگاهی در تهران تاسیس گردید. این شرکت از آغاز، تلاش و فعالیت خود را وقف تولید محصولات تشخیص آزمایشگاهی با کیفیت بالا نمود.

امروزه با تولید بیش از ۳۰ نوع فرآورده تشخیصی، شرکت پادتن علم یکی از بزرگترین تامین کنندگان کیت های الیزا در ایران است.  افتخار دارد جامعه پزشکی را در تشخیص و درمان طیف وسیعی از بیماری ها (عفونی،سرطانی،آلرژی،…) و نارسائی ها (اندوکرینولوژی،متابولیکی،بارداری،…) همراهی کند.

شرکت پادتن علم، با پایبندی به اصل “کیفیت پایا ضامن توسعه” سیاست های تولید خود را بر پایه کیفیت بنا نهاده و با اعمال کنترل کیفی دقیق بر اساس استانداردهای بین المللی ۱۳۴۸۵ ISO، ۲۰۱۲ +AC:2012,ISO 9001:2015 در سطوح تحقیق و توسعه، تولید، فروش، توزیع وخدمات پس از آن، بیشترین بها را به کیفیت محصولات خود می دهد.

این شرکت با در اختیار داشتن کارشناسان علمی بخش فروش، هماهنگ با سیاست مشتری محوری، کلیه درخواست های مشتریان خود را با ارائه خدمات بهینه و صرف کمترین زمان از ثبت سفارش تا تحویل کالا به انجام می رساند. در کنار این بخش، گروه خدمات بعد از فروش با اتکا به دانش متخصصان مجرب بخش فنی، آماده پاسخگوئی صحیح و عرضه راهکارهای مناسب برای حل مشکلات می باشد.

شرکت پادتن علم، با بهره گیری از تجارب و اندوخته علمی بیست ساله بخش تحقیق و توسعه، تلاش دارد با عزمی راسخ و پرتوان دامنه محصولات خود را با عرضه کیت های تشخیصی جدید گسترش دهد.

اطلاعات بیشتر

 

شرکت خرید و فروش مواد و لوازم آزمایشگاهی پل ایده آل تجهیز

شرکت پل ایده‌آل تجهیز (P.I.T.) یکی دیگر از شرکت های موجود در بازار خرید و فروش مواد و لوازم آزمایشگاهی می باشد. این شرکت، مجموعه‌ای تخصصی در زمینه‌ی تولید تجهیزات آزمایشگاهی و تشخیص پزشکی می‌باشد که طی سال‌های گذشته با عرضۀ تولیدات خود با برند P.I.T نقش بسزایی در برطرف نمودن نیاز مراکز درمانی و آموزشی کشور ایفا نموده است.

همچنین، این شرکت عضوی فعال در انجمن صنفی تولید‌کنندگان و صادر‌کنندگان تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی می‌باشد که با پیاده‌سازی کلیه استانداردهای ملی و بین المللی و بعد از پشت سر گذاشتن بازرسی‌های کیفی مکرر، موفق به اخذ استاندارد ملی، گواهی‌ مدیریت کیفیت ISO9001، گواهی مدیریت تجهیزات پزشکی ISO13485، پروانه‌ی بهره‌برداری از وزارت صنعت معدن و تجارت، پروانه‌ی ساخت وسیله‌ی پزشکی از اداره کل تجهیزات پزشکی و مجوز صادرات از سازمان غذا و دارو گردیده است.

شرکت پل ایده‌آل تجهیز از سال ۱۳۹۳ با کسب عنوان دانش‌بنیان از سوی معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری با تولید تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی منحصر‌به‌فرد و استاندارد، ضمن ارائه‌ی خدماتِ پس از فروش گسترده، نائل به دریافت لوح و تندیس واحد برتر صنعتی استان تهران در سال‌های ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ گردید.

اطلاعات بیشتر

 

شرکت خرید و فروش مواد و لوازم آزمایشگاهی تک نوع خاورمیانه

شرکت تک نوع خاورمیانه بعنوان با سابقه ترین شرکت تولیدکننده تجهیزات چهارگانه بیمارستانی در سال ۱۳۷۰ تاسیس گردیده است. این شرکت در سال ۱۳۷۲ مفتخر به دریافت گواهینامه فعالیت پزشکی صنعتی از وزارت صنایع و معادن شده و در سال ۱۳۷۴ تولیدات این شرکت به تایید وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی رسیده است.

به گفته موسسان این شرکت، این مجموعه از همان ابتدا نوآوری و تولید با کیفیت را به عنوان ارزش اساسی در تولید محصولات خود قرار داده است. در همین راستا، تلاشرکت های موجود در بازار خرید و فروش مواد و لوازم آزمایشگاهی محصولاتی با کیفیت جهانی و با قیمت مناسب در اختیار جامعه بهداشت و درمان کشور قرار دهیم. همین امر سبب شده است تا مراکز درمانی و بیمارستان های کشور اعتماد بسیار زیادی به این شرکت داشته باشند، بطوریکه امروز در هر نقطه ای از ایران تجهیزات تولیدی شرکت تک نوع خاورمیانه در بیمارستان ها و مراکز درمانی دیده می شوند.

همچنین از ابتدای شروع فعالیت تاکنون با تجهیز بیش از ۵۰۰ مرکز درمانی – تشخیصی پیشتاز این صنعت در تجهیز مراکز درمانی بوده ایم و اعتماد مشتریان ارزشمندترین سرمایه برای این شرکت بوده است.

این شرکت در تضمین کیفیت محصولات تولیدی، استانداردهای کلاس جهانی را رعایت نموده و موفق به دریافت گواهینامه های۱۳۴۸۵ ISO-2003 و ۹۰۰۱-  ۲۰۱۵ ISOاز سازمان بین المللی  BRS که یکی از معتبرترین مراجع صدور گواهینامه های تضمین کیفیت است، می باشد.

اطلاعات بیشتر

 

شرکت خرید و فروش مواد و لوازم آزمایشگاهی دانش پژوهش فجر


 
شرکت دانش بنیان پژوهش فجر در سال ۱۳۷۴ در تهران با هدف حفظ زنجیره سرد و ارتقاء نگهداری محصولات و فرآوردهای خونی در کشور تاسیس گردید. با بهره‌گیری از مهندسین مجرب و کارکنان متعهد و دارا بودن بخش‌های تخصصی، دارای قابلیت منحصر به فرد در تولید تجهیزات زیست فناوری، بیوتکنولوژی، تحقیقاتی، علوم کشاورزی، آزمایشگاه‌های انتقال خون، بیمارستان‌ها، صنایع غذایی و دارویی با حفظ زنجیره سرد می‌باشد.

حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی و امضای قراردادهای همکاری با کشورهای آلمان و سوئد باعث گردیده تا کیفیت محصولات تولیدی این شرکت افزایش یافته و جهت صادراتی شدن گام بردارد. این مجموعه با تولید بیش از ۱۱ محصول برای اولین بار باعث گردید تا کشور عزیزمان ایران از واردات تجهیزات نگهداری خون و فرآورده‌های خونی بی‌نیاز گردد.

از محصولات تولیدی این شرکت می توان به دستگاه اینکوباتور کشت سلول Co2 به همراه رولینگ باتل اشاره نمود که در زمینه تولید داروهای ضد سرطانی، دارو‌هاس نوترکیب، انسولین و فاکتور هشت کاربرد دارد و برای اولین بار در کشور تولید گردیده است.

اطلاعات بیشتر

 

شرکت خرید و فروش مواد و لوازم آزمایشگاهی مهندسی آرمان سکو


 
یکی از شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش مواد و لوازم آزمایشگاهی، شرکت مهندسی آرمان سکو صنعت زاگرس با کادری مجرب در زمینه تجهیز آزمایشگاههای مراکز دانشگاهی، تحقیقاتی، تولیدی، صنایع غذائی، پتروشیمی و داروسازی تاکنون خدمات ارزنده ای جهت طرح های توسعه مراکز فوق الذکر در سراسر کشور ارائه نموده است. خط مشی شرکت طی دو دهه فعالیت همواره بر محور تولید با کیفیت و ایمن جهت ارتقاء سطح کیفی سلامت جامعه آزمایشگاهی و پزشکی استوار بوده است.

این شرکت با اتکاء به نیروهای متخصص و جوان و بهره مندی از تفکرات خلاق در راستای نزدیک شدن به استانداردهای جهانی گام برداشته است. با توسعه فعالیتهای شرکت و همسو با نیازهای جامعه پزشکی مبنی بر عرضه تجهیزات و دستگاههای استاندارد این شرکت موفق به دریافت گواهینامه ISO 13485، ۹۰۰۱ISO  و CE گردیده است.

اطلاعات بیشتر

 

شرکت خرید و فروش مواد و لوازم آزمایشگاهی دلتا درمان پارت

 

شرکت دلتا درمان پارت فعالیت خود را از سال۱۳۸۸ در زمینه واردات و فروش کیت های آزمایشگاهی آغاز نموده است. این شرکت با بهره گیری از تخصص و تجربه بیش از ۲۱ کارشناس در بخشهای مختلف فروش و خدمات پس از فروش و کنترل کیفی به عرضه محصولات خود با هدف ارائه خدمات تخصصی مناسب،سرعت در رفع مشکلات، و پشتیبانی مستمر و ارائه زنجیره تامین منظم پرداخته است.

هم اکنون محصولات این شرکت در بازار خرید و فروش مواد و لوازم آزمایشگاهی و در بسیاری از مراکز آزمایشگاهی مختلف اعم از آزمایشگاههای تشخیص طبی، آزمایشگاه های متعلق به بیمارستانهای دولتی و خصوصی، آزمایشگاه های تامین اجتماعی و سازمانهای مهم دولتی عرضه می گردد.

همچنین شرکت دلتا درمان پارت در راستای خودکفایی کشور اقدام به آماده سازی تجهیزات سایت تولیدی محصولات خود تحت نظارت کمپانی هایی که نماینده آنها می باشد نموده است. همچنین امید دارد با اتمام این پروژه، این شرکت به سطح بالاتری در ارائه محصولات خود در جهت جلب رضایت بهره برداران نائل آید.

اطلاعات بیشتر

 

شرکت خرید و فروش مواد و لوازم آزمایشگاهی ژال تجهیز


 
گروه صنعتی ژال تجهیز ، با بیش از ۳۰ سال تجربه همراه و همگام با متخصصین و پژوهشگران جامعه علمی کشور تاکنون توانسته است نیازهای اقشار و اصنافی از جامعه را تا حد توان مرتفع سازد. بگونه ای که هر یک از آن ها نقش بسزایی در حرکت علمی و صنعتی کشور را ایفا می کنند.

شرکت ژال تجهیز با استفاده از کارشناسان مجرب و با سابقه ، کلیه تولیدات خود را با کیفیت و طراحی و تکنولوژی جدید با داشتن مجوز رسمی از وزارت صنایع استان تهران به شماره ۵۸۲۵۶ /۰۱/الف و مجوز از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی  تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی به شماره  ۷/۳۰۲۳۶/ک و ۷/۱۴۹۷۹/ک و ۷/۱۵۰۲۷/ك ارائه می نماید.

فعالیت در زمینه خرید و فروش مواد و لوازم آزمایشگاهی، همکاری با دانشگاههای معتبر ، موسسات پژوهشی ،تحقیقاتی و تولیدی ، آزمایشگاهها و بیمارستانهای این مرز و بوم نمونه ای از تلاش این گروه برای خدمت رسانی می باشد.

اطلاعات بیشتر

 

شرکت خرید و فروش مواد و لوازم آزمایشگاهی سازگار

 

شرکت سازگار از سال ۱۳۷۱ در زمینه طراحی و ساخت اتوکلاوهای مدرن و پیشرفته بیمارستانی، پزشکی، صنعتی، آزمایشگاهی از نوع پیش خلاء (PRE-VACUUM) و پالس ماتیک (PULS-MATIC) با سیکل استریل کاملا اتوماتیک و درب های پنوماتیک و همچنین اتوکلاوهای اتیلن اکساید فعالیت می کند. همچنین از سال ۸۴ در زمینه طراحی  و ساخت دستگاههای امحاء زباله عفونی بیمارستانی با و بدون خردکن داخلی و همچنین طراحی و ساخت دستگاههای استریل سرم تزریقی (Hot shower sterilization) و دستگاه های ست شور بیمارستانی و داروئی فعالیت می نماید.

این شرکت، دارای تاییدیه وزارت بهداشت و وزارت صنایع و دارای مهر استاندارد به شماره ملی ۷۹۱۲ و آخرین استاندارد اروپایی موجود در این زمینه به شماره EN285 از موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران است.

همچنین دارای استانداردهای (ISO-9001(2015 و (ISO-13485(2016 و CE-MARKING از کشور سوئیس و دارای گواهینامه کیفیت بین المللی FDA از کشور آمریکا و پروانه ساخت از اداره تجهیزات پزشکی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می باشد. تاکنون موفق گردیده است بیش از یک هزار و سیصد مرکز بیمارستانی، دارویی و بهداشتی را در میهن اسلامی با اتوکلاوها و دستگاه های امحاء زباله عفونی بیمارستانی ساخت این شرکت تجهیز و مورد بهره برداری قرار دهد.

همچنین موفق به اخذ نمایندگی انحصاری شرکت AT-OS از کشور ایتالیا در زمینه دستگاههای ست شوی و لگن شوی گردیده است. با توجه به کیفیت برتر دستگاههای ساخت این شرکت و حضور قوی و موفق در نمایشگاههای برگزار شده در کشورهای آفریقایی و خاورمیانه قادر به صادرات آن به کشورهای همجوار و نیز کشورهای دیگر می باشد.

اطلاعات بیشتر

 

شرکت خرید و فروش مواد و لوازم آزمایشگاهی سیناژن

 

شرکت سیناژن در سال ۱۳۷۳ با هدف تولید محصولات بیوتکنولوژی نوین تاسیس گردید. حرکتی که از همت و ایده ی چهار متخصص کوشا آغاز گردید به تولد بزرگترین تولید کننده محصولات بیوتکنولوژی پزشکی در منطقه منجر شد. فعالیت بر تحقیق و توسعه در حوزه بیوتکنولوژی به منظور تامین نیاز بازار منطقه ای اولویت اصلی سیناژن بود. آنزیم ها، معرف های بیولوژی مولکولی، کیت های تشخیصی  PCR، اولین محصولات سیناژن بوده و بهره مندی از زیرساخت های تخصصی تکنولوژیک، شرکت سیناژن را بر آن داشت تا اقدام به تولید آنتی بادی های مونوکلونال تشخیصی گروه های خونی بنماید.

امروز سیناژن به توانایی ها و مهارتهای نوآورانه خود در مواجهه با چالش های روزانه می بالد. تلاش های این مجموعه با تمرکز بر توسعه محصولات بیوسیمیلار در زمینه بیماری های خود ایمنی، ام اس، ناباروری، اختلالات هورمونی مانند کمبود هورمون رشد، دیابت، پوکی استخوان، بیماری های کلیوی و سرطان، و همچنین ارائه خدمات تحقیق و توسعه است. این شرکت در حال حاضر ۲۰% از حجم کل گردش مالی خود را به فعالیت های تحقیق و توسعه اختصاص داده است.

استراتژی سیناژن تبدیل شدن و حفظ خود به عنوان یک شرکت بیوتکنولوژی پیشرو در منطقه است. هدف این گروه، استفاده از تخصص خود و شناسایی و کسب محصولات انتخاب شده از طریق استراتژی های مشارکتی در جهت ترویج توسعه پایدار سلامت انسان است.

اطلاعات بیشتر

 

شرکت خرید و فروش مواد و لوازم آزمایشگاهی شیمی فن

 

شرکت شیمی فن در سال ۱۳۶۰ شمسی با ایده تولید دستگاه های آزمایشگاهی و تخصصی آغاز به فعالیت نمود و در طی این چند سال توانسته است با کسب گواهینامه های استاندارد  و کیفی به عنوان یکی از برترین برندهای این صنعت در ایران و جهان مطرح باشد.

اطلاعات بیشتر

 

 

شرکت خرید و فروش مواد و لوازم آزمایشگاهی کیمیا پژوهان

 

شركت كيميا پژوهان در بحبوحه جنگ تحميلي و همزمان با تحريم هاي اقتصادي سال هاي اول انقلاب، در دوراني كه آزمايشگاههاي كشور با بحران و كمبود شديد مواد اوليه روبرو بودند، آغاز بكار نمود. هدف اصلي شركت، توليد كيت هاي غربالگري بمنظور تشخيص بيماري هاي ارثي و مادرزادي نوزادان بود. به ترتيب در سال ۱۳۷۱ كيت G-6PD براي تشخيص فاويسم و سپس كيت هاي Neo –PKU و Neo – TSH در تشخيص بيماري هاي فنيل كتونوري و كم كاري مادرزادي تيروئيد محقق گرديد.

با تأييد آزمايشگاه رفرانس به بازار عرضه شد. در حال حاضر علاوه بر اين سه نوع ، كيت هاي گالاكتوزمي (Galactosemia) و بيماري ادرار شربت افرايي (MSUD) نيز وارد آزمايشگاههاي تشخيصي گرديده است. كيمياپژوهان، امروزه با ۵ نوع كيت غربالگري، بيش از ۴۰ نوع كيت شيمي روتين و اختصاصي ، همراه با نوارهاي ادراري بي رقيب ، توانسته سهم عمده اي از نيازهاي تشخيص آزمايشگاه ها را در كشور به خود اختصاص دهد.

اطلاعات بیشتر

 

شرکت خرید و فروش مواد و لوازم آزمایشگاهی تولیدی من

 

شرکت تولیدی من، در ابتدای آذر ماه سال ۱۳۵۱به عنوان مجموعه ای پیشرو در تولید فرآورده های شوینده مایع با نام های سی اکت یا همان جرمگیر،  شامپو فرش و شیشه شور با نام تجاری رایت فعالیت خود را آغاز کرد و دیری نپایید در زمینه تشخیص آزمایشگاهی در محدوده انواع کیت های بیوشیمی و محلول های هماتولوژی نیز وارد شد.

این شرکت در طول نزدیک به نیم قرن فعالیت همواره سعی نموده با بهره گیری از دانش فنی و کادر متخصص در زمینه تولید، کنترل کیفیت و فروش، استانداردهای جهانی تولید و کیفیت عرضه محصولات را برای رسیدن به جایگاهی ارزنده در بازار مصرف کشور مد نظر قرار دهد. همچنین شرکت الیتک گروپ فرانسه و شرکت وایتال هلند به عنوان شرکت های همکار خارجی این شرکت شناخته می شود.

اطلاعات بیشتر

 

شرکت خرید و فروش مواد و لوازم آزمایشگاهی سفیر آزمای ایرانیان

سفیر آزما در زمینه خدمت رسانی به دانشگاهيان ، مراكز علمی تحقيقاتي ، مراکز آموزشي ، مراکز پژوهشي و درمانی ، داروسازی ها (انسانی – دامی) ،  موسسات و مراکز استاندارد ، خرید و فروش مواد و لوازم آزمایشگاهی آزمایشگاه ها ، كارگاه ها ، كارخانجات ، صنایع آب و فاضلاب ، صنعت نفت ، صنعت گاز ، پترو شیمی ، کشاورزی ، صنایع غذایی ، آرایشی بهداشتی ، شوینده ها ، دارویی و سایر مراکز وابسته و مرتبط  فعالیت می کند.

اطلاعات بیشتر

 

 

شرکت خرید و فروش مواد و لوازم آزمایشگاهی آریو مدیا

شرکت آریو مدیا دارای نمایندگی رسمی از شرکت های معتبر دنیا و کادری مجرب و متخصص در امر واردات تجهیزات و لوازم  آزمایشگاهی و پزشکی است. این شرکت خدمات خود را در جهت  بالاتر بردن سطح کیفی و کمی بخش پژوهشـی ، تحقیقـاتی و کنترل کیفی صنایع و مراکز زیر ارائه می نماید :

مشاوره ، راه اندازی و تجهیز آزمایشگاه های صنایع غذایی ، صنعت شیر و لبنیات ، صنایع آرد  ، رنگ رزین ، صنعت خودرو سازی ، آب و فاضلاب ، فنی ، مکانیک ، خاک ، بتون ، صنعت نفت ، گاز پتروشیمی ، محیط زیست ، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی ، ازمایشگاه تشخیص طبی و بیمارستان ، بهداشتی – آرایشی ، دارویی ، چای ، دخانیات و صنایع وابسته ، پارتیشن و سکوبندی آزمایشگاه ، هود و لامینار FLOW ،CLASS II و STANDARD ، سرویس کلیه دستگاه ها ، نصب و راه اندازی و آموزش توسط مهندسین و کارشناسان مجرب شرکت آریو مدیا ، ارائه محصولاتی با بالاترین کیفیت و خدماتی منحصر به فرد با یک قیمت استثنایی را وظیفه خود میداند.

همچنین در حال تلاش برای مستحکم کردن روابط طولانی با مشتریان خود است. موفقیت و شهرت آریو مدیا بر پایه رضایت مندی مشتریان به دلایل تعهد کاری و درک درست از احتیاجات مشتریان و استفاده مناسب از پیشنهادات و انتقادات دریافت شده در دو حوزه محصولات و خدمات شکل گرفته است.

اطلاعات بیشتر

 

 

شرکت خرید و فروش مواد و لوازم آزمایشگاهی آرال تجهیز

شرکت آرال تجهیز دارای پشتوانه علمی و سال ها تجربه در امر تجهیز مراکز و موسسات آزمایشگاهی و همچنین دارای کادر مجرب و کارشناس فنی در امر خدمات پس از فروش است. این شرکت همواره آمادگی خود را برای ارتقاء هر چه بیشتر سطح تکنولوژی خود اعلام کرده است.

شرکت آرا تجهیز با اخذ نمایندگی فروش لوازم آزمایشگاهی از شرکت های معتبر سراسر دنیا بر این سعی است تا بتواند مراکز و موسسات آزمایشگاهی را با پیشرفت روز افزون علم و تکنولوژی در زمینه های مختلف فنی و تخصصی تجهیزات آزمایشگاهی غیر پزشکی در دوران فرا صنعتی امروز همسو سازد. شرکت آرا تجهیز خدمات (مشاوره و تجهیز آزمایشگاه های زیر) را ارائه می دهد:

ارائه تجهیزات تخصصی بیولوژی ملکولی و ارائه مشاوره و آموزش استقرار استانداردهای ملی و بین المللی HACCP ,ISO
ارائه مشاوره و آموزش در زمینه طراحی و سکوبندی آزمایشگاههای شیمی ، میکروبیولوژی ، زیست شناسی و کشاورزی
ارائه مشاوره در مورد کالیبرلسیون دستگاه های آزمایشگاهی
ارائه دستگاههای تخصصی زراعت و گیاه پزشکی و تعمیر و سرویس و ارتقاء دستگاههای عیب دار
ارائه مشاوره در زمینه فعالیت های ژنتیکی
طراحی و تولید دستگاههای پیشنهادی


اطلاعات بیشتر

   

 

شرکت خرید و فروش مواد و لوازم آزمایشگاهی پرسا تجهیز ایرانیان

شركت پرسا تجهیز ایرانیان وارد کننده انواع تجهیزات آزمایشگاهی و تحقیقاتی از شرکت های معتبر اروپایی و آمریکایی و آسیایی است. این شرکت آمادگی خود را جهت تامین کلیه لوازم مورد نیاز برای دانشگاه ها ، مراکز تحقیقاتی و صنعتی ، صنایع غذایی ، کشاورزی ، آب و خاک ، آب و فاضلاب ، سیمان ، صنعت نفت و پتروشیمی ، پزشکی و دارویی و سایر مراكز را اعلام کرده است.

این شرکت دارای نمایندگی از معتبرترین شرکت های تولید تجهیزات آزمایشگاهی در جهان و نیز دارای بخش فنی و مهندسین مجرب و متخصص ، ضمن تامین مجموعه وسیعی از تجهیزات آزمایشگاهی و قطعات است. ارائه بهترین مشاوره فنی و خدمات پس از فروش و گارانتی توسط کارشناسان مجرب این شرکت تضمین شده و در این راستا رضایتمندی مشتریان را سرلوحه کاری خود قرار داده اند.

این شرکت با عنایت به پیشرفت تکنولوژی و نیاز به همسو بودن با علوم روز دنیا و با استفاده از مشاوران علمی توانمند كه همگی از اساتید معتبر دانشگاه های مختلف هستند ، ضمن ارائه آخرین دستاوردهای علمی و آزمایشگاهی ، محققین و کارشناسان محترم را در انتخاب بهترین نوع دستگاه ها یاری می کند.

شرکت پرسا تجهیز ایرانیان دفاتری در شهرهای دبی (UAE) و فرانکفورت (GERMANY) ضمن ارائه خدمات منحصر به فرد بازرگانی تاسیس کرده است و واردات کلیه اقلام و قطعات در اسرع وقت تضمین نموده است.

اطلاعات بیشتر

 

شرکت خرید و فروش مواد و لوازم آزمایشگاهی K.T.G

این مجموعه طی فعالیت مستدام خود افتخار همکاری با صنایع بالادستی کشور از جمله نفت و گاز، پتروشیمی، شیمیایی، نیروگاهی، شیلات و کشاورزی، محیط زیست، دام و طیور، آرد و غلات و صنایع وابسته از قبیل سیمان، فولاد، چوب و کاغذ، لاستیک و پلاستیک، بسته بندی، داروسازی، رنگ و رزین، نساجی، کاشی و سرامیک و تولیدکنندگان مواد غذایی، مراکز آموزش عالی، مراکز تحقیقاتی و درمانی، موسسات آب و فاضلاب، موسسات و مراکز استاندارد و پژوهشکده های کشور را دارد.

اطلاعات بیشتر

 

 

شرکت خرید و فروش مواد و لوازم آزمایشگاهی آرمان آفرین آزما

از دیگر شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش مواد و لوازم آزمایشگاهی، میتوان از شرکت آرمان آفرین آزما نام برد. این شرکت، بیش از ۳۰ سال سابقه فعالیت در زمینه های صنعتی ، تحقیقاتی ، آموزشی و درمانی داشته است. این شرکت افتخار همکاری با بسیاری از موسسات و آزمایشگاههای سراسر کشور از جمله آزمایشگاههای آب و فاضلاب ، پالایشگاه و پتروشیمی، دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی را دارا می باشد. این شرکت دارای نمایندگی انحصاری شرکت های Analytik Jena آلمان و BUCHI  سوئیس است و توانسته است مجموعه ای کامل را جهت تجهیز آزمایشگاهها گرد هم آورد.

محصولات شرکت  : دستگاه آزمایشگاه صنایع غذایی و تجهیزات دستگاهی اسپکتروسکوپی.

نوع فعالیت شرکت : وارد کننده.

نماینده شرکت های :BUCHI ، Analytikjena

محصولات  آرمان آفرین آزما: اسپکتروفتومتر ، جذب اتمی ،ICP, مایکروویو داجستر ، TOC ، روتاری ، نقطه ذوب و جوش ، کروماتوگرافی Flash ، کجلدال ، سوکسله ، NIR

اطلاعات بیشتر

 

شرکت خرید و فروش مواد و لوازم آزمایشگاهی یارا تجهیز کاوش نوین

شرکت خرید و فروش مواد و لوازم آزمایشگاهی یارا تجهیز کاوش نوین  هم یکی دیگر از فعالین حوزه تجهیزات آزمایشگاهی می با شد. اطلاعات این شرکت به شرح زیر است:

نوع فعالیت شرکت : وارد کننده ، تولید کننده.

محصولات یارا تجهیز کاوش نوین: دستگاه آزمایشگاه صنایع غذایی و تجهیزات دستگاهی اسپکتروسکوپی.

تجهیزات آنالیز شیمی تجزیه  , دستگاههای تعیین ماهیت , دستگاههای تحقیقاتی آزمایشگاهی , کروماتوگرافی , اسپکتروسکوپی , طیف سنجی جرمی , فلورسانس , طیف سنجی مولکولی , طیف سنجی اتمی , شیمی , داروسازی , آنالیز فلزات سنگین , آنالیز آفلاتوکسین , مایکوتوکسین , آنالیز اسیدهای چرب , تقلبات غذایی و اسپکتروسکوپی رامان.

اطلاعات بیشتر

 

شرکت خرید و فروش مواد و لوازم آزمایشگاهی رایمند طب آدان

شرکت رایمند طب پس از چندین سال فعالیت پژوهشی، از فروردین ماه سال ۱۳۸۰ موفق به تجهیز و راه اندازی خط تولید ساخت لوازم آزمایشگاهی و پزشکی گردیده است.شرکت رایمند طب تا کنون بیش از ۳۰ نمونه از این محصولات را با بالاترین کیفیت ارائه نموده که این محصولات در شرف تحصیل نشان استاندارد می باشند.

شایان ذکر است کلیه محصولات از گارانتی یک ساله و خدمات پس از فروش ده ساله برخوردار است. همچنین این شرکت آماده ارائه خدمات مشاوره ای و ساخت دستگاه های سفارشی می باشد.

کاربران گرامی در آزمایشگاه های تحقیقاتی ،آزمایشگاه های استاندارد، آزمایشگاه های ویژه پزشکی و علم وصنعت در سراسر کشور می توانند از کیفیت، کار و دقت عملکرد تجهیزات بهره مند شوند. محصولات ما تجربه موفق دو دهه تولید با کیفیت و مطابق با استانداردهای روز دنیا و همچنین استانداردهای ملی ایران می باشد.

همچنین خط مشی برای سیاست شرکت است که شامل درجه بالایی از خدمات آماده ودر حال تولید هستند که به عنوان هدف اصلی خدمات مشتری مدارانه ما میباشد.این امر در مورد تمام محصولات آزمایشگاهی رایمندطب که مجموعه جدید با برند GIFEL که منحصرا در ایران به طور یکسان با GFL آلمان تولید می شود ارائه می دهد. این محصولات عبارتند از شیکرها ، بن ماری شیکردار ، بن ماری جوش وسرلوژی ، انکوباتورها و آون ها و دستگاه های آب مقطر گیری یکبار و دوبار تقطیر.

محصولات  شرکت :

طراحی و تولید دستگاه های آزمایشگاهی پزشکی

انواع اون ساده – خلاء – tinflime

انواع انکوباتور ساده – یخچالدار – شیکردار – CO2 ـ bod

انواع بن ماری جوش و سرولوژی درب شیبدار – سیرکوله دار – یخچالدار – بافت – خشک – پارافین

انواع هات پلیت مگنت دار و ساده

انواع شوف بالن

انواع اتوکلاو کلاس N و B

انواع هود

پانواع آب مقطر گیری یکبار و دوبار تقطیر

نوع فعالیت شرکت : تولید کننده ، فروشنده
شرح محصولات رایمند طب آدان: آون ، انکوباتور ، بن ماری ، اتوکلاو ، شیکر انکوباتور ، بن ماری شیکر دار ، هات پلیت ها ، منتل ، آب مقطر گیری

اطلاعات بیشتر

 

شرکت خرید و فروش مواد و لوازم آزمایشگاهی رامان فرآیند آزما

شرکت “رامان فرایند آزما”  تامین کننده کلیه تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی از شرکت های معتبر اروپایی و آمریکایی است. این شرکت با تکیه بر تجربه و دانش فنی بنیانگذاران خود و به منظور پاسخگویی به نیازهای آزمایشگاهی کشور ارائه دهنده خدمات تخصصی زیر می باشد :

راه اندازی و تجهیز آزمایشگاه بصورت کلید چرخان
مشاوره رایگان در مورد انتخاب روشهای آنالیز ( تست متد )
چیدمان سکوبندی آزمایشگاه
تامین مواد شیمیایی و شیشه آلات آزمایشگاه
تهیه کننده تجهیزات عمومی آزمایشگاه
تهیه کننده تجهیزات آزمایشگاهی آنالیز فراورده های نفتی
تهیه کننده تجهیزات آزمایشگاهی آنالیز فراورده های پلیمری
تهیه کننده تجهیزات آزمایشگاهی آنالیز فراورده های غذایی ، آب و پساب
یکی از مهمترین اهداف این شرکت ارائه خدمات پس از فروش جهت تجهیزات عرضه شده بوده است. بخش فنی شرکت “رامان فرایند آزما” با پشتوانه سابقه علمی ۱۵ ساله مهندسین خود ، کلیه خدمـات پس از فروش شامل نصـب و راه اندازي در محل ، آموزش پرسنل ، سرويس ، تهیه قطعات مصرفی/ یدکی اصلی ، تعمـير و نگهـداري را تعـهد مي نمـايد.

محصولات شرکت : سکوبندی و مبلمان آزمایشگاهی ، دستگاههای عمومی آزمایشگاه ، شیشه آلات و لوازم مصرفی آزمایشگاهی ، مواد شیمیایی و محلولهای استاندارد آزمایشگاهی ، گازهای استاندارد ، اسپکتروفتومتری و رنگ سنجی جهت آنالیز شیمیایی نمونه ها ، انواع تجهیزات پرتابل و ازمایشگاهی جهت آنالیز فیزیکی نمونه ها ، انواع معرفهای شیمیایی ، میکروبیولوژی

نوع فعالیت شرکت : وارد کننده.

شرح محصولات رامان فرایند آزما

ارلن و ارلن خلاء و ارلن دهانه تنگ ، بالن و بالن ژوژه ، بشر ، بمب کالریمتری شیشه ای ، بورت اتوماتیک تک شیر ، بورت ساده شیر تفلونی ، بورت ساده شیر شیشه ای ، بورت مخزن پلاستیکی ، پتری دیش ، پلیت ، پوار ، پیپت ، پ هاش متر ، فتومتر، کیت کلر ، ترمومتر ، رطوبت سنج ، کارل فیشر ، هضم و تقطیر ، سوکسله ، رنگ سنج ، فیبر ،  هات پلیت ، کیتهای میکروبی ، ای کولای ، کولیفرم

اطلاعات بیشتر

 

 

شرکت خرید و فروش مواد و لوازم آزمایشگاهی زیست آوید ابزار (زیسکو)

كليه تجهیزات پکو – زیسکو بر مبنای فناوری بومی و مطابق با نیازهای روز مصرف کنندگان طراحی وتولید میگردند .و استفاده از اخرین تکنولوژی و استفاده از بهترین قطعات مبنای طراحی و تولید هر دستگاه میباشد.

محصولات : طراحی و ساخت و واردات انواع تجهیزات آزمایشگاهی /مرکز تخصصی ممتاز اتوماسیون , مواد و سکوبندی پرتابل و ثابت آزمایشگاهی.

محصولات وارداتی شرکت : اسپکتروفتومتر ، الایزا ریدرز ، ترمال سایکلر ، کروماتوگرافی مایع و گازی ، ریل تایم ، گاما کانتر ، اتمیک ابزوربشن ، فلیم فتومتر ، PH متر پرتابل و رومیزی ، سختی سنج و TDS متر پرتابل و رومیزی ، میکروسکوپ ، رفراکتومتر و پلاریمتر ، تانک ازت.

شرح محصولات زیست آوید ابزار (زیسکو)

آون ، انکوباتور ، سانتریفیوژ ، هود لامینار ، بن ماری ، انکوباتور یخچالدار و شیکرانکوباتوریخچالدار ، سکوبندی پرتابل و ثابت با متدssl اروپا ، آون خلاء ، ژرمیناتور ، سیستمهای اتوماتیک کجلدال و سوکسله ، فیبر اتوماتیک ، الکتروفورز ، ژل داک ، ژرمیناتور و گروس چمبر ، انواع شیکر و میکسر ، شیکر انکوباتور ارلن ، فرمانتور ، فریز درایر ، اتوکلاو ، دیونایزر اولتراپیور ، آسیاب و بلندر ، حمام اولتراسونیک ، چیلر و سیرکولاتور ، شیکرالک ، هات پلیت مگنت و شوف بالن ، کوره آزمایشگاهی ، انکوباتور CO2-پمپ پریستالتیک ، شعله اتوماتیک هوشمند ، رطوبت سنج غلات و جارتست

اطلاعات بیشتر

تیم آرال شیمی، همواره تلاش نموده تا بروزترین اطلاعات را در زمینه های مختلف، در اختیار متخصصان و هموطنان عزیز  قرار بدهد. به همین منظور، در زمینه ضد عفونی کردن تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، دامپزشکی  و ابزارآلات آزمایشگاهی میتوانید به مقاله ضدعفونی تجهیزات پزشکی و برای اطلاع از کاربرد محصولات آرال شیمی در آزمایشگاه ها، می توانید مقاله اکسیدین آزمایشگاه  را مطالعه فرمایید که در سایت www.aralshimi.com موجود می باشد.



:: برچسب‌ها: ضدعفونی کننده ,
:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آرال شیمی

داشتن حیوان خانگی لذت وصف ناپذیری دارد. اما می تواند کار سختی نیز باشد. قبل از اینکه در مورد واکسن های حیوانات خانگی خود اطلاعات جمع آوری کنید توصیه می کنیم به مقاله مراقبت از حیوانات خانگی مراجعه کنید و نکات مهم و ضروری در رابطه با حیوانات خانگی را مطالعه نمایید. در این مقاله نیز، سعی میکنیم به نکات مهم در رابطه با سلامت جسمی و بهداشت حیوانات خانگی بپردازیم.

واکسن های حیوانات خانگی محصولاتی هستند که برای ایجاد پاسخ های ایمنی محافظتی و آماده سازی سیستم ایمنی بدن برای مقابله با عفونت های آینده از عوامل ایجاد کننده بیماری طراحی شده اند. واکسن ها تولید پادتن هایی را در سیستم ایمنی بدن تحریک می کنند. آن ها ارگانیسم های ایجاد کننده بیماری را که وارد بدن می شوند شناسایی و از بین می برند و به جلوگیری از بسیاری از بیماری هایی که حیوانات خانگی را تحت تأثیر قرار می دهند کمک می کند. مدت هاست که واکسیناسیون حیوان خانگی شما یکی از ساده ترین راه ها برای کمک به او برای داشتن یک زندگی سالم و طولانی محسوب می شود.

داروها و واکسن های حیوانات خانگی

واکسیناسیون از مدت ها قبل راهی موثر در کاهش بار بیماری در حیوانات اهلی و دامها بوده و ابزاری اساسی در حفظ سلامت و رفاه حیوانات است. واکسن ها همچنان به طور فزاینده ای نقش حیاتی در پیشگیری از سلامت و برنامه های کنترل بیماری در حیوانات دارند. نه تنها واکسن های مختلفی برای بیماری های مختلف وجود دارد، انواع و ترکیبات مختلفی از واکسن ها نیز وجود دارد. واکسیناسیون روشی است که دارای خطرات و مزایایی است که باید برای هر حیوان خانگی نسبت به سبک زندگی و سلامتی او سنجیده شود. دامپزشک شما می تواند یک رژیم واکسیناسیون را تعیین کند که ایمن ترین و بهترین محافظت را برای حیوان شما ایجاد کند.

مقدمه

همه کسانی که از حیوانات مراقبت می کنند، از جمله صاحبان حیوانات خانگی و دامداران وظیفه دارند از سلامت و رفاه حیوانات تحت مراقبت خود محافظت کنند. با این حال، حیوانات مانند افراد در معرض طیف وسیعی از بیماری های ناشی از ویروس ها، باکتری ها، قارچ ها و انگلی ها هستند.

واکسن های حیوانات خانگی برای بسیاری از این بیماری ها موجود است که باعث پیشگیری یا کاهش خسارات یا جلوگیری از پیامدهای طولانی مدت بیماری ها می شود. این امر به ویژه برای آن دسته از بیماری ها که گزینه های درمانی پیچیده، محدود یا فاقد گزینه درمانی در دسترس هستند، بسیار مهم است.

بنابراین، ما باید در وهله اول جلوگیری از بیماری یا به حداقل رساندن علائم بالینی بیماری را در اولویت قرار دهیم، تا از سلامتی و رفاه حیوانات محافظت کنیم. با توجه به سخن قدیمی “پیشگیری بهتر از درمان” است.

با اطمینان خاطر، واکسن های موثر برای بسیاری از بیماری های مهم حیوانات از جمله بیماری های بومی در دسترس هستند.

واکسن های حیوانات خانگی چیست ؟

واکسن ها به آماده سازی سیستم ایمنی بدن برای مقابله با حمله ارگانیسم های عامل بیماری کمک می کنند. واکسن ها حاوی آنتی ژن هایی هستند که به نظر می رسد ارگانیسم ایجاد کننده بیماری در سیستم ایمنی بدن است اما در واقع بیماری ایجاد نمی کند.

داروها و واکسن های حیوانات خانگی

وقتی واکسن به بدن وارد می شود، سیستم ایمنی بدن به آرامی تحریک می شود. اگر حیوان خانگی در معرض بیماری واقعی قرار گیرد، سیستم ایمنی بدن وی اکنون آماده است تا به طور کامل آن را بشناسد و با آن مقابله کند یا از شدت بیماری بکاهد.

واکسن ها برای مدیریت سلامت حیوان خانگی شما بسیار مهم هستند. گفته شد، لازم نیست هر حیوان خانگی در برابر هر بیماری واکسینه شود. بسیار مهم است که با دامپزشک خود در مورد پروتکل واکسیناسیون مناسب حیوان خانگی خود صحبت کنید. عواملی که باید بررسی شوند شامل سن، سابقه پزشکی، محیط، عادت های سفر و سبک زندگی هستند.

بیشتر دامپزشکان توصیه می کنند که واکسن های اصلی را به حیوانات خانگی سالم برسانید.

۵ دلیل برای  استفاده از واکسن های حیوانات خانگی

  1. واکسیناسیون از بسیاری از بیماری های حیوانات خانگی جلوگیری می کند.
  2. واکسیناسیون می تواند از درمان های پرهزینه بیماری هایی که قابل پیشگیری هستند جلوگیری کند.
  3. واکسیناسیون از بیماری هایی که بین حیوانات و همچنین از حیوانات به افراد دیگر منتقل می شود جلوگیری می کند.
  4. بیماری های شایع در حیات وحش، مانند هاری و بیماری های خوشی، می توانند حیوانات خانگی واکسینه نشده را آلوده کنند.
  5. در بسیاری از مناطق، احکام محلی نیاز به واکسیناسیون خاصی از حیوانات خانگی خانگی دارد.

واکسن های حیوانات خانگی اصلی

واکسن های اصلی بر اساس خطر قرار گرفتن در معرض ، شدت بیماری یا انتقال به انسان برای همه حیوانات خانگی حیاتی تلقی می شوند.

برای سگ ها: واکسن های پاروویروس سگ، پراکندگی، هپاتیت سگ و هاری واکسن های اصلی در نظر گرفته می شوند. واکسن های غیر هسته ای بسته به خطر قرار گرفتن در معرض سگ تزریق می شوند. اینها شامل واکسن های ضد باکتری Bordetella bronchiseptica ، Borrelia burgdorferi و Leptospira است.

برای گربه ها: واکسن های پانلوکوپنیا (بیماری گربه سانان) ، ویروس گربه ای گربه سانان ، ویروس هرپس ویروس گربه نوع I (رینوتراکتیت) و هاری واکسن های اصلی محسوب می شوند. واکسن های غیر هسته ای بسته به سبک زندگی گربه تزریق می شوند. این موارد شامل واکسن های ویروس سرطان خون گربه ، بوردتلا ، کلامیدوفیلا فلیس و ویروس نقص ایمنی گربه سانان است.

دامپزشک می تواند بهترین واکسن ها را برای حیوان خانگی شما تعیین کند.

تعیین زمان و فراوانی واکسن های حیوانات خانگی

دامپزشک شما می تواند به بهترین وجه برنامه واکسیناسیون برای حیوان خانگی شما را تعیین کند. این به نوع واکسن ، سن حیوان خانگی ، سابقه پزشکی ، محیط و سبک زندگی شما بستگی دارد.

برای توله سگها: اگر مادر او سیستم ایمنی سالم داشته باشد ، توله سگ به احتمال زیاد در هنگام شیر دادن آنتی بادی در شیر مادر دریافت می کند. توله سگها باید یک سری واکسیناسیون را از سن شش تا هشت هفتگی دریافت کنند. دامپزشک باید حداقل سه واکسیناسیون را در فواصل سه تا چهار هفته انجام دهد.

دوز نهایی باید در ۱۶ هفتگی تجویز شود.

برای سگهای بزرگسال: برخی از سگهای بالغ ممکن است سالانه واکسنهای خاصی دریافت کنند ، در حالی که واکسنهای دیگر هر سه سال یا بیشتر تجویز می شوند.

برای بچه گربه ها: بچه گربه ها به طور خودکار آنتی بادی هایی را در شیری که مادرشان تولید می کند دریافت می کنند در صورتی که مادر آنها از سیستم ایمنی سالم برخوردار است. هنگامی که بچه گربه حدود شش تا هشت هفته دارد ، دامپزشک می تواند یک سری واکسن ها را در فواصل سه یا چهار هفته ای شروع کند تا زمانی که بچه گربه به سن ۱۶ هفته برسد.

برای گربه های بزرگسال: ممکن است گربه های بزرگسال سالانه یا هر سه سال واکسینه شوند.

قوانین محلی در مورد واکسن های حیوانات خانگی اجباری

هر کشور قوانین خاص خود را در رابطه با نحوه تزریق واکسن هاری دارد. برخی مناطق به واکسیناسیون سالانه هاری نیاز دارند. مناطق دیگر هر سه سال درخواست واکسن می کنند. تقریباً در همه کشورها اثبات واکسیناسیون هاری اجباری است.

واکس پرندگان

خطرات مرتبط با واکسن های حیوانات خانگی

برای ایجاد محافظت در برابر بیماریهای خاص عفونی، ایمن سازی باید سیستم ایمنی حیوان را به آرامی تحریک کند. این تحریک می تواند علائم خفیفی ایجاد کند، از درد در محل تزریق گرفته تا تب و واکنش های آلرژیک.

سایر عوارض جانبی کمتر شایع مانند تومورهای محل تزریق و بیماری ایمنی مرتبط با واکسیناسیون وجود دارد. با این اوصاف، مهم است که بدانیم واکسن ها جان بی شماری را نجات داده و نقش مهمی در نبرد با بیماری های عفونی دارند. مانند هر روش پزشکی، احتمال عوارض جانبی نیز اندک است. در بیشتر موارد ، خطرات بسیار کمتر از خطرات خود بیماری است. اما مهم است که قبل از واکسیناسیون حیوان خانگی خود با دامپزشک در مورد سابقه پزشکی حیوان خود صحبت کنید.

اکثر حیوانات خانگی هیچ اثری از واکسیناسیون نشان نمی دهند. واکنش های واکسن ممکن است جزئی و کوتاه مدت باشد یا نیاز به مراقبت فوری از دامپزشک داشته باشد. علائم بالینی عبارتند از:

  • تب
  • سستی
  • از دست دادن اشتها
  • تورم صورت و / یا کهیر
  • استفراغ
  • اسهال
  • درد ، تورم ، قرمزی ، خاراندن یا ریزش مو در اطراف محل تزریق
  • لنگش
  • سقوط – فروپاشی
  • مشکل تنفس
  • تشنج
  • لنگش

بهتر است برای قرار ملاقات حیوان خانگی خود برنامه ریزی کنید تا بتوانید از نظر عوارض جانبی پس از تزریق واکسن ، وی را کنترل کنید. اگر مشکوک هستید حیوان خانگی شما نسبت به واکسن واکنشی نشان داده است ، بلافاصله با دامپزشک تماس بگیرید.

داروهای دامپزشکی

استفاده مسئولانه از داروهای دامپزشکی همانند واکسن های حیوانات خانگی ، برای اهداف درمانی و پیشگیری از مهارتهای اصلی جراح امپزشکی است و برای رفاه حیوانات و حفظ سلامت عمومی بسیار مهم است.

 

واکسن ها و داروهای دامپزشکی

طبقه بندی داروهای دامپزشکی

  1. داروی فقط با نسخه – دامپزشک ؛ مخفف POM-V ؛
  2. داروی فقط با نسخه – دامپزشک ، مداروساز ، شخص واجد شرایط (SQP) ؛ مخفف POM-VPS ؛
  3. حیوانات غیر غذایی – دامپزشک ، داروساز ، فرد واجد شرایط مخفف NFA-VPS ؛ و ،
  4. دامپزشکی مجاز – لیست فروش عمومی ؛ مخفف AVM-GSL.

جراحان دامپزشکی و آن دسته از پرستاران دامپزشکی که SQP نیز هستند باید با مسئولیت و رعایت بهداشت و رفاه حیوان تجویز کنند.

داروهای POM-V باید توسط جراح دامپزشکی تجویز شود ، وی ابتدا باید ارزیابی بالینی حیوان تحت مراقبت خود را انجام دهد.

داروهای POM-VPS ممکن است در شرایطی تجویز شوند که جراح دامپزشکی ارزیابی بالینی انجام داده و حیوانات را تحت مراقبت خود قرار دهد. با این حال ، مقررات داروهای دامپزشکی پیش بینی می کند که POM-VPS در شرایطی که جراح دامپزشکی ، داروساز یا SQP هیچ ارزیابی بالینی از حیوانات انجام نداده و حیوانات تحت مراقبت پزشک نیستند.

داروهای NFA-VPS ممکن است در شرایطی ارائه شود که جراح دامپزشکی یا SQP راضی باشد که شخصی که از این محصول استفاده می کند صلاحیت انجام این کار را با خیال راحت دارد و قصد دارد از آن برای هدفی که مجاز است استفاده کند.

جراحان دامپزشکی با نسخه یا تهیه داروهای POM-V و POM-VPS و تهیه داروهای AVM-GSL مسئولیت های دیگری دارند.

نحوه تجویز داروهای دامپزشکی

نحوه تجویز دارو ها بسته به نوع حیوان ، آرام بودن آن ، نوع دارو و شکل آن ، نوع و وضعیت بیماری از نظر حاد و مزمن بودن ، طول مدت درمان و شرایط صاحب حیوان متغیر است.

اکثر دامپزشکان تجویز دارو ها را به دلیل اطمینان از دریافت دارو توسط حیوان، تاثیر سریعتر و مطمئن تر و راحتی آن  بصورت تزریقی ترجیح میدهند.

تزریق و تجویز دارو بسته به نظر دامپزشک ، نوع دارو و بیماری ممکن است ف وریدی ( معمولا با سرم )، عضلانی و یا زیر جلدی باشد. گاهی به دلیل اخلاق حیوان، دامپزشک تصمیم می گیرد نوع تزریق را عوض کند. برای مثال در سگی که ناآرام و تهاجمی است تزریق زیر پوستی نسبت به عضلانی کمتر باعث تحریک حیوان  می شود. یا وقتی که نیاز است به حیوان سرم تزریق شود دامپزشک از مدلهای تزریق وریدی بجای عضلانی استفاده می کند که کمتر باعث اذیت حیوان شود. ولی تزریقات بعدی احتمالا بصورت عضلانی خواهد بود.

مانند بدن انسان ها، بدن بعضی از حیوانات ممکن است به بعضی دارو ها ( از جمله پنی سیلین ها ) حساسیت نشان بدهد. حساسیت به دارو قابل پیش بینی نیست. همچنین در سگ و گربه  قابل تست کردن نمی باشد. حتی این حساسیت در مورد واکسن های حیوانات خانگی  هم دیده می شود.

گرچه تعداد رخداد شوک پس از تزریق کم است ولی همیشه احتمال وقوع وجود دارد. بنابراین  باید ۵ تا ۱۰ دقیقه پس از تزریقات ( حتی واکسن ) در کلینیک حضور داشته باشید. اگر شوکی اتفاق افتاد اقدام لازم توسط دامپزشک صورت بگیرد. اولین نشانه های شوک، ترشح بزاق زیاد، ملچ ملوچ کردن و مشکل در تنفس حیوان است.

واکسن های حیوانات خانگی

 

 

لیست داروهای دامپزشکی

  • Acepromazine : آرام بخش ، ضد استفراغ
  • آلپرازولام – بنزودیازپین : به عنوان ضد درد و تسکین دهنده استفاده می شود.
  • آمانتادین – مسکن برای درد مزمن
  • آمیتریپتیلین – داروی ضد افسردگی سه حلقه ای برای درمان اضطراب جدایی ، نظافت بیش از حد و سمپاشی در سگها و گربه ها استفاده می شود.
  • آتنولول : آریتمی های قلبی ، فشار خون بالا و دیابت به همراه سایر اختلالات قلبی عروقی را درمان می کند.
  • بنازپریل : مهار کننده ACE در نارسایی قلبی ، فشار خون بالا ، نارسایی مزمن کلیه و نفروپاتی از دست دهنده پروتئین
  • اسید کلاولانیک – مکمل آنتی بیوتیک های مشتق از پنی سیلین برای غلبه بر مقاومت در باکتری های ترشح کننده بتا لاکتاماز
  • کلرامفنیکل – ضد باکتری برای درمان عفونت های باکتریایی بی هوازی ، چه گرم مثبت و چه منفی استفاده می شود
  • جنتامایسین / بتامتازون والرات / کلوتریمازول – داروی ترکیبی برای درمان بیماری گوش در سگ استفاده می شود
  • پردنیزون – گلوکوکورتیکوئید (استروئید) که در مدیریت التهاب و بیماری خود ایمنی استفاده می شود.

منبع اصلی این مقاله سایت  www.aralshimi.com می باشد. و شما عزیزان می توانید در این  سایت مقالات مرتبط بخصوص مقاله در رابطه با نگهداری حیوانات خانگی و رعایت بهداشت را مشاهده نمایید.



:: برچسب‌ها: ضدعفونی کننده , حیوانات , حیوانات خانگی , بهداشت حیوانات خانگی , نگهداری حیوانات خانگی , حیوانات اهلی , واکسیناسیون حیوانات , داروی حیوانات , دامپزشکی ,
:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آرال شیمی



صنایع آرال شیمی
تولیدکننده شوینده و ضدعفونی کننده
تولید و توزیع کننده انواع مواد شیمیایی و ضدعفونی کننده
تولید و فروش ضدعفونی کننده سطح بالا با نام تجاری پراکسیدین
تولید و فرمولاسیون محصولات شیمیایی به ویژه محصولات ضدعفونی کننده
محلول ضدعفونی کننده دست الکلی بر پایه اتانول 
محلول و ژل ضدعفونی کننده دست و همچنین اسپری 100 سی سی

حاوی الکل با خلوص ۷۰ درصد 

مناسب استفاده جهت ضدعفونی دست در مقابل اغلب پاتوژن های بیماری زا

تولید ضدعفونی کننده سطح بالا(High level) بر پایه پراستیک اسید (PAA) 
بدون اثرات سوء بر سلامتی انسان و محصولات نهایی صنایع غذایی، لبنی و محیط زیست 
با پایداری بالا با نام تجاری پراکسیدین ( peroxcidine
استاندارد ۱۰۴۰ اروپا سبب گردیده نشان سیب سلامت سازمان غذا و داروی کشور
پراستیک اسید با نام تجاری PEROXY ACELICACID. PERASAN در دنیا و peroxcidine در ایران

ارسال سراسر کشور,مشاوره رایگان

راه های ارتباطی :  
تهران فروش و توزیع : 09120387617 
02122318783
09121462755
09120387618
09120387614
09113710628

آدرس کارخانه : گرگان،کیلوسه جاده گرگان-گنبد 

01732166292

وبسایت : http://www.aralshimi.com
لینک شاپ سایت: https://www.aralshimi.com/shop/ 
اینستاگرام : https://www.instagram.com/aralshimi
تلگرام :  https://t.me/aralshimi
لینکدین: http://linkedin.com/in/aral-shimi
آپارات: https://www.aparat.com/aralshimi
ایمیل :  Aralshimigolestan@gmail.com

 

 

محصولات کامل صنایع آرال شیمی



:: برچسب‌ها: پراکسیدین , تولید کننده محلول ضدعفونی , محلول ضدعفونی کننده , محلول ضدعفونی کننده , محلول ضدعفونی دست , فروش محلول ضدعفونی , خرید محلول ضدعفونی , تولید ضدعفونی کننده صنعتی , تولید ضدعفونی کننده صنعتی , تولید ضدعفونی کننده بهداشتی , توزیع محلول ضدعفونی دست , تولید کننده انواع شوینده ,
:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آرال شیمی


:: برچسب‌ها: فواید لبنیات , لبنیات , صنایع غذایی , صنعت , شیر , پنیر , بستنی , ضدعفونی , اکسیدین , سیستم cip , فرآورده های لبنی , خامه , تغذیه , پروتِئین ,
:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آرال شیمی
روش کاشت توتون و تنباکو
تو تون یا تنباکو قطعاتی از برگها ی نازک برنگ زرد متمایل به قهو ه ای با رگبرگهای کاملاٌ مشخص و بوی تند ومعطراست و از گیاه توتون با نام علمی :Nicotiana Tabacum L.از تیره سیب زمینی (Solanaceae ) بدست می آید . توتون گیاهی آورده شده به ایران است ودرسطوح وسیع و کنترل شده شمال ایران کشت میگردد . برگها ی بزرگ , گلهای گلی رنگ ومجتمع در سرشاخه های گیاه و میوه ها ی کروی وقهوه ای رنگ از علائم مشخصه گیاه است .
کاشت توتون و تنباکو و رشد آن
دانه های تنباکو روی سطح خاک پراکنده می شوند ، زیرا جوانه زنی آنها توسط نور فعال می شود. در ویرجینیا، بسترهای بذر با خاکستر چوب یا کود حیوانی (کود دامی اغلب پودر شده) بارور می شوند. سپس بذرهای درختی با شاخه هایی پوشانده می شوند تا گیاهان جوان را از آسیب سرما محافظت کنند که گیاهان تا حدود آوریل محصولی ندارند.
 
 
توتون یک گیاه گرمسیری است، اما به خوبی در مناطق گرمسیری یا نیمه گرمسیری هم کاشته می‌شود. تا زمان برداشت به 100 تا 120 روز آب و هوای بدون یخبندان و سرمای شدید نیاز دارد. دما در دوره رشدی بین انتقال نشاء تا برداشت باید بین 20 تا 30 درجه سانتی گراد باشد. به طور کلی گیاه توتون به شرایط آب و هوایی حساس است. آب و هوای مناسب و بارش باران به طور یکنواخت باعث تولید برگهای با کیفت بالا می‌شود. علاوه بر این شرایط طول روز بلند و دمای حدود26 درجه سانتی گراد در طول فصل رشد با رطوبت نسبی 70 تا 80 درصد برای تولید این محصول مورد نیاز است.
بارندگی مناسب برای کشت توتون
گیاه توتون به بارش سالانه پراکنده بین 500 تا 1250 میلی متر نیاز دارد. در باران های بیشتر آب اضافه ممکن است برگها ضخیم و پوسته پوسته شوند. بنابراین توتون ممکن است بدون باران سنگین هم برسد.
نیاز های خاکی برای رشد گیاه توتون
توتون تقریبا در هر نوع خاکی قابل کاشت است. اگرچه، بهترین خاکها برای تولید توتون خاکهای عمیق، با  زه کشی مناسب و لومی است و خاک نباید دچار غرقاب شود. همچنین توتون گاها به خشکی مقاوم است و بیشترین مقدار تولید در تامین آب به مقدار کافی به دست می‌آید. عمق ریشه ها در خاک ممکن است حداقل تا 76.2 سانتی متر مناسب است. بهترین خاک برای تولید توتون در خاکهای پایه دارای لایه رسی به رنگ قرمز به دست می‌آید ولی برای داشتن زه کش حتما باید شخم زده شود. pH مناسب برای رشد این گیاه 5 تا 6.5 است.
آماده سازی خاک
خاک یا گلدانی که برای کاشت توتون و انتقال آن در نظر گرفته می‌شود باید در معرض آفتاب قرار بگیرد. خاک آفتاب خورده، با زه کشی کافی و شخم زده شده باشد. در خاکهایی که احتمال وجود بیماری و نماتد درآنها وجود دارد کاشته نشود.
 
 
کوددهی به گیاه توتون
 
یکی از نکات مهم در تغذیه گیاه توتون قرار دادن کودهای ازته محرک رشد در دوران رشد در اختیار گیاه است. علاوه براین مقدار جذب عناصر پتاسیم و فسفر توسط گیاه توتون کمتر از مقدار استفاده شده به عنوان کود است. بخشی از کودهای استفاده شده بعد از برداشت محصول دست نخورده باقی می‌مانند. انجام آزمایش خاک یکی از راههای فهمیدن ظرفیت و مقدار عناصر غذایی در خاک و نیاز کودی برای توتون و هر گیاه دیگر است. استفاده بیش از حد از کودهای ازته و برخی از کودهای کم مصرف باعث کاهش عملکرد گیاه است. pH مناسب برای رشد توتون بین 5.7 تا 6 است و رشد در pH های پایین تر و بالا تر به نوع خاک هم بستگی دارد. آهک دولومیتی دارای کلسیم و منیزیم و منیزیم است.
آبیاری گیاه توتون
آبیاری یکی از جنبه های مهم تولید محصول با کیفیت توتون است. بارندگی در طول دوره رشد به خصوص دوره های بحرانی دوره رشد غیر قابل پیش بینی و غیر قابل اعتماد است. به همین دلیل آبیاری آب مورد نیاز بیش از بارندگی را در اختیار گیاه قرار می‌دهد.
برداشت
توتون و تنباکو را می توان از چندین طریق برداشت کرد. که قدیمی ترین روش این است که، کل گیاه با قطع کردن ساقه برداشت می شد. در قرن نوزدهم، با کشیدن برگها از ساقه در زمان رسیدن، تنباکوها برداشت شد. با رشد گیاهان، آنها معمولاً به مکیدن نیاز دارند.
“تاپ” روش برداشت گلهای توتون و تنباکو است. در حالی که “مکیدن”روش هرس کردن برگها است، که در غیر این صورت برداشت بی ثمر خواهد بود. در هر دو روش اطمینان حاصل می شود که هرچه بیشتر انرژی گیاه روی تولید برگهای بزرگی که برداشت و فروش می شوند تمرکز دارد. “برداشت”، “کشیدن” و  Priming” ” اصطلاحاتی برای از بین بردن برگهای بالغ گیاهان تنباکو است. برگها به محض رسیدن ، از پایین تا بالای ساقه برش داده می شوند.
محیط
کاشت توتون و تنباکو نیاز به استفاده از مقدار زیادی سموم دفع آفات دارد. شرکت های دخانیات در دوره بین کاشت بذر در گلخانه ها و پیوند گیاهان جوان به این مزرعه، حداکثر ۱۶ کاربرد جداگانه از سموم دفع آفات را توصیه می کنند.
به دلیل کاهش ارزش بازار توتون و تنباکو، استفاده از سموم دفع آفات به دلیل تمایل به تولید محصولات بزرگتر در زمان کمتر بدتر شده است. سموم دفع آفات اغلب به کشاورزان توتون و تنباکو آسیب می رسانند زیرا از اثرات بهداشتی و پروتکل ایمنی مناسب برای کار با سموم دفع آفات آگاهی ندارند. این سموم دفع آفات و همچنین کودها به خاک ختم می شوند. آبراه و زنجیره غذایی ، سموم دفع آفات یک خطر بزرگتر است. قرار گرفتن در معرض زودهنگام سموم دفع آفات ممکن است خطر ابتلا به سرطان مادام العمر کودک را افزایش داده و به سیستم عصبی و سیستم ایمنی بدن آسیب برساند.
ترکیبی از اشعه سرطان زا  در اندام حساس مانند ریه ها خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد. اگر سیگاری نیز در الیاف آزبست که معمولاً در محیط های شهری و صنعتی رخ می دهد ، تولید شود ، خطر ابتلا به سرطان تا حد زیادی افزایش می یابد
مضرات استفاده از توتون و تنباکو
سرطان
دود تنباکویی که بر اثر حرارت ذغال ایجاد می گردد، حاوی بسیاری از مواد سرطان زا است و مصرف کنندگان قلیان به اندازه‌ی افراد سیگاری در معرض ابتلا به سرطان دهان، ریه، گلو، مری و مثانه هستند. برخی از افرادی که قلیان می کشند ادعا می کنند که دودی را فرو نمی دهند اما بر اساس تحقیقات انجمن سرطان امریکا، این افراد مستعد ابتلا به سرطان دهان هستند، چنانچه که تحریک مزمن لبها، زبان و دهان، در نتیجه ی قرار گرفتن در معرض سموم تنباکو، خطر ابتلا به سرطان های دهانی را افزایش می دهد.
بیماری های عفونی
لوله ی قلیان به گونه ای طراحی شده که بصورت مشترک مورد استفاده قرار می گیرد. در حالیکه بیشتر چایخانه ها و رستوران ها سری های یکبار مصرف را در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهند، اما برخی از افراد با استفاده نکردن از آن ها شانس ابتلا به بیماری های عفونی را در خود افزایش می دهند. علاوه بر این ممکن است قلیان ها پس از هر بار مصرف شسته و تمیز نشوند و مورد استفاده گروه دیگری قرار گیرند و سبب شیوع بیماری های عفونی از قبیل هپاتیت، سل و مشکلات پوستی مانند تب خال شوند.
اعتیاد
تنباکوی قلیان حاوی نیکوتین است. همان ماده مخدر اعتیاد آوری است که در سیگار وجود دارد. تجربه ی خوشایندی که با مصرف نیکوتین و تمایل به ادامه ی آن به فرد دست می دهد، در مصرف قلیان نیز مشاهده می شود. نیکوتین بر شیمی مغز تاثیر گذاشته و خلق و خوی انسان را تغییر می دهد. افزایش وابستگی روحی و جسمی به نیکوتین سیگار و قلیان باعث می شود نشانه هایی مانند هوس، تحریک پذیری، سردرد، خوابالودگی و عصبانیت، در صورت توقف مصرف در فرد بروز کند.
قلب و بیماری های ریوی
دود توتون و تنباکوی قلیان و سیگار حاوی مواد سمی بسیاری است که می تواند آسیب های عروقی، خونی، انسداد شرایین و بیماری های قلبی را منجر شود. افراد سیگاری و کسانی که قلیان مصرف می کنند، همچنین در معرض بیماری های ریوی نیز هستند. بیماری های قلبی یکی از بزرگترین عوامل مرگ و میر در آمریکا شناخته شده اند و سیگار، عامل اصلی بروز این بیماری ها است. انجمن سرطان آمریکا هشدار داده است که دود سیگار بخاطر تاثیر منفی بر قلب و آسیب شدید به ریه ها، خطرناک ترین عامل بروز بیماری های عروقی و ریوی به شمار می رود.
خطرات دود برای زنان باردار و نوزادان
زنان بارداری که قلیان مصرف می کنند خود و نوزاد خود را در معرض خطراتی همچون سقط جنین، زایمان زودرس و زایمان جنین مرده قرار می دهند. همچنین نوزادانی نیز که زنده به دنیا می آیند، به هنگام تولد با مشکلاتی مانند وزن کم، بیماری های تنفسی و سندرم مرگ ناگهانی، مواجه هستند.
به گفته انجمن سرطان آمریکا، شیر مادرانی که قلیان و سیگار مصرف می کنند، حاوی نیکوتین و سایر سموم این دودهای خطرناک است. وجود چنین سموم و مواد خطرناکی در شیر مادر، منجر به افزایش ضربان قلب، اسهال، استفراغ و بی خوابی نوزاد می شود.
 
همراهان عزیز میتوانید جهت مشاهده مقاله کامل و جامع تر به منبع اصلی این مطلب وارد سایت آرال شیمی شده و همچنین با کارشناسان فنی این صنعت که شماره های آن در سایت موجود می باشد تماس حاصل نمایید، و از مشاوره رایگان بهره مند شوید.


:: برچسب‌ها: کشت , گیاه , توتون , تنباکو , روش کشت توتون و تنباکو , برگ , اعتیاد , سیگار , سلامتی , پاکی , کشاورزی ,
:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آرال شیمی

ضدعفونی و تصویه پساب کارخانجات صنایع نساجی و صنایع کاغذ سازی

 

کارخانجات صنایع نساجی و صنایع کاغذ سازی با خروج پساب های رنگی مضر یکی از مهم ترین مشکلات آلودگی محیط زیست در جهان به شمار می آید.

ولی از یک رو صنایع نساجی بر روند رشد اقتصاد تاًثیر مثبتی می گذارد. چین یکی از مهم ترین صادر کننده های پارچه می باشد همینطور پس از آن  اتحادیه اروپا، هند و سپس ایالات متحده می باشد. یکی از مشکلات مرتبط با کارخانجات نساجی، پساب مضر کارخانجات به ویژه رنگها هست که تصفیه آن ها دشوار است.

تولید فیبر در کارخانه های نساجی شامل فرایند های خشک و مرطوب است. فرآیند مرطوب از مقدار قابل توجهی آب قابل شرب استفاده می کند و پساب بسیار آلوده را به محیط زیست رها می کند.

 

 رنگ آمیزی یک بخش مهم در تولید نساجی است. در این مرحله، رنگ به الیاف اضافه می شود و ممکن است از مواد شیمیایی مختلفی برای بهبود روند جذب بین رنگ و الیاف استفاده شود.

زمانی که محصول نهایی آماده شد، برخی از این رنگ ها و مواد شیمیایی بخشی از پساب صنعت نساجی می شوند. این رنگ ها و مواد شیمیایی علاوه بر ظاهر غیرقابل قبول و اثر سمی پس از تجزیه آنها ممکن است، خاک، رسوبات و آب های اطراف را آلوده کرده و به یک چالش مهم جهانی آلودگی محیط زیست تبدیل شود.

اثر گذاری پساب صنایع کاغذ سازی در محیط زیست

صنعت نساجی برای تولید فیبر از مقادیر زیادی آب آشامیدنی استفاده می کند. در نتیجه مقدار زیادی فاضلاب را آزاد می کند. تخمین زده می شود تقریباً  200 لیتر آب در تولید 1 کیلوگرم مواد نساجی استفاده می شود.

این مقدار آب هنگام استفاده از مواد شیمیایی روی پارچه ها و در طی فرایند شستشوی محصولات نهایی و آبیاری مزارع مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین، تصفیه و بازیافت پساب نساجی توصیه می شود.

صنایع آرال شیمی در بحث گندزدایی آب و فاضلاب فعالیت دارد. این شرکت از طریق کاهش بار میکروبی فاضلاب  (E.coli، Colifor و...) ، کاهش BOD و کاهش رنگ به صاحبان صنایع کمک می کند.

همانطور که قبلا بیان شد، پساب کارخانجات نساجی علاوه بر آلودگی های میکروبی مختلف دارای انواع رنگ های شیمیایی نیز هستند. بنابراین آرال شیمی محلول ضدعفونی کننده فاضلاب صنایع نساجی را در این زمینه توصیه می کند.

اگروسیب محلول تولیدی این شرکت است که در زمینه تصفیه و گندزدایی فاضلاب مورد استفاده قرار می گیرد.

صنعت کاغذ و خمیر کاغذ، یکی از جدی ترین مصرف کننده های آب و منابع طبیعی(چوب) است. و انواع زباله های چامد، مایع و گاز را وارد محیط زیست می کند. در نتیجه یکی از بزرگترین پساب کارخانه ای است.

قبل از دهه 1970، فاضلاب های کارخانه کاغذسازی بدون هیچگونه تصفیه به طور معمول مستقیماً به رودخانه ها یا دریاچه ها تخلیه می شدند. مواد مضر موجود در پساب، اکوسیستم آبزی را از چند طریق تحت تأثیر قرار می دهد ، از جمله آسیب های موضعی به جامعه اعماق دریا، کاهش اکسیژن در مناطق بزرگ و تغییرات بیشمار در تولید مثل ماهی و فیزیولوژی. یکی از مهمترین تغییرات اعمال شده در این زمینه، کلر کاملاً جایگزین شده است ، یعنی کلرید دی اکسید به عنوان ماده شیمیایی سفید کننده استفاده می شود.

یکی از مهمترین تغییرات اعمال شده در این زمینه ،  کلر کاملاً جایگزین شده است ، یعنی کلرید دی اکسید به عنوان ماده شیمیایی سفید کننده استفاده می شود. در دهه 1980، مطالعات در این حوزه نشان دهنده تغییرات در تولید مثل ماهی و افزایش بیماری ها و انگل ، تأخیر در بلوغ جنسی ، گونه های کوچکتر ، تغییر در تولید مثل ماهی و افسردگی در خصوصیات جنسی ثانویه در اطراف محل دفع پسماند کارخانجات کاغذ سازی می باشد. از اواخر دهه 1970 تا به امروز ، نگرانی اصلی در مورد پساب های تشکیل شده از ترکیبات کلر در سفید کننده خمیر است. در سال 1985 کلر در پساب کشف شد ، که منجر به نگرانی کلی در مورد تشکیل ماده آلی کلر شد. در نتیجه ، به تدریج استفاده از کلر در سفیدکننده کاهش یافت تا اینکه به طور کامل با دی اکسید کلر جایگزین شود.

 

ضرورت تصفیه و ضدعفونی پساب کارخانجات نساجی و کاغذسازی

تصفیه پساب نساجی و صنایع کاغذ سازی برای محافظت از اکوسیستم و مکان بازیافت و استفاده دوباره پساب کارخانه تصفیه شده برای اهداف آبیاری یا استفاده مجدد در فرآیندهای کارخانه نساجی و کاغذ سازی ضروری است و با توجه به اینکه محصولات آرال شیمی، سازگاربا محیط زیست هستند و معضلات زیست محیطی را به حداقل می رسانند می تواند گزینه مناسبی برای به حداقل رساندن هزینه های تصفیه می باشد.

کلر و ازون مواد ضدعفونی کننده ای هستند که در تصفیه فاضلاب استفاده می شوند. آرال شیمی محلول جایگزین را به شما معرفی می کند.

همانطور که در مقاله 3 تا از رایج ترین ضدعفونی کننده ها در باره مضرات کلر مطالعه کردیم در قسمت زیر مشاهده می نمایید که این محلول چه مزیتی نسبت به کلر و ازون دارد؟؟

باکتری های مختلف به مرور زمان به کلر و ازون مقاوم می شوند. از طرف دیگر ازون محلول در فاضلاب نیست درنتیجه سطح تماس کمی ایجاد می کند. کلر نیز علاوه بر مقاومت باکتریایی، رسوب ایجاد می کند.

باتوجه به مطالب بالا باید محلول ضدعفونی کننده ای استفاده شود که مقاومت باکتریایی نداشته باشد، دوست دار محیط زیست باشد و همچنین رنگبری خوبی داشته باشد. آرال شیمی محلول ضدعفونی کننده سطح بالااگوسیب را در این زمینه معرفی می کند.

اگوسیب علاوه بر از بین بردن آلودگی های میکروبی موجود در فاضلاب باعث کاهش BOD ، رنگ، کدورت و... نیز می شود. خوشحالیم که تا اخر این مقاله همراه ما بودید شما عزیزان میتوانید جهت بالا بردن اطلاعات در این زمینه و مشاهده مقاله کامل و جامع و همچنین مقاله های مرتبط دیگر در موضوعیت صنایع نساجی و پساب های آن به سایت www.aralshimi.com  مراجعه نمایید و از طرح  محدود مشاوره فنی و رایگان کارشناسان صنایع آرال شیمی بهره مند شوید.

 



:: برچسب‌ها: ضدعفونی کننده , بیماری , بهداشت , نساجی , سلامتی , پزشکی , الکلی , کلر , ازون , کاغذسازی , نساجی , پساب ها , ,
:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آرال شیمی

فاضلاب نساجی به عنوان یکی از صنایع مهم تولید کننده فاضلاب صنعتی ، به دلیل حجم پساب صنعتی بالا و وجود عوامل مضر محیط زیستی که در ادامه ذکر خواهد شد از صنایع قابل توجه درتصفیه فاضلاب صنعتی به شمار می رود. پیشرفت و توسعه تکنولوژی در جوامع صنعتی و در حال رشد که از یک منظر و دیدگاه برای مردم آن جوامع رفاه و آسایش  به ارمغان آورده است ولی از جنبه دیگر صدمات و ضررهایی به محیط زیست آنها وارد نموده که بعضی وقت ها فاجعه آفرین ودر بیشتر موارد امکان جبران ضایعات وارده به اکوسیستم پیرامونی را ناممکن ساخته است. برهم زدن موازنه فعال اکوسیستم منتج به نابودی و از بین رفتن گونه های مختلف جانوری و گیاهی شده است و یا آنها را در آستانه نابودی قرار داده است. محصول ناخواسته صنعت و یا محصول جانبی فعالیت های صنعتی، ایجاد آلودگی یا آلودگی به معنی وسیع کلمه است. با توجه به اینکه کلیه صنایع به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم و با شدت و ضعف نیاز به آب دارند. آب مصرفی آنها با توجه به نوع صنعت و نوع محصول تولیدی تقریبا باید آب تمیزی باشد. مقدار و حجم مصرفی آن در بعضی صنایع از جمله صنایع نساجی خیلی زیاد می باشد و نهایتا محصول جانبی آنها آبی آلوده با بار آلودگی خیلی بالا نسبت به آب مصرف خواهد بود. لذا می توان نتیجه گرفت که صنعتی شدن جوامع ناخواسته محصولی به جامعه هدیه خواهد داد که همان آب های آلوده یعنی پساب های صنعتی است. این آب های آلوده علاوه بر موجودات، در آب های سطحی و زیرزمینی باعث مریضی و مرگ و میر هزاران انسان در کوتاه مدت و یا دراز مدت شده و خواهد شد

 

 رنگ زدایی صنایع نساجی با اکسیدین

بـرای رنگ زدایی صنایع نساجی روش های مختلفی وجود دارد که می توان به انعقـاد و لختـه سـازی، اکـسیداسیون شـیمیایی، تـصفیه بیولوژیکی، تکنیک الکتروشیمیایی، تعویض یونی، جذب سطحی و فرآیندهای ترکیبی شامل ازن زنی و انعقاد یا انعقاد و تعویض یونی اشاره کرد.

تخلیه فاضلاب رنگی حاوی نمک در منابع آبی، موجب اثرات زیان آور زیست محیطی زیادی از جمله نابودی موجودات زنده، افزایش BOD و کاهش ارزش رودخانه ها می شود. روش های مختلف تصفیه فیزیکی و شیمیایی جهت تصفیه این نوع پساب ها به کار رفته است که هر یک مشکلات خاص خود را دارند.

 تاُثیر این پساب ها بر روی انسان

 

اگر این پساب ها که در فرایندهای مختلف تولید بوجود می آیند را بدون تصفیه و پاکسازی لازم به آبراه های پیرامون دفع نمایند باعث آلودگی این آب ها شده و صدمات جبران ناپذیری به منابع آبی منطقه و کشور وارد خواهند کرد که تاوان آن را نسل های حاضر و نسل های آینده باید بپردازند. با توجه به خصوصیت های پساب های نساجی یعنی حجم زیاد، رنگین بودن و دمای بالای آن ها، بطور خیلی خلاصه به مشکلات و مسایلی که این آب ها می توانند در صورت دفع بدون تصفیه در آب های پیرامونی ایجاد نمایند اشاره می شود. رنگین بودن پساب های نساجی در نتیجه حضور مواد رنگزا علاوه بر سمی بودن و سرطان زا بودن دسته هایی از آن ها، مشکلاتی از منظر حس زیبایی دوستی ایجاد می نمایند، یعنی اینکه انسان هایی که شاهد جریان آب رنگین و چرکین در محیط پیرامون خود هستند دچار شوک های روانی خواهند شد و حس زیبایی دوستی آنها صدمه خواهد دید در ضمن بعلت رنگین بودن آنها باعث کاهش نفوذ نور خورشید به لایه های داخلی آب های سطحی گردیده و مانع تداوم پدیده فوق العاده مهم فتوسنتز در آبها خواهند شد.

 

 رنگ زدایی صنایع نساجی

 

مواد رنگزایی که در صنایع نساجی مصرف می شوند دارای دو خصوصیت بارز می باشند: اول تمایل جذب برای محدوده ای از زمینه ها و دوم پایداری و ثبات در برابر آب، نور و گازهای مختلف؛ این خصوصیات تاثیرات مواد رنگزا بر محیط زیست را به یک محدوده وسیع گسترش می دهد. همانگونه که قبلا نیز شرح داده شد، در فرآیندهای رنگرزی اتصالات بین مواد رنگزا و لیف به طور 100 % برقرار نمی گردد. بنابراین همیشه در مایعات شستشو و یا در آب اضافی فرآیندهای رنگرزی مقادیری مواد رنگزا دیده می شود. میزان جذب مواد رنگزا به نوع، عمق، شید، و روش رنگرزی آنها، نسبت به مایع به کالا و بستگی دارد.

اکسیداسیون از مهم ترین روش های حذف رنگ از فاضلاب می باشد. پراستیک اسید با تولید رادیکال هیدروکسیل موفق به حذف متیلن بلو، reactive blue ، اریوکروم بلک تی و سایر رنگ ها می شود. قابل ذکر است که بازدهی حذف رنگ با ترکیب روش فنتون و پراستیک اسید به عنوان یک اکسید کننده بسیار قوی، افزایش می یابد.

بیشترین راندمان در این روش، ۹۹ درصد است. غلظت پراستیک اسید ۳۰ ppm و غلظت رنگ متیلن بلو ۱۰ ppm است. زمان تماس در این شرایط سی دقیقه می باشد.

اکسیدین تولیدی صنایع آرال شیمی به عنوان یک ضد عفونی کننده صنعتی سطح بالا با قدرت ضدعفونی کنندگی بسیار بالاتر و موثر تر از کلر و همزمان خاصیت اکسید کنندگی بسیار قوی ،کاربرد زیادی در تصفیه آب و بخصوص فاضلاب صنایع مختلف از جمله فاضلاب صنایع نساجی دارد. ترکییب این ماده ضد عفونی کننده صنعتی با روش فنتون می تواند کاربرد مفید و حائز اهمیتی در صنایع نساجی داشته، و متضمن افزایش کارایی این تکنیک در صنعت نساجی باشد. البته با هزینه هایی بسیار کمتر و مقرون به صرفه تر. چهت کسب مشاوره رایگان و مطالعه مقاله اصلی و سایر منابع مرتبط  به سایت WWW.ARALSHIMI.COM مراجعه نمایید.



:: برچسب‌ها: ضدعفونی کننده , رنگ زدایی , صنایع نساجی , نساجی , اکسیدین ,
:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آرال شیمی

طیور

درحال حاظر با روند افزایشی زیاد و وسیع جمعیت و همینطور احتیاجات انسان ها به مواد غذایی بخصوص مواد غذایی پروتئینی احساس می شود، تاٌمین نیازهای غذایی انسان ها در درجه اول اهمیت جوامع بشری قرار گرفته است. در سال های گذشته گوشت مرغ و طیور به عنوان یه منبع  اصلی دارای مواد پروتئینی به سرعت در هرم غذایی انسان ها جای گرفته است. و در بعضی از کشور ها که وضعیت اقتصادی مناسبی ندارند گوشت مرغ به سرعت جای دیگر گوشت های حیوانی را گرفته است.

آلودگی در لاشه می‌تواند در اثر بیماری‌های میکروبی دام هنگام کشتار به وجود آمده باشد و یا اینکه در اثر عدم رعایت موازین بهداشتی در طول زنجیره کشتار انجام یافته باشد. پشم و پوست، بخش‌های مرطوب مجاری طبیعی بدن از قبیل پوزه، دهان، پلک چشم، سوراخ گوش، مقعد، بخش خارجی دستگاه تناسلی و در دام‌های ماده محل خروج شیر از پستان، همگی آلوده و حاوی انواع مختلف میکروارگانیسم‌های عامل عفونت‌ها و مسمومیت‌های غذائی می‌باشند. علاوه برآن در روده دام‌ها انواع میکروب‌های روده‌ای و بین آن­ها میکروارگانیسم‌های خطرناکی چون سالمونلا و اشریشیا کلی وجود دارند. میکروارگانیسم‌های فوق‌الذکر با کوچکترین عدم توجه به موازین بهداشتی می­توانند به راحتی در سطح لاشه مستقر شوند و به مرور تکثیر یافته و گوشت را آلوده سازند.

 

بیماری هایی که از گوشت آلوده به انسان منتقل میشود 

  • سل
  • سالمونلوز
  • لیستریوز
  • کمپیلو باکتریوز
  • و...

                        

آلودگی آب اسکالدر

                   

خیساندن لاشه پرندگان در آب داغ (Scalding) به منظور شل شدن پرها در فولیکول ها و متعاقبا سهولت در پرکنی یکی از نقاط بحرانی کشتارگاه های طیور می باشد.

خیساندن در آب داغ به دو روش آب گرم ملایم ( ۵۲-۴۲ درجه سانتی گراد) و آب گرم داغ( ۶۲-۵۸ درجه سانتی گراد) می باشد. در طی غوطه وری در آب ، ترکیب مناسبی از زمان و درجه حرارت آب مهم می باشد تا عملیات پرکنی به نحو احسن صورت گیرد. خنک سازی ( chilling ) و شستشوی لاشه ها نیز از دیگر نقاط بحرانی کشتارگاه طیور می باشد که سبب آلودگی متقاطع لاشه ها می شود.

مکانیسم ایجاد آلودگی

 

آلودگی در لاشه می‌تواند در اثر بیماری‌های میکروبی دام هنگام کشتار به وجود آمده باشد و یا اینکه در اثر عدم رعایت موازین بهداشتی در طول زنجیره کشتار انجام یافته باشد. پشم و پوست، بخش‌های مرطوب مجاری طبیعی بدن از قبیل پوزه، دهان، پلک چشم، سوراخ گوش، مقعد، و در دام‌های ماده محل خروج شیر از پستان، همگی آلوده و حاوی انواع مختلف میکروارگانیسم‌های عامل عفونت‌ها و مسمومیت‌های غذایی می‌باشند. علاوه بر آن در روده دام‌ها انواع میکروب‌های روده‌ای و بین آن­ها میکروارگانیسم‌های خطرناکی چون سالمونلا و اشریشیا کلی وجود دارند. میکروارگانیسم‌های فوق‌الذکر با کوچکترین عدم توجه به موازین بهداشتی می­توانند به راحتی در سطح لاشه مستقر شوند و به مرور تکثیر یافته گوشت را آلوده سازند.

 

لذا این نکته کاملاً آشکار است که با شروع زبح و وارد کردن مرغ ها در آب اسکالدر افزایشی در میزان بار میکروبی ترموفیلهای این مخزن مشاهده می شود.

با توجه به اینکه در کشتارگاه مورد مطالعه از روش اسکالدر ملایم استفاده می شود ( دمای ۵۳درجه سانتی گراد) کاهشی در بار میکروبی باکتری های مزوفیل ایجاد می شود و میانگین کلی باکتریهای مزوفیل به خاطر دمای آب اسکالر کاهش می یابد. 

شواهد تجربی متعددی وجود دارد که نشان می دهد حرارت های بالای 60 درجه سانتی گراد در تانک آب داغ سبب کاهش بیشتری در تعداد باکتری ها (مزوفیل و ترموفیل) نسبت به حرارت های پایین تر می شود ولی قویاً نمی توان گفت که درجه دمای بالا باعث کاهش سطح آلودگی  و ایجاد لاشه های تمیز و بدون بار میکروبی در انتهای خط کشتار می شود. لذا چنین بیان شده است که سایر قسمت های عملیاتی در کشتارگاه نظیر پرکنی، تخلیه احشاء و خنک سازی اهمیت بیشتری از مرحله غوطه وری در آب داغ در خصوص آلودگی بینابینی لاشه دارند. با این وجود تانک های آب داغ چند مرحله ای اخیرا در کشتارگاه رایج شده است که تاثیر بیشتری در کاهش میکروب های لاشه دارند. البته ذکر این نکته لازم است که وجود آب سر ریز شده ار تانک آب داغ در کشتار مزبور به میزان ۱ لیتر در هر ثانیه، ممکن است موجب ایجاد کاهش اختلاف بین نتایج این تحقیق با مطالعات مشابه باشد. بدیهی است چنانچه آب تانکر سر ریز نشده و احیاء نگردد، باعث افزایش بار میکروبی در هنگام خروج لاشه از تانک میشود.

ایراد عمده دیگر تانک آب داغ ، آسپیراسیون آب آلوده در حین اسکالدر توسط پرندگان می باشد که منجر به آلودگی کیسه های هوایی، ریه وسایر اعضای داخلی و بافت های داخلی پرندگان می شود که چنانچه لاشه قبل از غوطه وری خون گیری کامل و کاملا بی جان شود ، آسپیراسیون آب توسط پرنده مهم نخواهد بود. در کشتارگاه هایی که بی حسی با روش الکتریکی و خون گیری قبل از غوطه وری کمتر از ۲ دقیقه است ، افزایش بار میکروبی غیر قابل اجتناب خواهد بود.

بکارگیری و رعایت نکات زیر در این زمینهلازم و ضروری می باشد:

  • مراعات نمودن استانداردهای مربوط به وسایل و تجهیزات و شستشوی مداوم آن
  • استفاده از آب با کیفیت بهداشتی مناسب
  • ضد عفونی و تنظیم میزان آب اسکالدر بر اساس تعداد لاشه های وارده و جایگزین نمودن آب اسکالدر به ازای هر لاشه که حدود ۱لیتر آب تمیز و گرم با درجه حرارت مناسب می باشد.
  • کنترل دمای آب اسکالدر همراه کنترل زمان توقف لاشه در اسکالدر.
  • شستشوی لاشه بعد از تخلیه احشاء با آب حاوی ضد عفونی کننده سطح بالای بی خطر مثل پر استیک اسید
  • کنترل میزان آب چیلر به ازای هر لاشه که حدود ۱۰ لیتر برای هر لاشه است.
  • استفاده ار آب حاوی ضد عفونی کننده سطح بالای پراستیک اسید در چیلر.
  • کنترل دمای آب چیلر که باید زیر ۴ درجه سانتی گراد باشد.

                         

ضد عفونی کننده های بر پایه پراستیک اسید که در تقسیم بندی کلی ضد عفونی کننده ها در رفرنس های جهانی جزو ضد عفونی کننده های سطح بالا یا Hi Level طبقه بندی می شوند ، بهترین انتخاب برای رفع آلودگی های میکروبی در مراحل مختلف کشتار و تولید گوشت طیور و حتی دام های سنگین و سبک است .

محلول ضدعفونی کننده تولیدی  صنایع آرال شیمی  با نام تجاری اکسیدین که یک ضد عفونی کننده سطح بالای قابل اطمینان بر پایه پراستیک اسید است، اکسیدین ضمن کاهش چشمگیر هزینه های تولید در مراحل مختلف کشتار به دلیل داشتن اثرات بسیار مناسب ضد میکروبی، بدون ایجاد باقیمانده مضر و بو و طعم بر روی گوشت، به دلیل تقلیل چشمگیر حجم فاضلاب تولیدی کشتارگاه و سالن های فرآوری گوشت، کمک مضاعف در سود آوری این صنعت به حساب می آید که از دید صنعت گران تیز بین این رشته پراهمیت پنهان نمانده است.

جهت مشاهده مقاله کامل و جامع تر و منبع اصلی  مقاله طیور و آب اسکالدر به سایت آرال شیمی به آدرس www.aralshimi.com مراجعه نموده و علاوه بر مطالعه مقاله از مشاوره رایگان درباره محصولات در گرید های مختلف اعم از صنایع کشاورزی، دام و طیور، شیلات، صنایع غذایی و لبنی، صنایع فولاد و... که تمامی آن ها در منوی سایت مشهود میباشد استفاده کنید. و همینطور محصولات را نیز تهیه کنید.



:: برچسب‌ها: آرال شیمی , ضدعفونی کننده , آب اسکالدر , آلودگی آب اسکالدر , ضدعفونی آب اسکالدر , طیور , مرغداری , مرغ , گوشت مرغ , آلودگی های گوشت ,
:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آرال شیمی

 

  برنج غذایی اصلی در سراسر ایران و جهان است و همینطور قدیمی ترین دانه غلات به شمار می رود. برنج سفید از رایج ترین نوع برنج در تمامی کشور ها است اما برنج قهوه چون یک غلات کامل بوده و درجه فواید آن در سلامتی بیشتر بوده در بعضی  از کشور های غربی استفاده میشود.

 

 

کاربرد برنج در بیماری ها 

 

 

 بیماری قلبی

در کشور های آسیایی برنج یکی از اصلی ترین منابع کسب انرژی میباشد و سوختی که بدن انسان از این منبع کسب می کند کربوهیدرات است که به مقدار بسیار زیادی در برنج وجود دارد. و همچنین دارای آنتی اکسیدان هایی است که برای سالم نگه داشتن قلب بکار می آید و بیماری های قلبی را کاهش و از بین میبرد.

 

چاقی  

 وجود کربوهیدرات در برنج خیلی از مردم را به شک انداخته است که برنج چاق کننده است یا خیر؟ باید گفت خیر، چون دلیل اصلی چاق شدن وجود کربوهیدرات در برنج نیست  و دلیل آن که خیلی از انسان ها با خوردن غذای زیاد چاق میشود وجود چربی های مضر کلسترول و سدیم می باشد. که در برنج وجود ندارد. و به دلیل وجود بسیار کم چربی کلسترل و سدیم به کاهش وزن و سلامتی بدن کمک می کند.

 

جلوگیری از فشار خون و کم خونی

 

برنج برای  کم  خونی و ساخت هموگلوبین به دلیل وجود سرشار آهن بسیار مفید است. زیرا آهن میتواند رنگ قرمز عمیقی تشکیل دهد که میتواند تولید هموگولوبین یا همان خون را بعداً افزایش دهد، و نیاز بدن به خون را برطرف میکند و از کم خونی جلوگیری میکند.

 

سرطان

 

بعضی از سرطان ها مانند سرطان پستان، سرطان تخمدان، یرطان دهانه رحم و سرطان روده بزرگ و سرطانی که به سیستم گوارشی حمله میکند به دلیل نبود فیبر کافی رخ میدهد، غذایی مانند برنج و همچنین غذاهای دیگر که داری فیبر بسیار زیادی هستند سیستم هضم  را بهبود بخشیده و از این طریق پتانسیل ابتلا به سرطان هایی که معرفی شد را کاهش میدهد.

 

آسیب های بافت عضلانی

 

فعالیت هایی که ما  به طور مستقیم با نیروی بسیار زیاد انجام میدهیم اینبار از قند ذخیره شده در خون و یا ذخایر کلیکوژن استفاده میکند. قند از مزایای دریافت کربوهیدرات به عنوان غذا است . به اندازه کافی گلیکوژن از آسیب زدگی بافت های عضلانی جلوگیری میکند.

 

پوست

 

فیبر موجود در برنج نه تنها منبع اصلی کسب انرژی بدن است بلکه در شادابی، سلامت و حفط پوست کمک میکند. فیبر ها میتوانند قارچ ها، باکتری ها و انواع سمومات مختلف در غذا را به سمت دستگاه گوارش و دفع آن ها هدایت کند. و بیماری های پوستی مانند آکنه، تیرگی پوست، و مات بودن آن را کاهش دهد. بنابراین علاوه بر فواید فیبر در بدن که یکی از آن ها در بالا به شما معرفی شد، سالم نگه داشتن و جلوگیری از بیماری ها پوستی میباشد.

 

بیماری های که برنج به آن دچار می شود

 

لکه قهوه ای

 

لکه های بیضی شکلی به رنگ خاکستری و سبز است. مرکز این لکه ها به رنگ سفید شده و حاشیه دور آن به رنگ قهوه ای است. روی این لکه ها اسکلرت قارچ تشکیل می شود که به سهولت جدا شده و می افتد. میسیلیوم قارچ بسیار زیاد و با شدت بالای در محیط مرطوب رشد میکند. به تدریج سطح برگ را به صورت پوشش سفید رنگی  در برمیگیرد.

 

پوسیدگی طوقه برنج

 

از بیماری های که برنج به آن دچار می شود میتوان به پوسیدگی طوقه برنج اشاره کرد که علایم بیماری غالبا با دراز و باریک شدن نشا یا بوته ها در مزرعه نمایان می گردند.گیاهچه های آلوده معمولا چندین سانتی متر طولانی تر از گیاهچه های سالم شده و به رنگ سبز روشن یا زرد در می آیند.

این زردی از انتهای بوته شروع می شود. عده ای از گیاهچه ها در خزانه و تعدادی پس از انتقال به مزرعه از بین می روند. عده ای از نشاء های آلوده ممکن است علایم فوق را نداشته باشند، حتی ممکن است کوتاه تر از نشاءهای سالم باشند.این تفاوت به نژاد عامل بیماری، حرارت و رطوبت محیط بستگی دارد.

علایم بیماری غالبا با دراز و باریک شدن نشا یا بوته ها در مزرعه نمایان می گردند .گیاهچه های آلوده معمولا چندین  سانتی متر طویل تر از گیاهچه های سالم شده،به رنگ سبز روشن یا زرد در می آیند.

 

این زردی از انتهای بوته شروع می شود. عده ای از گیاهچه ها در خزانه و تعدادی پس از  انتقال به مزرعه از بین می میرند.عده ای از نشا ءهای آلوده ممکن است علایم فوق را نداشته باشند،حتی ممکن است کوتاه  هر از نشاءهای سالم باشند.این تفاوت به نژاد عامل بیماری، حرارت و رطوبت محیط بستگی دارد.

 

گال سیاه برنج

 

کوتولگی گال سیاه برنج نوعی بیماری است که در خیلی از شالیزار ها مشاهده شده و علائم آن گال های کشیده بر روی رگبرگ ها در پشت برگ که ابتدا سبز رنگ هستند و بعد به رنگ سیاه تبدیل می شوند.

 

سیاهک پنهان

 

یکی دیگر از بیماری های که برنج به آن دچار می شود سیاهک پنهان می باشد. این بیماری درشرایط مرطوب دیده می شود. دانه ها گرد شده و تغییرشکل یافته و به قطر بیش از ۱ سانتیمتر می رسند. این دانه ها حاوی اسپر قارچ می باشند. رنگ پوست ابتدا نارنجی و سپس خاکستری زرد یا سیاه می گردد. درجهت مبارزه استفاده از ارقام مقاوم، جمع آوری دانه های آلوده و سم پاشی با قارچ کشها روی خوشه ها چند روز قبل از خوشه دادن توصیه شده است.

 

بیماری تونگرو

 

ناقل این بیماری زنجرک سبز می باشد. بوته های آلوده کمی کوتوله می شوند. پنجه ها ممکن است به تعداد معمول بوده یا مختصرا کاهش یابد. علایم بیماری در ارقام مختلف متفاوت بوده، نوک برگها زرد تا نارنجی و غالبا به سمت پایین پیشروی می کند.

لکه های کوچک زنگ مانند روی برگهای مسن تر ظاهر می شود. برگهای جوان دربین رگبرگها حالت موزاییک داشته و اگر آلودگی درجوانی انجام شود، محصول خیلی کاهش می یابد. استفاده از ارقام مقاوم و سمپاشی علیه حشرات ناقل یکی از مفیدترین راه مبارزه است.

برگ نارنجی

بوته های آلوده کوتاه نشده ولی به رنگ زرد طلایی و نارنجی روشن می گردد. آلودگی از برگ های مسن و از نوک آن ها آغاز می شود. برگ ها از طول پیچیده و می میرند. گیاهچه های آلوده مرده وپنجه زنی بوته های مسن کاهش می یابد و روی آن ها خوشه ای تشکیل نشده یاخوشه ها بدون بذر هستند. زنجرک زیگزاگی ناقل بیماری است.

بیماری های برنج

روش های شیمیایی مبارزه

سمپاشی بوته ها

پاشیدن محلول بردو قبل از بیرون آمدن خوشه ها کاملاً مؤثر است. سمپاشی بوته ها با سم کاسومین 0/2 به میزان 1 لیتر در هکتار در دو مرتبه (یکی در موقع ظهور خوشه ها و دیگری ۷ روز بعد از آن) بر علیه بیماری بلاست موثر بوده است.

قارچ کش هینوزان از نظر مبارزه با بلاست برگ و خوشه در درجه اول اهمیت است. قارچ کشهایی نظیر بنومیل، برستان و توپسین ام نیز با نتایج مطلوب به ترتیب بعد از هینوزان قرار دارند.

سمپاشی بوته ها با قارچ کش های تری سیکلاژل، هینوزان و بنومیل در مرحله خوشه دهی (که بلاست خوشه، مر حله هم بیماری است) از سایر قارچ کش ها موثرتر است. میزان سم مصرفی ۱ کیلوگرم سم خالص در هکتار می باشد .

آرال شیمی به منظور کاهش تاثیرات شیمیایی و به حداقل رساندن اثرات مخرب زیست محیطی، محصولات اگروسیب و پراکسیدین را پیشنهاد می کند. همانوطور که می دانید بیماری های قارچی و باکتریایی در مزارع شایع هستند. از آنجا که اگروسیب و پراکسیدین روی طیف وسیعی از عوامل بیماری زا تاثیر گذار هستند لذا استفاده از این محصولات برای کشاورزان عزیز ضروری می باشد. در کنار فواید ویژه این محصولات، مقرون به صرفه بودن به لحاظ اقتصادی یکی دیگر از مزیت های مهم این محصولات به شمار می رود.

جهت دریافت مشاوره و تهیه محصولات مذکور به  منظور غلبه بر انواع بیماری های برنج با کلیک بر روی فایل گیف پایین، به سایت آرال شیمی مراجعه نموده و با مشاورین فنی این صنعت که اطلاعات تماس آن در سایت وجود دارد تماس حاصل نمایید.



:: برچسب‌ها: برنج ,
:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آرال شیمی

 

در سیستم های جدید پرورش طیور ، استفاده از اسیدی فایرها بعنوان جایگزینی برای آنتی بیوتیکها رایج شده است. اسیدی کردن جیره با تاثیر بر روی دستگاه گوارشی پرندگان، به بهداشت عمومی آنها کمک می کند، در وضعیت ضعیف بهداشتی فارم، تکثیر میکروارگانیسمهای بیماریزا در محیط و خوراک در حد قابل توجهی زیاد می شود. اسیدی فایرها در کاهش تاثیرات بیماریهای گوناگون روده ای موفق عمل کرده اند .

 

اسیدی فایرها در سیستم گوارشی دام و طیور

 

در پرورش طیور صنعتی، تغذیه و سلامت دستگاه گوارش رابطه نزدیکی با هم دارند. از طرف دیگر فرمول جیره و مدیریت خوراک دهی با  تأثیر بر هضم و جذب، در عملکرد نهایی نیز اثر می‌گذارد. عوارض و بیماریهای گوارشی ناشی از تغذیه نامناسب و محیط آلوده، خصوصا در دوران رشد اولیه جوجه‌ها مشکل سازتر است.

برای دست‌یابی به عملکرد مطلوب در مزارع صنعتی پرورش مرغ و نیز برآورد اهداف اقتصادی لازم است

1. از طریق تغذیه مناسب و ایجاد محیط بهداشتی، سلامت دستگاه گوارش را تامین کرد

  2. هرگونه ناهنجاری و مشکلات به وجود آمده در سیستم گوارش دام و طیور را به سرعت و دقت، سریعا درمان نمود.

اسیدی فایرها با عنوان ضدکپک هم عمل می کنند. میزان مصرف اسیدی فایرها حدود ۲۵% جیره غذایی است . اسیدهای آلی طی بیش از ۲۵ سال و به طور گسترده در پرورش دام و طیور مورد استفاده قرار گرفته است و اخیرا مصرف آنها در صنعت طیور بیشتر شده است.

 

اسیدی فایرها واسید های آلی

 

 اسیدی فایر ها شامل اسید های چرب کوتاه زنجیره، اسید های چرب فرار و اسیدهای کربوکسیلیک ضعیف هستند.  اسیدی فایرها از طریق کاهش pH دستگاه گوارش به کمتر از 6 باعث کاهش کلونی های سالمونلا و E.coli می شوند. همچنین این مواد سبب تحریک رشد میکروفلورهای مفید دستگاه گوارش می شوند. این شرایط زمینه فعالیت آنزیم ها را نیز بهبود می بخشد.


روش تولید اسید های آلی

 

اسیدهای آلی، به عنوان مواد افزودنی در صنایع غذایی و همچنین به عنوان مواد شیمیایی اولیه، کاربرد وسیعی دارند. فرآیندهای تخمیری، نقش زیادی در تولید اکثر اسیدهای آلی دارند. تمامی اسیدهای چرخه تریکربوکسیلیک را می توان توسط میکروب ها و با بازدهی بالا تولید کرد. علاوه بر این، اسید هایی که به طور غیر مستقیم از چرخه کربن مشتق می شوند مانند( اسید ایتاکونیک)، می توانند توسط میکروب ها تولید شوند. سایر اسیدهای آلی که مستقیماً از گلوکز مانند اسید گولوکونیک و یا به عنوان محصول نهایی از پیروات یا آتانول تولید می شوند مانند (اسید لاکتیک و اسید استیک)، نیز می توانند به روش میکروبی تولید شوند.

در مورد بعضی از اسیدها مانند(اسید لاکتیک و اسید استیک و اسید فایر)، هم روش میکروبی و هم روش شیمیایی همزمان استفاده می شوند.

 

ساختار شیمیایی اسیدی فایرها

اسیدی فایر در واقع اسید آلی کربوکسیلیک است که دارای عامل -OOH  می باشند. اسیدهای آلی با زنجیره کوتاه بین۱تا ۷ کربن مثل پراستیک اسید و استیک اسید دارای خاصیت ضدمیکروبی مناسب تری هستند. همچنین این اسیدهای دارای عامل هیدروکسیل  OH-  نیز می باشد.

عملکرداسیدهای آلی در سیستم گوارشی دام و طیور

 

  1. کمک به حفظ pH مطلوب در معده و تصحیح عملکرد آنزیم های پروتئولیتیک
  2. افزایش هضم پروتئین در معده
  3. مصرف خوراکی
  4. ممانعت از رشد باکتری های بیماریزا( پاتوزن ها)
  1. کاهش شیوع عفونت های تحت کلینیکی و ترشح بیشتر پادتن ها
  1. کاهش تولید آمونیاک و سایر متابولیت های میکروب کاهنده رشد
  2. افزایش ترشحات پانکراسی و اثرات تروپیک روی مخاط دستگاه گوارشی
  3.  پراستیک اسید با فرمول شیمیایی C2H4O3  در صنایع آرال شیمی با نام تجاری اکسیدین OXCIDINE ) ) تولید می شود. این محلول نیز یک اسیدی فایر با مزیتهای فوق الذکر  می باشد. اکسیدین همچنین یک ضد عفونی کننده صنعتی  سطح بالای ارگانیک است . به همین دلیل است که یکی از بهترین انتخاب ها در این صنعت محسوب می گردد .

شما میتوانید جهت مشاهده منبع اصلی مقاله و مطلب جامع و کامل تر در این زمینه اینجا کیک کنید. وهمچنین جهت مشاهده محصولات ضدعفونی کننده (غیر الکلی ) و شوینده های قلیایی و اسیدی این صنعت به سایت  www.aralshimi.com مراجعه نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آرال شیمی

برخلاف باور عمومی که هندوانه تنها از آب و قند تشکیل شده است، این میوه محبوب تابستانی سرشار از مواد مغذی است. هندوانه سطوح بالا از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها را ارائه می کند.

 

خواص هندوانه

مصرف میوه ها و سبزی ها از انواع مختلف با کاهش خطر بسیاری از بیماری های مرتبط با سبک زندگی پیوند خورده است.

مطالعات بسیاری نشان داده اند که افزایش مصرف مواد غذایی گیاهی مانند هندوانه خطر چاقی، مرگ و میر کلی، دیابت، و بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

از دیگر فواید هندوانه می توان به بهبود شرایط پوست و مو، افزایش انرژی، و کاهش وزن اشاره کرد.

 

آسم

خطر ابتلا به آسم بین افرادی که مقادیر زیاد از مواد مغذی خاص را مصرف می کنند، کمتر است. ویتامین C یکی از این مواد مغذی است که در بسیاری از میوه ها و سبزی ها، از جمله هندوانه یافت می شود.

رژیم های غذایی سرشار از لیکوپن که در هندوانه نیز یافت می شود، ممکن است به پیشگیری از بیماری قلبی کمک کنند.

 

سرطان

به عنوان یک منبع عالی برای آنتی اکسیدان ها، از جمله ویتامین C، هندوانه می تواند به مبارزه با رادیکال های آزاد که از عوامل شکل گیری سرطان هستند و نابودی آنها کمک کند. چندین مطالعه نشان داده اند که مصرف لیکوپن با کاهش خطر سرطان پروستات در ارتباط بوده است.

 

انواع بیماری های هندوانه

 

1.سفیدک داخلی جالیز

 

عامل بیماری سفیدک داخلی

سفیدک داخلی جالیز، یکی از رایج ترین بیماری های هندوانه می باشد. عامل بیماری در داخل بقایای گیاهی و یا روی علف‌های هرز میزبان بیماری زمستان گذرانی می‌کند. آب و هوای مرطوب و محدوده دمایی ١٧ تا ٢١ درجه سانتی‌گراد تاثیر زیادی در رشد عامل بیماری داردباد و آبیاری بارانی باعث جابجایی عامل بیماری می‌شود.

 

علائم بیماری  

  • در سطح رویی برگ لکه های قهوه ای کم رنگ تشکیل می شود که در سطح زیرین برگ در مقابل همین لکه ها پوشش خاکستری مایل به ارغوانی که اجتماعی از اندام های عامل بیماری می باشند تشکیل می گردد.
  • باگذشت زمان و افزایش شدت بیماری تعداد لکه برگ ها بیشتر شده و لکه ها نکروز و قهوه ای تیره با هالهزرد رنگ می شوند.
  •  به علت خشک شدن لکه ها بر روی برگ ها، برگ ها خشک شده و بوته منظره سوختگی به خود می گیرد.

 

2.بوته میری جالیز

 

از دیگر بیماری های هندوانه، می توان به بوته میری جالیز اشاره کرد. این بیماری به گیاهان خانواده جالیز بخصوص خیار، کدو، انواع خربزه و هندانه حمله می‌کند. قارچ این بیماری زمستان را غالباً به شکل هاگ در خاک و بقایای گیاهان آلوده می‌گذراند.

 

علائم بیماری

  •  بارزترین نشانه بیماری فرورفتگی نسج گیاه در محل حمله قارچ عامل بیماری است.
  • محل فرورفتگی ابتدا سفت و نمدی بوده و به تدریج نرم می شود.
  •  اولین عالئم بر روی میوه ای که در سطح خاک مرطوب قرار می گیرد با یک لکه کوچک گرد فرورفته، آبکی و به رنگ سبز تیره با قطر حدود یک سانتی متر ایجاد می شود.
  •  از ویژگی های خاص این بیماری این است که بوته ها بدون اینکه کمترین عارضه ناشی از زردی و پژمردگی داشته باشند در همان حالت کامال سبز و شاداب در مدت کوتاهی از پا در می آیند.

 

 

3.لکه برگی زاویه ای

 یکی دیگر از بیماری های هندوانه، لکه برگی زاویه ای می باشد. در ادامه به توضیح منشأ بیماری و علائم آن می پردازیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

عامل بیماری

رطوبت نقش فراوانی در شیوع عامل بیماری دارد. جابجایی عامل بیماری‌زا به وسیله بذور آلوده، باران، حشرات و ادوات کشاورزی صورت می‌گیرد. آب و هوای مرطوب و محدوده دمایی ٢۵ تا ٢٩ درجه سانتی گراد تاثیر زیادی در رشد عامل بیماری دارد. این باکتری به مدت دو سال روی بقایای گیاهی و بذور آلوده زمستان گذرانی می کند. برای جلوگیری از آلودگی احتمالی طالبی، بایستی از کشت در صیفی‌کاری‌هایی که در طول دو سال قبل آلوده بوده‌اند خودداری نمود.

 

علائم بیماری

  • لکه ها روی برگ به صورت نقاط ریز با هاله ای سبز رنگ تشکیل می شود. لکه ها به تدریج بزرگ شده به رگبرگ ها رسیده و حالت زاویه دار می شوند.
  • لکه ها به رنگ مایل به قهوه ای و بافت مرده می گردند.
  • در روی میوه ها لکه ها ایجاد صمغ زرد رنگی کرده که باعث پوسیدگی میوه می گردد.

 

4.پژمردگی فزیورامی

 

از بیماری های گیاهی وسیع الانتشار بسیار مخرب هستند، که کم و بیش به صورت ناگهانی باعث پژمردگی، قهوه ای شدن و مرگ برگها وسر شاخه های ترد گیاه و مرگ تمام گیاه می شوند.

این گونه بیماری ها در اثر فعالیت پاتوژن در بافت آوندهای چوبی گیاه ایجاد میشود و تمامی یا برخی از بخشهای بالایی گیاه (بالاتر از نقطه ی تهاجم آوندی پاتون) در گیاهان یکساله و بعضاً گیاهان دایمی و پایا طی چند روز یا چند هفته ای از بین می روند.

 

علائم بیماری

 این بیماری در زمانی که بوته ها جوان است به بوته حمله کرده و باعث کندی رشد در بوته می شود.

  •  ساقه ها در محل بافت آوندی تغییر رنگ داده.
  •  تغییر رنگ، پژمردگی و خشکی برگ و دمبرگ
  •  علائم روی برگچه های جوانتر به صورت رگ روشنی دیده می شود. در مرحله بعد برگ های مسن بهدلیل شل شدن دمبرگ پژمردگی را نشان می دهند.
  • در صورت آلودگی شدید گیاه مسن تر در مزرعه به طور ناگهانی پژمرده و خشک می شود.
  • در نهایت ریشه خسارت دیده و بوته از بین می رود.

 

قارچ کش

قارچ کش ها (fungicide) در اصطلاح به ترکیباتی اتلاق می گردد که سبب مرگ یا از بین رفتن پرگنه (colony) قارچ می شوند. مواد fungistatic ترکیباتی شبه قارچ کش می باشند که بدون از بین بردن قارچ سبب توقف رشد و یا مانع بیماریزایی آن می شوند. در برخی از موارد این ترکیبات سبب افزایش توان دفاعی گیاه در مقابل قارچ بیمارگر نیز شده اند.

 

دلیل استفاده نکردن از قارچ کش ها

 

در بخش های قبل با انواع هندوانه و بیماری های قارچی که در این میوه شایع هستند آشنا شدید. در مزارع کشت هندوانه نیز مانند سایر محصولات کشاورزی از انواع قارچ کش ها، سموم و آفت کش های شیمیایی استفاده می شود.

همانطور که می دانید، قارچ کش ها و سموم شیمیایی به خاک و آب های زیر زمینی نفوذ می کنند. نفوذ این محصولات شیمیایی سبب آلوده شدن خاک و همچنین تاثیرات مضر بر آب می شود. متاسفانه استفاده بیش از حد این محلول ها بین کشاورزان ایرانی بسیار مرسوم است. این امر باعث مقاوم شدن بیماری ها در برابر این محصولات شده است.

 

جایگزین بسیار مناسب برای قارچ کش

 

جایگزین کردن سموم و قارچ کش ها با محصولی ارگانیک و بدون ضرر از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. به همین دلیل آرال شیمی تلاش خود را در این راستا انجام داده است.

در این زمینه اگروسیب و پراکسیدین را به شما معرفی می کنیم. این دو محلول ارگانیک در مزارع کشاورزی و همچنین گلخانه ها جایگزین انواع قارچ کش ها می شوند. طیف اثر بالا، ارگانیک بودن، بدون تاثیر سوء بر آب و خاک، تقویت و اکسیژن رسانی به ریشه تعدادی از مزایای این محصولات می باشد.

شما میتوانید جهت مشاهده منبع اصلی مقاله و مطلب جامع و کامل تر در این زمینه اینجا کیک کنید.و همچنین جهت مشاهده محصولات ضدعفونی کننده (غیر الکلی ) و شوینده های قلیایی و اسیدی اینجاصنعت به سایت  www.aralshimi.com مراجعه نمایید.

 



:: برچسب‌ها: ضدعفونی کننده , آرال شیمی , اگروسیب , پراکسیدین , هندوانه , بیماری های هندوانه , ,
:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آرال شیمی

ضدعفونی کردن آب آشامیدنی و آب فاضلاب میزان محافظت در برابر تماس با ارگانیسم های بیماری زا را شامل می شود که عامل ایجاد وبا، فلج اطفال، حصبه، هپاتیت و تعدادی دیگر از بیماری های باکتریایی، ویروسی و انگلی هستند. ضد عفونی کردن آب فرآیندی است که در آن درصد قابل توجهی از ارگانیسم های بیماری زا کشته یا کنترل می شوند. به دلیل آن که یک ارگانیسم بیماری زا می تواند حجم وسیعی از آب یا فاضلاب را در برگیرد، اندازه گیری اثر ضد عفونی کننده اغلب با استفاده از ارگانیسم های شاخص انجام می پذیرد که در مقادیر زیاد در جایی که پاتوژن ها در آن حضور داشته باشند، وجود دارند. رایج ترین ارگانیسم شاخص کاربردی در ارزیابی آب آشامیدنی کلیفرم آن است، مگر آن که دلیلی برای تمرکز روی یک پاتوژن خاص وجود داشته باشد. شایع ترین ارگانیسم شاخص برای ارزیابی فاضلاب، کولیفرم مدفوع است. فاضلاب های خانگی در مقایسه با آب های سطحی متداول تقریبا ۱۰۰۰ برابر ارگانیسم بیشتری دارند. منبع (گروه مهندسی اوژن اطلس سپهر)

 

دلایل ضدعفونی کردن آب آشامیدنی و آب فاضلاب

  • تثبیت مواد آلی
  • تولید پساب قابل تخلیه در محیط و محافظت از محیط زیست
  • استفاده مجدد از آب و مواد جامد ناشی از تصفیه فاضلاب

 

انواع ضدعفونی کننده های آب و فاظلاب

 

آب ژاول

آب ژاول یا هیپوکلریت سدیم، مایعی زرد رنگ با درجه خلوص 10تا 16 درصد می باشد که با نام هایی از قبیل کلر مایع، آنتی فرمین، اکسید کلراید سدیم شناخته شده و دارای فرمول شیمیایی Naocl می باشد. این مایع زرد رنگ که بیشتر برای ضد عفونی آب و فاضلاب مورد استفاده قرار میگیرد، دارای بو و طعم تندی بوده و ورود آن به درون بدن انسان و تماس با زخم ها بسیار خطرناک است. علاوه براین، لازم به ذکر است که کلر مایع فرار می باشد و با افزایش دمای محیط تجزیه می گردد. به همین دلیل لازم است برای نگهداری از آنها از ظروف در بسته و مات استفاده گردد.

 

معایب آب ژاول

علیرغم مزایای بسیار زیادی که آب ژاول نسبت به گاز کلر دارد، لازم است قبل از استفاده از آن با خطرات و معایب کلر مایع نیز آشنا باشید.

از مهم ترین محدودیت های موجود در آب ژاول می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • تماس مستقیم با بخار هیپوکلریت سدیم منجر به سوزش و خارش شدید چشم می شود
  • استفاده از آب ژاول در محیط های دربسته منجر به تحریک سیستم تنفسی می گردد
  • کلر مایع سمی می باشد و خوردن آن منجر به اختلال در سیستم گوارشی و تنفسی شده و در بسیاری از مواقع نیز می تواند منجر به کم و مرگ شود.
  • ماده موثر آب ژاول (هیپوکلریت سدیمپوست، چشم و ریه ها را تحریک می کند و به آنها آسیب می رساند. لذا از تماس مستقیم آن با دست باید پرهیز کرد.
  • آب ژاول ماده ای سمی است و نباید آن را در محیط های بسته به کار برد. باز کردن درب ها و پنجره ها برای تهویه مناسب ضروری است.
  • در صورت استفاده از آب ژاول با ترکیبات دیگر بخصوص به همراه جوهر نمک وموادی مثل آن گاز سمی وکشنده کلر آزاد می گردد.
  • بدلیل آسیب رساندن آب ژاول به الیاف اصلی بافت پارچه، از آب ژاول برای پارچه های پشمی وابریشمی و چرم نباید استفاده کرد.
  • آب ژاول موجب خوردگی فلزات می شود وبرای وسایل فلزی مناسب نیست.
  • در صورت ترکیب با آب گرم، واکنش کلر تشدید شده و منجر به رها سازی گاز سمی می شود.

کلر زنی

کلر برای اولین بار در سال 1908 در یکی از شهر های آمریکا به یک سیستم آب همگانی افزوده شد و در نابودی بسیاری از میکروب های حامل بیماری های واگیر منتقل شده از طریق آب از جمله وبا و تب تیفوئید موثر بود. این روش گندزدایی به مدت 80 سال در شهرهای مختلف استفاده شده و دارای اثرات مثبت بر بهداشت همگانی و سلامت عمومی جامعه بوده است.

 

 

معایب و مضرات کلرزنی

  • کلر باقیمانده در اثر ترکیب با مواد آلی موجود در آب، تولید ترکیباتی می کند که می توانند برای سلامت انسان خطرناک باشند.
  • تماس مستقیم کلر با پوست و موی انسان موجب حساسیت های پوستی و ریزش مو و مشکلات دیگر میشود.
  • استنشاق گاز کلر برای انسان مضر می باشد.
  • طبق تحقیقات تیم پزشکی دانشکده پزشکی ویسکانسین ریزش مو، بیماری های پوستی و ریوی با آب کلر زده رابطه مستقیم دارد. در هنگام مصرف آب، به خصوص هنگام دوش گرفتن زمینه لازم برای ابتلا به بیماری های حاصل از کلر آب از طریق جذب این گاز توسط ریه ها و پوست چند برابر می­شود.
  • اثرات کوتاه مدت آن شامل سوزش چشم ها، خشک شدن پوست و مو می باشد ولی در دراز مدت اثرات نا مطلوبی را بر روی پوست، مو و ریه ها باقی می­گذارد.
  • طبق بررسی‌های شورای کیفیت محیط‌زیست آمریکا (S. Council of Environmental Quality)، خطر سرطان در افرادی که آب کلردار می‌خورند ۹۳ درصد بیش‌تر از آن‌هایی است که آب بدون کلر مصرف می‌کنند.
  • یکی از سرطان هایی که ارتباط مستقیم با دوش گرفتن با آب ناسالم را دارد سرطان سینه است. اخیرا صندوق ملی سرطان سینه آمریکا گزارشی در مورد (ارتباط کلر) منتشر کرد. این ماده عامل مشترک میان زنانی که سرطان سینه دارند. همه این افراد دارای ۵۰% تا ۶۰% مقادیر بالاتر فرآورده های فرعی کلر در بافت سینه هستند.

 

  

اشعه ماوراء بنفش (UV)

انسان از قرن ها پیش دریافته بود که نور خورشید میتواند از اشاعه عفونت و میکروب جلوگیری کند.

سالها بعد دانشمندان ثابت کردند که فعالیت و تکثیر میکرو ارگانیسم ها زمانی که تحت تابش نور آفتاب قرار می گیرند متوقف می شوند و مشخص شد که عامل این پدیده نور مرعی خورشید یا همان اشعه ماوراء بنفش می باشدبنابه آمار رسمی تا سال 2009 حدود دو هزار شهر اروپایی برای گند زدایی آب های مصرفی از اشعه ماوراء بنفش استفاده کرده اند.

اشعه ماوراء بنفش قادر است فرم فعال باکتری، ویروس، تک یاخته و اسپور را غیر فعال کند و از تکثیر آن جلوگیری کند.

 

معایب اشعه ماوراء بنفش (UV)

اثر ماندگاری و تداوم مستمر در مراحل ثانوی گندزدایی ندارد

برای مواردی که مواد جامد معلق بر روی آب زیاد از حد باشد کارایی کمتری دارد

لاشه و مواد جامد باقی مانده از میکرو ارگانیسم ها در آب باقی میماند و موجب آلودگی ثانویه آب میشود و

 

استفاده از اکسیدین در مرحله ضدعفونی فاضلاب

به منظور جلوگیری از مشکلات ناشی از کلر و یا ازون باید ماده ضدعفونی کننده مناسبی را بعنوان جایگزین پیدا کرد. اکسیدین از ۴۰ روش مختلف با انواع آلودگی های میکروبی مقابله می کند. بنابراین مقاومت باکتریایی در مقابل این ماده بوجود نمی آید. همچنین محلول اکسیدین پس از انجام ضدعفونی فاضلاب به آب و دی اکسید کربن تبدیل می شود. به همین دلیل می تواند جایگزین مناسبی برای کلر و ازون باشد.

باتوجه به موارد ذکر شده در بالا، اکسیدین برای ضدعفونی آب ورودی خط تولید صنایع مختلف، ضدعفونی سیستم RO و UF، ضدعفونی فاضلاب کشتارگاه، صنایع غذایی و … مورد استفاده قرار می گیرند.

 

 

آرال شیمی محلول اگوسیب را جهت تصفیه فاضلاب و جایگزین مناسب کلر و آب ژاول و اشعه ماوراء بنفش تولید می کند. این محلول در ظروف مختلف از جمله ده لیتری تولید و عرضه می شود. و میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره ریگان از کار شناس های فنی این صنعت به سایت www.aralshimi.com مراجعه نمایید. و همچنین جهت مطالعه نسخه کامل تر مقاله اینجا کلیک کنید.

 

 



:: برچسب‌ها: ضدعفونی کننده , آرال شیمی , کرونا , ضدعفونی کننده آب , ضدعفونی فاضلاب ,
:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آرال شیمی

به باور آبزی پروران عرضه ماهیان پرورشی روز به روز با تقاضای بیشتر مصرف کنندگان مواجه شده است . این امر طبیعی به نظر می رسد که مردم تولیدات بهداشتی با کیفیت استاندارد را می پسندند. از طرفی مدیریت صحیح بهداشتی و ضدعفونی کردن مزارع پرورش ماهی رکن اصلی و اساسی تولید اقتصادی ماهی می باشد و این مهم بدست نخواهد آمد مگر آنکه ملاحظات بهداشتی و سیاست های پیشگیری با دقت تمام به اجرا در آید.

  برای اعمال چنین مدیریتی شناخت دقیق وضعیت تشریحی و فیزیولوژی ماهی و ارتباط متقابل و ظریف آن با محیط یعنی آب و درک عمیق از چگونگی بروز بیماریها در مزرعه و همه گیر شدن آن برای مدیران مزارع پرورشی ماهی ضروری است و تنها به کمک این شناخت امکان اتخاذ سیاست های پیشگیری بر اساس ویژگیها و امکانات هر مزرعه فراهم می گردد.

به طور کلی برای ایجاد یک معضل یا مشکل بهداشتی در یک مزرعه پرورش که در نهایت منجر به بروز بیماری در آن مزرعه می شود سه عامل اصلی باید همزمان در مزرعه وجود داشته باشد و دست به دست هم بدهند . این سه عامل عبارتند از : عامل بیماریزا ، میزبان ، محیط و عوامل محیطی که از این سه عامل ، عامل محیط بیشترین نقش را دارد.

 

مهم ترین عامل بیماریزا؛ محیط

 

مهمترین عوامل محیطی که تغییرات آن می تواند سلامت ماهی را تهدید کند و شرایط را برای ایجاد بیماری مساعد نماید و بسیار مهم می باشد آب است که به عنوان محل زندگی ماهی، محل اخذ غذا و محل دفع مدفوع برای ماهی محسوب می شود و تمام فعالیت های فیزیولوژیکی ماهی هم در آب انجام می گیرد . لذا بسیار حائز اهمیت میباشد و باید به آن توجه خاصی گردد. بنابراین هر گونه تغییری در کیفیت آب میتواند منجر به بروز استرس و مستعد کردن ماهی برای درگیر شدن با بیماری گردد.

از جمله فاکتورهای کیفی آب می توان PH ، قلیائیت ، آمونیاک، کدورت، شوری، دی اکسید کربن، فلزات سنگین ، سختی ، اکسیژن ، نیترات ، نیتریت ، درجه حرارت را نام برد . همانطور که در قسمت قبل توضیح داده شد راه های دیگر برای انتقال عوامل بیماریزا به داخل مزارع پرورش ماهی وجود دارد که در صورت عدم مدیریت بهداشتی نامناسب در مزارع می تواند بروز بیماری را جلو بیاندازد و همچنین تشدید کند. از جمله راه های انتقال عوامل بیماریزا می توان پرندگان ، تخم چشم زده ، ماهیان خریداری شده و مدفوع پرندگان ، خریداران ماهی ، بازدید کنندگان ، وسایل نقلیه که به دلایل مختلف به داخل مزرعه وارد می شوند . تجهیزات پرورشی و حتی توسط کارکنان و کارگران مزرعه را نام برد.

 کیفیت آب برای پرورش ماهی

 

ماهیان مختلف، به شاخص‌های متفاوتی از کیفیت آب نظیر pH، دما، غلظت اکسیژن، شوری، سختی و برای بقا، رشد و تولید مثل نیاز دارند؛ بنابراین برای تولید کنندگان ضروری است که تا حد ممکن همواره شرایط آب موجود در حوضچه‌های پرورش ماهی، نزدیک به مقدار بهینه باشد. خارج از این مقدار بهینه رشد ماهی‌ها کم شده، رفتار متفاوتی از خود بروز داده و ممکن است موجب ایجاد بیماری شده که درنهایت به مرگ‌ومیر ماهیان ختم خواهد شد.

 آب موجود در حوضچه‌های پرورش ماهی می‌تواند حاوی دو دسته اصلی از مواد مختلف باشد:

    • ذرات معلق که شامل ذرات بی‌جان، گیاهان و آبزیان کوچک و پلانکتون‌ها می‌شود.
    • ذرات محلول که شامل گازها، مواد معدنی و مواد آلی است.


در ضدعفونی کردن مزارع پرورش ماهی سه عامل دخالت دارند

 

 – عوامل مکانیکی : اثر این عوامل بیشتر تسهیل در کار مواد ضدعفونی کننده می باشد و عبارت از جاروب نمودن، برس کشیدن، پاک کردن و زدودن کلیه جلبکها، کثافات و مواد باقیمانده در کف و دیواره ها ی استخرها با استفاده از آب تحت فشار را شامل می شود.پس از نظافت کامل استخرها لازم است که مواد آلاینده را در یک گوشه مزرعه برای از بین بردن دپو نمود. بدون شک، انجام عملیات مزبور در کاهش آلودگی و انتشار بیماری موثر می باشد ولی اجرام عفونی را بکلی از بین نخواهد برد. بنا بر این به کار بردن مواد ضدعفونی کننده بعد از انجام عوامل مکانیکی برای پیشگیری از عفونت کاملاضروری است.

 

-عوامل طبیعی : در طبیعت عواملی وجود دارند که در از بین بردن میکروارگانیسم های بیماری زا دارای نقش بسزایی می باشند که مهمترین این عوامل نور خورشید می باشد. در صورتی که نور آفتاب با شدت و میزان کافی به استخرهای خشک مزارع پرورش ماهی بتابد می تواند عمل ضدعفونی را به طور موثری انجام دهد. خاصیت ضدعفونی نور خورشید بواسطه داشتن اشعه ماوراء بنفش می باشد. این اشعه از شیشه معمولی قابل عبور نبوده و اثر آن در هوای مه و دود آلود و همچنین در صبح زود و یا غروب خیلی کم خواهد بود. باید توجه داشت که خاصیت از بین بردن میکروبها بوسیله نور سطحی بوده و بدین ترتیب اگر عوامل عفونت زا در زیر جلبکها و مواد چسبیده به کف و دیواره های استخرها قرار گیرند ، تحت تاثیر نور از بین نخواهند رفت. تاثیر ضدعفونی نور به کندی صورت می پذیرد و از این رو برای کنترل بیماریها  باید از مواد ضدعفونی کننده قوی استفاده نمود.

 

-عوامل شیمیایی: اصولاً مواد ضدعفونی کننده هنگامی بهترین اثر را خواهند داشت که کاملاً در تماس با میکروارگانیسمهای پاتوژن (بیماریزا) قرار گیرند. لذا لازم است استخرها قبل از ضدعفونی بطور کامل تمیز و اجرام اضافی تخلیه گردند.

 

برای ضدعفونی سطوح و وسایل می توان از محلول های اکسیدین استفاده کرد. همانطور که می دانید به منظوور ضدعفونی سطوح و ابزار محلول سرفوسیب مورد استفاده قرار می گیرد. این محلول بی رنگ توسط آرال شیمی تولید و عرضه می شود. آرال شیمی برای ضدعفونی استخر پرورش ماهی و میگو نیز در کنار مصرف کنندگان قرار دارد.

از آن جایی که اکسیژن رسانی به ماهی بسیار مهم است لذا محصول آرال شیمی علاوه بر ضدعفونی کردن آب پرورش و از بین بردن انواع عوامل بیماری زا، اکسیژن آب را نیز بالا می برد. این محلول به فاصله ۱۴ روز برای ضدعفونی آب استخر پرورش مورد استفاده قرار می گیرد. ضمن استفاده از محلولهای ضدعفونی، رعایت نکات ایمنی و بهداشتی برای افراد بسیار ضروری می باشد لذا باید در تماس با این مواد از ماسک و دستکش استفاده کنند.

جهت کسب اطلاعات کامل و مشاهده مطلب جامع و کامل در زمینه ضدعفونی کردن مزارع پرورش ماهی به  مقاله چرا استخرهای پرورش ماهی و میگو ضدعفونی میشوند، در سایت www.aralshimi.com مراجعه نمایید.



:: برچسب‌ها: ضدعفونی کننده , ضدعفونی ماهی ها , ضدعفونی مزارع پرورش ماهی , ضدعفونی استخرهای پ ,
:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آرال شیمی

سیب‌ زمینی یکی از مهمترین منابع غذایی دنیا محسوب می‌وشد و در تامین غذای جامعه نقش مهمی دارد. این گیاه از خانواده گوجه‌فرنگی، گیاهی دو ساله با ساقه صاف و برگ‌های مرکب است. برای تکثیر از بذرهای غده‌ای استفاده می‌شود. غده سیب زمینی نوعی ساقه است که فاصله میانگره‌های آن کم و مواد غذایی و نشاسته در آنها ذخیره شده است. روی غده سیب زمینی فرورفتگی‌هایی به نام چشم وجود دارد که در هر چشم جوانه برگ و ساقه وجود دارد. اگر جوانه روی غده در دوره استراحت نباشد و به آن نور برخورد کند این ساقه خاصیت زمین گریزی پیدا می‌کند. بعد از طی شدن دوره خواب که حدود 1 تا 4 ماه طول می‌کشد.

دوره استراحت

جوانه های موجود در چشم ها حتی در شرایط مساعد رشد نمی کنند این دوره غالباً از 1 تا 4  ما طول می کشد. هرچه غده در مرحله نارس تری برداشت شده باشد، طدول دوره استراحت در آن بیشتر خواهد بود. وقع یک دوره سرمای 3 درجه سانتی گراد سب کوتاه شدن طول این دوره و رسیده آن به 3هفته در بعضی ارقام مانند دزیره و اآلفا می شود

سیب زمینی ماده غذایی بسیار فسادپذیر است، به همین دلیل از بین بردن باکتری ها و عوامل آلودگی موجود در انبار نگهداری امری ضروری می باشد. اکسیدین (Oxcidine)به عنوان ماده ضدعفونی کننده به صورت تولید ابر گرم یا سرد از طریق دستگاه Fogger مورد استفاده قرار می گیرد.

امکان ضدعفونی کردن سالن های نگهداری سیب زمینی از طریق مه پاشی نیز وجود دارد، اما بازدهی تولید ابر بیشتر از مه پاشی می باشد.

با این روش کنترل بسیاری از عوامل پوسیدگی نرم باکتریایی، پوسیدگی خشک، پوسیدگی صورتی، حلقوی و لیت بلایت و پوسیدگی پیتیومی به نحو موثری قابل کنترل است. چرا که ابر غلیظی از محلول ضدعفونی کننده اکسیدین به تمام قسمت های سطح پوست سیب زمینی نفوذ می کند. بدون مرطوب کردن سطح پوست آنها، عوامل فساد قارچی و باکتریایی را کنترل و سرکوب می کند. 

مراحل ضدعفونی کردن انبار سیب زمینی

  • ابتدا تمام منافذ محل انبار را مسدود کنید.
  • محلول ضدعفونی کننده اکسیدین را طبق دستور العمل آماده کنید.
  • محلول را با کمک دستگاه Fogger گرم یا سرد داخل سالن تزریق نمایید.
  • حداقل ۲۴ ساعت نباید از جو داخل سالن که حاوی مقادیر زیادی اکسیدین هست کسی تنفس نماید. 

جهت اطلاعات بیشتر در باره ضدعفونی کننده ها در زمینه کشاورزی و باغداری و همچنین جزئیات محصول و دریافت اطلاعات فنی، به سایت www.aralshimi.com مراجعه نمایید. مقاله دیگر ما در زمینه ضدعفونی کردن خاک را می توانید در همین وبلا گ مشاهده کنید. در صورتی که مطلب برای شما مفید بودهاست خواهشمند است نظرات خود را ذکر بفرمایید.



:: برچسب‌ها: ضدعفونی گیاهان , محلول ضدعفونی کننده , آرال شیمی , اگروسیب , پراکسیدین , باغبانی , کشاورزی , گندزدایی زمین , ضدعفونی سیبزمینی ,
:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آرال شیمی

ضدعفونی کردن خاک در شروع فصل کشت نباید فراموش شود. از آنجا که ممکن است خاک‌ ها دارای بیماری‌ها، آفت‌ها و بذرهای علف هرز باشند،‌ لذا باید قبل از کشت ضدعفونی شوند، و در همین راستا می‌توان با انجام آزمایش خاک از وجود بیماری ها مطمئن شد.

کاهش آفات

در مواردی که عمل ضد عفونی صورت نگیرد معمولا مشکلات زیادی به وجود آمده و در بعضی مواقع خسارات فراوان به بار می‌آید. پس از کشت مستمر نیز در خاک یکسان برای چندین سال متوالی، واضح است که خاک حاوی گونه‌های مختلف از باکتری‌های بیماری ‌زا، قارچ‌ها، ویروس‌ها، حشرات ونماتد ها خواهد شد. از این رو، شانس هجوم بیماری در گیاهانی که در خاک یکسان رشد می‌کنند بسیار بالا است. در چنین شرایطی، ضد عفونی کردن خاک مفید است و باعث بهبود کیفیت خاک می‌گردد. هم چنین ضد عفونی کردن تخم علف‌های هرز به کنترل علف‌های هرز کمک می‌کند. به طور کلی، ضد عفونی کردن خاک باعث صرفه جویی در زمان می‌شود و دردسرهای آینده‌ی کشت را کاهش می‌دهد.

انواع روش های ضدعفونی کردن خاک

1.ضدعفونی کردن خاک با بخار آب

این روش بیشتر برای گلخانه ها قابل استفاده است . در صورتی کتفاده از دستگاه های تولید بخار در نزدیکی مزرعه باشد، پس از پوشش سطح خاک به وسیله نایلون ، تزریق بخار آب از سطح خاک با استفاده از لوله های پلی اتیلنی مشبک و یا از زیر بستر توسط لوله های مشبک تعبیه شده تا عمق ٢٥ سانتیمتری خاک انجام می شود. در این روش تزریق بخار آب به مدت ٦-٢ ساعت باعث رسیدن دمای خاک به ٨٠ درجه سانتیگراد شده و ضد عفونی کردن خاک در حالی صورت میگیرد که تا حدودی ساپروفیت های طبیعی حفظ میگردند و این بهتر از زمانی است که در خاک١٠٠ درصد خلل زیستی به وجود آید. زیرا با استریلیزاسیون کامل، پاتوژن های مضر بلا فاصله رشد خواهند کرد.

 

2.ضدعفونی خاک به وسیله اشعه خورشید

 

برای این منظور بستر خاکی را پس از پخش انواع کودهای حیوانی مورد نیاز (به میزان ٣٠-٢٠ تن در هکتار) شخم زده و پس از مخلوط شدن کامل خاک با کود، آن را آبیاری غرقابی می نمایند. پس از فروکش کردن آب آبیاری ، روی سطح زمین را با ورقه های نایلونی عریض پوشانده و لبه های نایلون به عمق ٢٠ سانتیمتر زیر خاک برده می شود. به طوری که نایلون محکم نگهداری شده و در مقابل باد دوام داشته باشد. این عمل در ماه های گرم تابستان و به مدت حداقل ٦ هفته انجام می شود. پیش بینی میگردد با توجه به افزایش دمای لبه سطح خاک به وسیله انرژی خورشیدی و همین طور به وسیله تخمیر کودهای حیوانی ، بخش اعظم قارچ های خاک زی و بذر علف های هرز در این روش از بین بروند. ضمن اینکه پس از پایان کار، بستر مناسبی جهت کاشت فراهم خواهد شد.

 

روش های شیمیایی ضدعفونی کردن خاک:

یکی روش های ضدعفونی کردن خاک، استفاده از ترکیبات شیمیایی تدخینی می باشد. این ترکیبات بسیار سمی هستند و برای سلامت انسان خطرناک می باشند.

الف) فرمالین 

فرمالین ماده ضدعفونی کننده تدخینی است که برای ضدعفونی خاک مورد استفاده قرار می گیرد. متیل بروماید، ترکیب بی رنگ و بو دیگری است که به این منظور مورد استفاده قرار می گیردترکیبات فرمالین و متیل بروماید برای سلامت انسان خطرناک هستند. به همین دلیلهنگام استفاده از آن ها باید موارد ایمنی رعایت شود.

ب) متام سدیم

این سم برای ضد عفونی انواع بذر و جوانه های علف هرز، گیاهان انگل مثل گل جالیز، آفات و انواع قارچ های مضر خاک زی کاربرد دارد. این سم به صورت محلول به خاک اضافه می شود. به طوری که ١٥٠- ١٠٠ سانتیمتر مکعب سم در ده لیتر آب حل شده و برای هر متر مربع خاک استفاده می شود. سپس روی بستر به وسیله نایلون پوشش داده می شود تا سم به تدریج به صورت گاز متصاعد شده و با نفوذ در ذرات خاک ، عمل ضد عفونی انجام گیرد.

 

 

ج) ضدعفونی خاک توسط اکسیدین و پراکسیدین

همانطور که بیان شد، ضدعفونی خاک از جمله موارد بسیار مهم در بحث کشاورزی و گلخانه است. روش های مختلف ضدعفونی که در بالا نام برده شد دارای محدودیت هایی مانند دمای هوا، رطوبت خاک و سرطان زا بودن و … هستند. به همین دلیل استفاده از محلول های ضدعفونی کننده مناسب و بی خطر در این زمینه توصیه می شود.

آرال شیمی، پراستیک اسید؛ پراکسیدین را جایگزین محصولات ضدعفونی کننده پرخطر کرده است. این محلول ها علاوه بر ضدعفونی خاک و از بین بردن پاتوژن های موجود در خاک، مقدار اکسیژن را در خاک افزایش می دهد. افزایش اکسیژن باعث رشد میکروارگانیسم های مفید خاک می شود. از طرف دیگر هنگام حضور گیاه در خاک باعث افزایش سرعت ریشه زایی گیاه می شود.

 اگراز مقالات ما مورد پسند شما قرار گرفته و مفیده بوده اند لطفا نظرات خورد را درباره مقالات بیان نمایید و همچنین میتوانید به مقالات جامع و کامل در زمینه ضدعفونی خاک و مقاله های دیگر به سایت www.aralshimi.com مراجعه و دیدن کنید



:: برچسب‌ها: ضدعفونی گیاهان , محلول ضدعفونی کننده , آرال شیمی , اگروسیب , پراکسیدین , باغبانی , کشاورزی , گندزدایی زمین , ضدعفونی خاک , ضدعفونی کننده ,
:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آرال شیمی

مراکز درمانی، بیمارستان ها و کلینیک ها همه روزه شاهد تعداد بالایی از مراجعه کنندگان و بیماران می باشند و مسلم است که حضور افراد بیمار در چنین مراکزی و تماس مستقیم آنها با تجهیزات پزشکی و وسایل عمومی به کار رفته در ساختمان، می تواند اصلی ترین راه برای انتقال، رشد و تکثیر انواع گوناگون میکروب ها و ویروس ها باشد. شستشو و نظافت موثر و با کیفیت تجهیزات، ضمن کنترل و ممانعت از رشد و انتقال باکتری ها و ویروس ها، ضامن سلامت افراد شاغل و مراجعه کننده به این اماکن بوده و مانع از شیوع و اپیدمی بیماری های گوناگون می گردد، از این رو ضد عفونی تجهیزات پزشکی امری ضروری در چنین اماکنی می باشداستفاده از شیوه های سنتی نظافت و اسپری مواد شوینده یا ضد عفونی کننده بر روی انواع سطوح و تجهیزات به طرز چشم گیری احتمال تکثیر و رشد باکتری ها را کاهش می دهد.

ممکن است سطوح تجهیزات پزشکی با عوامل عفونی آلوده شده باشد و به عنوان وسیله ای در شیوع انتقال از فرد به شخص دیگر عمل کند. استفاده صحیح از ضد عفونی کننده های پزشکی می تواند به مهار و جلوگیری از شیوع باکتری ها و ویروس های مضر کمک کند. بسیاری از بیماریهای عفونی با استفاده صحیح از محصولات ضدعفونی کننده پزشکی و با ضدعفونی روتین دستگاههای پزشکی می توانند در مسیرهای خود متوقف شوند.

 

تاًثیر محلول ضدعفونی کننده فوداسیب در طیف های مختلف تجهیزات و ابزار آلات پزشکی 

بر اساس مطالعات تجربی و پژوهش­های صورت گرفته در خارج از کشور، محلول ضدعفونی کننده اکسیدین- سرفوسیب که بر پایه پراستیک اسید می باشد، از بین برنده باکتری، قارچ ها، انواع ویروس ها نوروویروس­های انسانی (hNoVs) ژنوتایپ یک (GI) و ژنوتایپ ۲ (GII)، باکتریوفاژ MS2 و نوروویروس مورین (MNV)، باکتری­های کولیفرم[۱]، و گیاردیا[۴]و... می باشد. همچنین در کاهش عفونت ناشی از کالسیو ویروس گربه (FCV) و نورو ویروس موش نقش به­سزایی داردر طبقه­بندی گندزدایی سطح بالا قرار دارد. تجهیزات نیمه بحرانی حساس به دما مانند آندوسکوپ­های فایبراپتیک و قابل انعطاف نیز توسط سرفوسیب ضدعفونی می شوند.

ضدعفونی سطوح و همچنین ضدعفونی دست به منظور کاهش انتقال آلودگی و بیماری بسیار ضروری است.

ویژگی های ضدعفونی کننده فوداسیب

  • از بین بردن انواع باکتری، ویروس، قارچ، کپک، مخمر و بیوفیلم
  • زمان تماس پایین
  • عدم ایجاد مقاومت توسط طیف های مختلف پاتوژن
  • موثر بر طیف وسیعی از میکروب ها، انگل ها، انواع باکتری، ویروس، قارچ، کپک، مخمر و بیوفیلم
  • کاملاً بی خطر- عدم ایجاد هر گونه مواد سمی اضافی و صد درصد قابل تجزیه در محیط
  • عدم ایجاد حساسیت و آلرژی
  • اثر بخشی بالا با دز پایین و....

 

مکانیزم اثرگذاری سرفوسیب

محلول ضدعفونی کننده سرفوسیب بر پایه پراستیک اسید توانایی از بین بردن میکروارگانیسم ها شامل ویروس ها، باکتری ها و قارچ ها را دارد. پروکسید هیدروژن موجود در این ترکیب بسیاری از گروههای عملکردی سلولی و بین سلولی اعم از پروتئین ها و آنزیم های موجود در میکروارگانیسم ها و ویروس ها  را اکسید و غیر فعال می سازد. در اثر اکسیداسیون باندهای پروتئینی، دیواره سلولی پاره شده و به علت اکسیداسیون آنزیم ها، فعالیت بین سلولی در کمترین زمان ممکن از بین می رود

نحوه استفاده

جهت ضدعفونی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، آندوسکوپ، لوازم آزمایشگاهی وغیره، بعد از شستشوی اولیه در محلول سرفوسیب غوطه ور می شوند. همچنین محلول را می توان به صورت مستقیم روی سطح مورد نظر اسپری نموده و یا نیز با اغشته نمودن گاز استریل و یا پنبه به محلول سرفوسیب و کشیدن آن روی سطوح مورد نظر از محیطی استریل و کاملا ضدعفونی شده برخوردار شدو همچنین میتوانید ویدئو آموزش استفاده از محلول ضدعفونی کننده فوداسیب را در مقاله نحوه استفاده از محلول ضدعفونی کننده غیر الکلی فوداسیب تماشا گکنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نظافت و پاکسازی تجهیزات، محیط و اماکن پزشکی، مطب ها، بیمارستان ها میتوانید به مقاله ضدعفونی تجهیزات پزشکی در سایت www.aralshimi.com مراجعه نمایید



:: برچسب‌ها: ضدعفونی کننده , فوداسیب , سرفوسیب , ضدعفونی کننده سطوح , ضدعفونی کننده اماکن بهداشتی , ضدعفونی تجهیزات پزشکی , آرال شیمی , ویژگی های فوداسیب ,
:: بازدید از این مطلب : 202
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آرال شیمی

همانطور که می دانید در اصطلاح به کلیه حیواناتی که به عنوان همدم انسان در منزل نگهداری می شوندحیوانات خانگی گفته می شود این تعریف گسترده، می تواند شامل گونه‌های زیادی از موجودات شود که خودشان به دو مجموعه کلی از حیوان خانگی متداول مانند: پرندگان زینتی ، سگ ،گربه و… یا حیوانات خانگیغیر متداول مانند: ایگوانا، انواع مار، خرگوش، میمون و… را تقسیم میشوند.


انواع حیوانات خانگی

 

نظافت حیوانات خانگی

پوست بدن سگ ها و گربه ها برای شستن زیاد طراحی نشده است؛ حمام بردن زیاد باعث خشکی پوست و پوسته پوسته شدن آن، خشکی و شکننده شدن موها، التهاب و قرمزی پوست، همچنین برهم خوردن فلور میکروبی طبیعی پوست شده و آن را مستعد بیماری هایی مانند آلودگی های قارچی و بخصوص حساسیت و آلرژی می کند. حیوان دچار خارش و ناراحتی شده و اقدام به لیسیدن ناحیه می کند؛ بنابراین توصیه میشود فاصله میان حمام بردنها حداقل یک ماه باشد. و در این میان شما می توانید از ضدعفونی کنند های مناسب برای ضدعفونی بدن حیوانات استفاده کنید، همچنین نظافت و تمیز بودن مکان حیوانات نیز در سلامت و همین طور پاک سازی آن ها مؤثر می باشد. پس ضدعفونی قفس حیوانات، ظروف غذا و آب آشامیدنی حیوانات و هر چیزی که در تماس با حیوانات خانگی شما هست کاملاً ضروری است.

حیوانات خانگی

 

کرونا در حیوانات خانگی

با اشاره به مثبت شدن دو مورد آزمایش کرونا در حیوانات خانگی، این امکان وجود دارد که حیوانات آلوده به ویروس کرونا شوند، اما تاکنون بیمار نشده اند. ویروس کرونا در محیط یک روز و بر روی سطوح فلزی تا چند روز زنده می ماند. حیوانات نیز در صورت تماس با سطوح آلوده به ویروس کرونا، آلوده می شوند و می توانند این ویروس را از طریق مخاطات خود به انسان منتقل کنند. احتمال سرایت کرونا از انسان به حیوان و بالعکسوجود دارد، پس نظافت و تمیز نگه داشتن  حیوانات خانگی نیز در این وضعیت وبا وجود این بیماری بصورت کامل و جدی انجام شود. اما به چه شیوه ای میتوان حیوانات را پاکسازی و ضدعفونی کرد؟ اگر صاحب یک حیوان خانگی کرونا داشته باشد و شرایط خودقرنطینگی را رعایت نکند، حیوان او نیز آلوده می شود.

کرونا در حیوانات

 

انتقال بیماری از حیوانات خانگی به انسان

کمپیلوباکتر یکی از باکتری‌هایی است که از طریق مدفوع سگ‌ها انتقال می‌یابد و می‌تواند باعث عفونت دستگاه گوارش و عوارضی مانند اسهال، اسهال خونی،‌ تب، دردهای شکمی، تهوع، استفراغ و در موارد نادر نوعی بیماری در سیستم عصبی شود.

لپتوسپیرا نیز باکتری دیگری است که عامل بیماری لپتوسپیروز است و انتقال آن از سگ‌ها به انسان می‌تواند علائمی شبیه به آنفلوآنزا ازجمله تب ناگهانی، سردرد شدید، قرمزی چشم‌ها، دردهای عضلانی، خستگی، تهوع و گاهی لکه‌های قرمزرنگ روی پوست ایجاد کند که معمولا پس از 13 تا 14 روز دوره نهفته آشکار می‌شوند. این بیماری در موارد حاد می‌تواند باعث نارسایی کبد و کلیه و حتی مرگ شود.

همچنین لیشمانی، نوعی بیماری انگلی است که می‌تواند از برخی حیوانات، از جمله سگ‌ها به انسان منتقل شود و پوست یا اندام‌های داخلی را درگیر کند. عوارض نوع پوستی آن به صورت زخم‌هایی ظاهر می‌شود که ممکن است دردناک یا بدون درد و همراه با غده‌هایی متورم باشند.  

 توکسوپلاسموز یکی از بیماری‌های منتقل‌شونده توسط گربه‌هاست که از انگلی موسوم به توکسوپلاسمیلا و از طریق مدفوع حیوان انتقال می‌یابد. بیماران تحت مداوای سرطان و افراد با سیستم ایمنی ضعیف، مستعد ابتلا به این بیماری هستند. توکسوپلاسموز در زنان باردار می‌تواند منجر به سقط جنین شود. عفونت پلیگ(پرسینیاپستیس)، عفونت باکتریایی دیگری است که می‌تواند از طریق گزیدن کک، از حیواناتی مانند گربه و جوندگان به انسان منتقل شود. علائمی مانند تب، لرز، ضعف، تورم و درد غدد لنفاوی و نیز عفونت ریه‌ها در این بیماری آشکار می‌شود. عفونت می‌تواند به سایر بخش‌های بدن نیز برسد و چنانچه بیماری بلافاصله درمان نشود، ممکن است منجر به مرگ شود.

ضدعفونی کننده مناسب برای بدن و محیط حیوانات

با توجه به اهمیت این موضوع صنایع آرال شیمی نسبت به تولید ضدعفونی کننده ارگانیک سازگار با حیوانات اقدام نموده است. فوداسیب این محلول پایه خوراکی داشته و طبق تست های صورت گرفته بر گونه های متعددی از حیوانات، عوارضی در پی نداشته است. با درنظر گرفتن مسائل و عوارض احتمالی پوستی جانبی ناشی از مصرف مواد ضدعفونی کننده در تماس با حیوانات، توصیه می شود قبل از استفاده از هرگونه محلول ضدعفونی کننده برای حیوانات خانگی، با دکتر دامپزشک مشورت نمایید. توجه شود که در هنگام استفاده، طبق دستورالعمل مصرفی عمل نموده و مطابق دوزهای توصیه شده اقدام به استفاده نمایید.

ضدعفونی حیوانات خانگی

اکسیدین- سرفوسیب نیز، به عنوان یک محلول ضدعفونی کننده سطح بالا بر پایه پراستیک اسید، یکی دیگر از محصولات آرال شیمی است که محلول ضدعفونی کننده مناسبی برای محیط می باشد. سرفوسیب، هم پاک کننده و هم ضدعفونی کننده بسیار مؤثری می باشد. با توجه به ارگانیک بودن این محلول، بدون نگرانی می توانید از آن برای سطوح حساس نیز استفاده کنید. از آنجایی که استفاده از این محلول به صورت رقیق شده می باشد، فاقد هرگونه بوی بد یا گاز سمی می باشد. البته باید به این نکته توجه شود کهاستفاده از این محلول، باید مطابق با دستورالعمل مصرفی همراه آن، صورت پذیرد.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه نگهداری و بهداشت حیوانات خانگی می توانید به مقاله نگهداری حیوانات خانگی و رعایت بهداشت مراجعه نمایید و همچنین جهت مشاهده سایر محصولات تولیدی شرکت آرال شیمی، ازسایت www.aralshimi.com دیدن فرمایید.



:: برچسب‌ها: ضدعفونی کننده , آرال شیمی , ضدعفونی کننده حیوانات , فوداسیب , انواع حیوانات خانگی , نظافت حیوانات خانگی , کرونا در حیوانات , بیماری حیوانات ,
:: بازدید از این مطلب : 642
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آرال شیمی

ضدعفونی کشتارگاه های دام و طیور

 

کشتارگاه ها به دلیل وجود آلودگی های خونی و مرطوب، همواره در پایین ترین سطح ممکن بهداشت قرار دارند، در صورتی که رعایت بهداشت در صنایع غذایی بسیار مهم است.

 

مصرف آب در کشتارگاه های دام و طیور

 

صنعت کشتارگاه دام و طیور حجم زیادی آب مصرف می کنند. شستشوی دام و طیور، شستشوی سبدها، شستشوی خط تولید(نوارنقاله، قلاب ها و …)، سرویس های بهداشتی و … بخش هایی هستند که آب زیادی مصرف می کنند. بنابراین میزان حجم فاضلابی که در این صنایع تولید می شود زیاد است. علی رغم این مسائل توجه چندانی به ضدعفونی کشتارگاه های دام و طیور براساس رویکردهای مدیریت آب طبق استانداردهای یکپارچه جهانی در فرایند صنعتی نشده است.

شستشوی کامل و مناسب نقش مهمی در زدودن آلودگی ها و کاهش بار میکروبی محیط دارد. اما در هر صورت امکان حذف کامل آلودگی و بار میکربی با عملیات شستشو وجود ندارد به طور کلی قرآیند ضدعفونی کشتارگاه های دام طیور.طیف بسیار وسیعی دارد.

اکسیدکننده ها با مواد آلی شامل باقی مانده های گوشت و باکتری ها واکنش نشان می دهند. کلرین، ایدوفوراز جمله اکسیدکننده هایی هستند که معمولا تاثیر سریع داشته و روی طیف وسیعی از میکرب ها موثراند. ولی اثر ابقائی ندارند و ممکن است در آب گرم بخوبی حل نشده و اثر فرسایشی روی سطوح فلزی داشته باشند. اما تولید کف زیاد نمی کنند. برخلاف تصور عموم کف ناشی از کلرین هم خاصیت پاک کنندگی و هم خاصیت ضدعفونی کنندگی ندارد. محلول ضدعفونی کننده تولید شده در شرکت آرال شیمی دارای بالاترین درجه ماده موثر ضد میکروبی می باشد که منجر به کاهش شدید بار آلودگی می شود. این محصول به اکسیدین فوداسیب معروف است.

محصولات آرال شیمی در کشتارگاه ها

شرکت آرال شیمی در این زمینه با تولید محصولات ارگانیک بر پایه پراستیک اسید که از خود هیچ­گونه باقی­مانده مضری بجا نمی­ گذارند و کاملاً سازگار با محیط زیست می­ باشند در کنار فعالان صنعت کشتارگاهی دام و طیور می­ باشد.

جهت ضدعفونی تجهیزات و ماشین ­آلات از قبیل سبدشور، خط تولید، نوار نقاله، قلاب، و سایر ابزارهایی که در تماس مستقیم با فرآورده­ های غذایی می­ باشند و هچنین ضدعفونی کارگران فعال در محدوده کشتارگاه می­ توانید از محصول فودگرید شرکت آرال شیمی به نام فوداسیب استفاده کنید .همچنین برای ضدعفونی کولینگ تاور، سیستم­های RO، دیگ بخار و همچنین ضدعفونی سطح و سطوح سالن­ ها، راهروها، ضدعفونی ماشین­ آلات حمل و نقل مواد غذایی از محصول سرفوسیب استفاده کنید.

جهت دریافت مشاوره فنی و رایگان و آشنایی با محصولات غیر الکلی و ارگانیک این شرکت و همچنین جهت مشاهده جزئیات کامل و جامع در این زمینه می توانید به مقاله ضدعفونی کشتارگاه،تصفیه فاظلاب و رفع آلودگی های پسماند در سایت www.aralshimi.com مراجعه نمایید.



:: برچسب‌ها: ضدعفونی کشتارگاه ها , محلول ضدعفونی کننده , آرل شیمی , فوداسیب , سیستم هایRO , آلودگی کشتارگاه ها , ضدعفونی سطح و سطوح ,
:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آرال شیمی

شستشوی انواع رزین های صنعتی با اکسیدین رزین آرال شیمی

رزین در تولید چسب بتن ، چسب کاشی و سرامیک ، اندودهای ضد آب کننده سطوح بتنی و رنگ و پوشش های صنعتی استفاده می شود. ما در ادامه به معرفی ماده رزین و انواع آن و شستشوی رزین های صنعتی می پردازیم.

رزین یک ترکیب طبیعی و یا مصنوعی است که چسبندگی بسیار بالایی دارد. این ماده در روندی از تغییرات و شرایط سخت می شود. رزین حلال در الکل می باشد و به هیچ وجه  در آب قابل حل نیست. رزین های طبیعی در طبیعت یافت می شود و از گیاهان به دست می آید. مثال: شیره درخت کاج یک رزین طبیعی است. در گذشته از رزین های طبیعی برای مصارف زیادی استفاده می شده است. ما در اینجا بنا نداریم که در خصوص رزین های طبیعی صحبت کنیم. هدف ما معرفی انواع رزین مصنوعی و شستشوی رزین های صنعتی که در انواع صنعت کاربرد دارند.

انواع رزین ها ی صنعتی و مصنوعی

  • رزین اپوکسی
  • رزین پلی استر غیر اشباع
  • رزین وینیل استر
  • رزین اکریلیک ترموپلاست
  • رزین های پلی اورتان
  • رزین های فوران

 ما در اینجا یک نوع از رزین های صنعتی را به شما معرفی میکنیم

رزین فوران

رزین های فوران را نمی توان بدون لایه واسطه بر روی سطوح بتن و یا فلزی استفاده کرد. این مساله به دلیل استفاده از کاتالیزورهای اسیدی برای سخت کردن این رزین است. که باعث خوردگی سطح می شود. پوشش های صنعتی ساخته شده بر پایه رزین های فوران در برابر انواع مواد خورنده چون قلیاها و اسیدها مقاومت خوبی دارند. همچنین در برابر انواع حلال ها نیز مقاوم هستند. از این نوع رزین در پیت ها ، سامپ ها و کانال های در معرض مواد خورنده استفاده می شود. البته شایان ذکر است که پوشش های بر پایه رزین فوران در برابر اسید نیتریک و سدیم هیپوکراید و نظایر آن مقاوم نیستند. این پوشش ها رنگ پذیر نیستند چرا که رزین فوران رنگ سیاهی را دارد.

 

مکانیسم عمل رزین ها تبادل یونی می باشد. آلودگی میکروبی رزین مسبب کاهش سطح تبادل یونی و درنتیجه مسبب کاهش راندمان رزین می شود. از طرف دیگر باعث کاهش ساعات کارکرد رزین خواهد شد.

 

 

آرال شیمی در این زمینه محلول اکسیدین را جهت شستشوی و پاکسازی رزین ها صنعتی معرفی می کند. این محلول  در مقایسه با سایر شوینده های دیگرهیچ گونه آسیبی به رزین ها نمیزند و کاملا ارگانیک میباشد. در ضمن زدودن کامل آلودگی میکروبی، تا حدودی سختی کربنات - کلسیم - منیزیم و سولفاته از اطراف دانه های رزین کاهش میدهد. و میتواند کیفیت آب خروجی را تا حد زیادی بهبود ببخشد. 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه ی نحوه ی شستشوی رزین ها در صنایع مختلف مخصوصاً صنعت قند وشکر، و همچنین مشاهده سایر محصولات تولیدی شرکت آرال شیمی، به سایت www.aralshimi.com مراجعه نمایید و جهت مشاوره فنی و رایگان با شماره 09120387614 تماس حاصل فرمایید.



:: برچسب‌ها: رزین , رزین های صنعتی , شستشوی رزین های صنعتی , آرال شیمی , اکسیدین , انواع رزین های صنعتی ,
:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آرال شیمی

 شستشوی دست با صابون سبب کاهش آلودگی های ظاهری دست می شود. این مواد به منظور جلوگیری از انتقال عفونت هاو بسیاری از بیماری ها قابل اطمینان نیستند. ویروس کرونا که امروزه شیوع پیدا کرده است زمانی پخش می شود بزاق وقطرات آلوده به ویروس از طریق چشم ها، بینی و یا گلو وارد بدن شود. بنابراین آلودگی دست عامل انتقال این ویروس میباشد. شستشو و ضدعفونی دست به منظور جلوگیری از شیوع کروناویروس ضروری است.

همانطور که در بالا اشاره شد ضدعفونی سطوح و همچنین ضدعفونی دست به منظور کاهش انتقال آلودگی و بیماری بسیار ضروری است. آرال شیمی تولید کننده محلول های ضدعفونی کننده برپایه پراستیک اسید می باشد. اکسیدین فوداسیب به منظور ضدعفونی سطوح درتماس با مواد غذایی، هوا، دست و میوه و سبزی و سرفوسیب به منظور ضدعفونی انواع سطوح مورد استفاده قرار می گیرد.

 

ضدعفونی سطوح

 سطوح مکان وجود آلودگی ها ورشد انتقال آن میباشد و باکتری ها،قارچ ها ،ویروس ها روی سطوح مختلف قرارگیرندو ناقل بیماری می شود.بنا براین از بین بردن  بیوفیلم از روی سطوح باعث کاهش پیدا کردم  بیماری میشود.ضدعفونی سطوح ، رسنوران ها،هتل ها،کارخانه هاوصنایع قضایی ،بیمارستان ها،سیستم های انتقال آب و ... ضروری میباشد.                             

       ویژگی های ضدعفونی کننده فوداسیب

  1. از بین بردن انواع باکتری، ویروس، قارچ، کپک، مخمر و بیوفیلم
  2. زمان تماس پایین
  3. کاهش رسوبات از روی سطوح
  4. عدم ایجاد مقاومت توسط طیف های مختلف پاتوژن
  5. موثر بر طیف وسیعی از میکروب ها، انگل ها، انواع باکتری، ویروس، قارچ، کپک، مخمر و بیوفیلم
  6. عدم احتمال بروز مسمومیت اتفاقی به دلیل عدم وجود باقی مانده مواد ضدعفونی کننده پس از مصرف بر روی سطوح
  7. کاملاً بی خطر- عدم ایجاد هر گونه مواد سمی اضافی و صد درصد قابل تجزیه در محیط
  8. اثرات ضد میکروبی طولانی مدت به دلیل خاصیت پایداری ایجاد شده توسط هسته OX
  9. عدم سمیت برای کارکنان در مقایسه با سایر ضدعفونی کننده ها مانند فرمالین و یدوفورها
  10. عدم ایجاد حساسیت و آلرژی
  11. اثر بخشی بالا با دز پای
  12.  به صرفه بودن از لحاظ اقتصادی

جهت اطلاعات بیشتر در این زمینه و نحوه استفاده از محصولات دیگر و مشاوره رایگان از کارشناسان این صنعت میتوانید به سایت www.aralshimi مراجعه نمایید



:: برچسب‌ها: محلول ضدعفونی کننده فوداسیب , آرال شیمی , ضدعفونی دست ها , ضدعفونی سطوح , مبارزه با کرونا , کرونا ویروس , کاربرد فوداسیب , فواید های حلول ضدعفونی کننده فوداسیب ,
:: بازدید از این مطلب : 234
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آرال شیمی


فرمالدئید

 این ماده اولین بار توسط دانشمند روسی به نام الکسانر باتلرف در سال 1859 کشف شد. این ترکیب با نام های متانال و متیلن. می باشد. فرمالین از محلول های 30الی50 درصدی این ماده درآب تولید می شود.

 از این ماده برای ضدعفونی وسایل و اماکن و همچنین در اماکن درمانی و وسایل آن نظیر دستگاه های اندوسکپی و دستگاه های دیالیز و.... استفاده می شود.

 طبق گزارش وزارت بهداشت استفاده از این ماده ضدعفونی کننده خطر ابتلا به سرطان بینی، حلق و سایر انواع سرطان است . همچنین سرطان زا بودن این ماده از طرف موسسه بین المللی سرطان نیز تایید شده و افرادی که در معرض مقادیر زیادی از فرمالین هستند باید نکات ایمنی خاصی را رعایت نمایند.



آب ژاول

آب ژاول که در فارسی به آن مایع سفید کننده و وایتکس نیز گفته می‌شود، محلولی است که برای گندزدایی و بو زدایی به کار می‌رود. آب ژاول در تولید مایعات سفید کننده و همچنین در صنایع بهداشتی، صنایع کاغذ و مقوا و نساجی کاربرد دارد. آب ژاول یک ماده معدنی است.

از ضررهای این ماده می توان گفت آب ژاول، ماده ای بسیار سمی است و نباید آن را در محیط های بسته بکار برد. از بکار بردن آن به همراه جوهر نمک و موادی مثل آن نیز باید جدا خودداری کرد (یعنی همیشه آن را به تنهایی و بدون مخلوط با پاک کننده‌های دیگراستفاده کنید).ترکیب  این مواد با هم، گاز بسیار سمی و کشنده کلر را تشکیل می‌دهند.

 

کلر

کلر، عنصر شیمیایی مهمی در تصفیه آب، مواد گندزدا، سفید کننده و نیز در گاز خردل به ‌شمار می‌رود. همچنین کلر در ساخت طیف وسیعی از اقلام روزمره کاربرد دارد. همچنین در محتوای محصولاتی مانند مواد ضدعفونی کننده، حشره کش ها، رنگ ها، پلاستیک ها، فرآورده های نفتی و دیگر اغلام بکار می رود.

کلر، موجب تحریک دستگاه تنفسی بخصوص در کودکان و کهنسالان می‌شود. کلر در حالت گازی، باعث تورم غشای مخاطی شده، درحالت مایع موجب سوختگی پوست می‌شود. این ماده ریه ها را ضعیف کرده و آسییب پذیری آن ها را در مقابل بیماری های ریوی چند برابر می کند.

همانطور که در این مقاله مطالعه کردید، ضدعفونی کننده های رایج در صنایع مختلف در کنار کارآیی بالا، مضرات زیادی نیز دارند. این مواد در اغلب موارد برای سلامت انسان مضر هستند.

در اینجا محلول ضدعفونی کننده ای به شما معرفی می کنیم که در کنار کارایی بسیار بالا، برای سلامتی مضر نیست. این ماده در دسته مواد ضدعفونی کننده ارگانیک قرار می گیرد.

 

محلول ضدعفونی کننده اکسیدین-فوداسیب

ضدعفونی سطوح و همچنین ضدعفونی دست به منظور کاهش انتقال آلودگی و بیماری بسیار ضروری است. آرال شیمی تولید کننده محلول های ضدعفونی کننده بر پایه پراستیک اسید می باشد. این محلول پس از استفاده به آب و دی اکسید کربن تبدیل می شود و باقی مانده مضر ندارد.

 

 اکسیدین فوداسیب به منظور ضدعفونی سطوح در تماس با مواد غذایی، هوا، دست و میوه و سبزی و سرفوسیب به منظور ضدعفونی انواع سطوح مورد استفاده قرار می گیرد. جهت اطلاعات بیشتر و مطالعه کامل و دقیق از فوائد و مضرات این محلول ضدعفونی کننده می توانید مقاله  سه تا از رایج ترین ضدعفونی کننده ها را در سایت آرال شیمی مطالعه فرمایید.



:: برچسب‌ها: فرمالدئید , آرال شیمی , محلول ضدعفونی کننده , فوداسیب , فرمالین , کلر , خطرات فرمالین , خطرات کلر , آب ژاول , خطرات آب ژاول ,
:: بازدید از این مطلب : 242
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آرال شیمی

چرا از سموم کشاورزی استفاده میشود

رشد روز افزون جمعیت نیاز به غذا و تامین مواد غذایی را بیش از پیش کرده است. از بین رفتن محصولات کشاورزی در اثر بیماری های مختلف باعث کاهش این محصولات می شود. انسان به منظور مبارزه با این مشکلات به سموم و کودهای شیمیایی پناه برده است.

استفاده بیش از حد از سموم کشاورزی در مزارع و همچنین در گلخانه ها باعث آلوده شدن آب و خاک شده است. از طرف دیگر بیماری ها در برابر آن ها مقاوم شده اند و این مساله استفاده بیشتر از سموم و قارچ کش ها را به دنبال دارد. امروزه عوارض وجود سموم و قارچ کش ها در محصولات کشاورزی مشاهده می شود. به همین دلیل جوامع به سمت استفاده از محصولات ارگانیک سوق پیدا کره اند.

مواد ارگانیک جایگزین سموم و کشنده برای قارچ ها

مواد ارگانیک که جایگزین سموم، قارچ کش ها و کودها می شوند، باید توانایی از بین بردن انواع عوامل بیماری زا را داشته باشند. کپک حقیقی و دروغین، شانکر مرکبات، فوزاریوم، زنگ زرد و … نمونه هایی از بیماری های متداول هستند. کشاورزان برای از بین بردن این بیماری ها مقادیر زیادی سم و قارچ کش استفاده می کنند. این مواد وارد خاک و همچنین آب های زیر زمینی می شوند. از طرف دیگر این مواد در محصولات باقیمانده دارند و سلامت انسان را به خطر می اندازند.

آرال شیمی از طریق تولید محصول ارگانیک اکسیدین- اگروسیب در این امر به یاری کشاورزان و گلخانه دار ها آمده است. اگروسیب به منظور کاهش و از بین بردن عوامل بیماری زا مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول بصورت کنسانتره تولید می شود و به فروش می رسد.

گلخانه دارها پس از رقیق سازی و آماده سازی اگروسیب با آب، از طریق اسپری، سم پاش های کوله پشتی و مه پاشی از آن استفاده می کنند. در زمین های کشاورزی نیز روش استفاده مانند سموم می باشد و نیاز به تغییر روش نیست.پ

اگروسیب و پراکسیدین محصولات ویژه کشاورزی

صنایع آرال‌شیمی گلستان  تولیدکننده انواع ضدعفونی کننده‌های  تخصصی سطح‌ بالای کشاورزی و صنعتی  تحت عنوان قارچ کش های  تخصصی مزارع  کشاورزی در سطح وسیع و گلخانه ها   با الگو‌برداری از روشهای طبیعی مبارزه  با انواع پاتوژنهای گیاهی و بیماری های شایع قارچی اعم از سفیدک سطحی و درونی،فوزاریم، نماتد و ضدعفونی کننده‌ سطح بالا و مؤثر و کاملاً ارگانیک  با نام های  پراکسیدین و اگروسیب  فرموله کرده است که سازگاری کاملی با محیط زیست دارد  و بدون هیچ خطر بالقوه ای برای کاربران، عملیات ضدعفونی خاک مزارع کشاورزی اعم از گندم و کلزا ....و آب و هوا را به نحوی موثر انجام می  دهد.

به منظور مطالعه سایر محصولات آرال شیمی در زمینه ها مختلف مانند ، سالن های ورزشی، هتل داری، رستوران، آب و فاضلاب، سیستم های RO و UF، سیستم CIP کارخانه های صنایع غذایی(لبنی، نوشیدنی، رب و کنسرو و IQF و ...)، صنایع دارویی و ... به سایت این شرکت مراجعه فرمایید.
www.aralshimi.com



:: برچسب‌ها: ضدعفونی گیاهان , محلول ضدعفونی کننده , آرال شیمی , اگروسیب , پراکسیدین , باغبانی , کشاورزی , گندزدایی زمین ,
:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آرال شیمی

هر فرد زمانی می تواند از سلامت خود مطمين باشد که در جامعه سالم زندگی کند. بنابراین رعایت بهداشت فردی و عمومی به منظور تضمین سلامت فرد و جامعه ضروری است. مواد شوینده و ضدعفونی کننده برای رعایت بهداشت تولید و عرضه می شوند.

یکی از مراکزی که از نظر بهداشتی اهمیت بسیار زیادی دارند باشگاه ها و سالن های ورزشی هستند. محلول های ضدعفونی کننده تولید شده در آرال شیمی، کاملا ارگانیک بوده و سازگار با محیط زیست می باشند. قدرت پاک کنندگی و ضد آلایندگی این نوع محصولات چندین برابر محلول های الکلی است. با توجه به کیفیت بالای این محصولات و عدم باقی گذاشتن هر نوع باقیمانده مضری در محیط، به پاک کننده های سبز معروف هستند. این دست از محصولات دارای استاندارد های جهانی FDA، EPA و UEPA می باشند. جهت مطالعه مستندات و مقالات فنی بیستر و دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان فنی، لطفا به سایت آرال شیمی به آدرس www.aralshimi.com مراجعه فرمایید.

محلول ضدعفونی کننده غیر الکلی وبرپایه پراستیک اسید با قدرت ضدعفونی کنندگی 3 برابر بیشتر از الکل 70 درصد و با کونتاکت تایم زیر 1 دقیقه ، مناسب برای حذف انواع ویروس، باکتری و قارچ و حتی اسپورهای مقاوم با سایر مواد شیمیایی.

این محلول قابل استفاده برای ضدعفونی کلیه تجهیزات و دستگاه های باشگاهی، ضدعفونی محیط باشگاه ها و سالن های ورزشی، بدون ایجاد اثر خوردگی بر روی انواع فلزات ، چرم و انواع پارچه می باشد و از خود هیچ باقی مانده ی مضری بر جا نمی گذارد.  به عبارتی 100 درصد قابل تجزیه در محیط زیست می باشد لذا علی رغم سایر پاک کننده های شیمیایی و مضر،  سازگار با محیط زیست است.

این محصولات ارگانیک، دارای تأیدیه علوم پزشکی و مجوز سازمان غذا دارو می باشد که می توانید سایر مجوزهای مربوطه را در سایت www.aralshimi.com مشاهده بفرمایید. لطفا در صورت نیاز به مشاوره بیشتر، حتما با کارشناسان ما تماس بفرمایید.

 

 

قبل از خرید لطفا به این نکته توجه شود که محصول به صورت کنستانتره می باشد و طبق دستورالعملی که همراه محصول می باشد باید رقیق سازی شود و بسته به نوع استفاده میزان دوز متفاوت می باشد. لذا خواهشمند است قبل از استفاده یا با کارشناسان فنی که اطلاعات آن ها در سایت www.aralshimi.com می باشد تماس بگیرید یا کاملا مطابق دستورالعمل و با رعایت نکات توصیه شده اقدام به مصرف نمایید.

 



:: برچسب‌ها: کرونا , مبارزه با کرونا , ضدعفونی سالن , ضدعفونی باشکاه های بدنسازی , ضدعفونی سطوح , فوداسیب , پراستیک اسید ,
:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آرال شیمی
با سلام.به دنیای لوکس بلاگ و وبلاگ جدید خود خوش آمدید.هم اکنون میتوانید از امکانات شگفت انگیز لوکس بلاگ استفاده نمایید و مطالب خود را ارسال نمایید.شما میتوانید قالب و محیط وبلاگ خود را از مدیریت وبلاگ تغییر دهید.با فعالیت در لوکس بلاگ هر روز منتظر مسابقات مختلف و جوایز ویژه باشید.
در صورت نیاز به راهنمایی و پشتیبانی از قسمت مدیریت با ما در ارتباط باشید.برای حفظ زیبابی وبلاگ خود میتوانید این پیام را حذف نمایید.جهت حذف این مطلب وارد مدیریت وب خود شوید و از قسمت ویرایش مطالب قبلی ،مطلبی با عنوان به وبلاگ خود خوش امدید را حذف نمایید.امیدواریم لحظات خوبی را در لوکس بلاگ سپری نمایید...

:: بازدید از این مطلب : 152
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 0 0 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد