نوشته شده توسط : آرال شیمی

آیا تصفیه فاضلاب کشاورزی به اندازه سایر فاضلاب ها مهم است؟

فاضلاب کشاورزی

فاضلاب کشاورزی، یکی از زیر شاخه های موثر در آلودگی فاضلاب کلی می باشد. در ابتدا بهتر است با مفهوم و تعریف فاضلاب آشنا شویم. حتما با این سوال مواجه شده‌اید که فاضلاب چیست؟
‌برای پاسخ به این سوال تعاریف مختلفی وجود دارد.
برای نمونه، به آب مصرف شده‌ای که بازمانده فعالیت‌های مختلف انسانی است. و به گونه‌ای خواص فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی آن به حدی تغییر کرده است، فاضلاب می‌گویند

 

انواع مختلف فاضلاب‌ها

فاضلاب‌ها انواع مختلفی دارند. مانند:

  • فاضلاب خانگی یا شهری
  • فاضلاب صنعتی
  • فاضلاب سطحی (به منظور آب‌های سطحی)
  • فاضلاب کشاورزی‌

در کشاورزی معمولا با سموم، ضد آفت‌ها و کود‌های شیمیایی مختلف سر و کار داریم.
آب‌های سطحی‌ که از فعالیت‌های کشاورزی حاصل می‌شوند، با این کود و سم‌ها در تماس‌اند و ممکن است به وسیله مواد شیمیایی موجود در آنها آلوده شوند. این آب‌های آلوده را فاضلاب کشاورزی می‌گویند.

چگونه می‌توان با این مشکل مقابله کرد؟


همانطور که می‌دانیم در دنیای امروزه تقریبا برای هر مشکلی راهی وجود دارد! و همچنین برای مشکل فاضلاب کشاورزی و آلودگی آن‌هم راه‌هایی وجود دارد که می‌توان با آسیب‌های احتمالی مقابله کرد.

 

آیا راهی برای از بین بردن فاضلاب کشاورزی وجود دارد؟

در پاسخ به این پرسش باید بگوییم خیر.
زیرا با توجه به نیاز انسان و… فعالیت‌های کشاورزی، همواره ادامه دارند. و هیچگاه نمی‌شود فعالیتی را مختل کرد. همچنین برای کشاورزی نمی‌توان از سم، کود و مواد شیمیایی استفاده نکرد. هرچند می توان از محصولات ارگانیک که جایگزین های مناسب تری برای آفت کش ها و سموم شیمیایی هستند، استفاده نمود.

● آیا ممکن است از این فاضلاب استفاده‌‌ای بشود؟

برای پاسخ به پرسش سوم ممکن است ابتدا با خود فکر کنید، که چگونه ممکن است از فاضلاب کشاورزی با وجود مواد شیمیایی و خطرناک استفاده کرد؟
اما پاسخ ما به شما این است که بله، امروزه در بسیاری از کشورهای صنعتی و در حال توسعه استفاده از فاضلاب و به طور کلی فاضلاب‌ها امری طبیعی است.
از این فاضلاب‌ها در کشاورزی، ابتدا برای آبیاری باغات و زمین‌های کشاورزی استفاده می‌شود.

● چگونه می‌توان فاضلاب کشاورزی را تصفیه کرد؟

آب‌های زاید را از زمین کشاورزی جمع‌آوری و سپس بعد از جمع آوری به سیستم تصفیه هدایت می‌کند. پس از جمع آوری، انتقال فاضلاب هم از اهمیت و توجه ویژه‌ای برخوردار است تا به موجودات آسیبی نرسد.
لازم به ذکر است برای تصفیه فاضلاب کشاورزی و استفاده از این سیستم نیاز به فضای کافی، هزینه و بودجه لازم و دقت در انتخاب سیستم مناسب می‌باشد.

معایب استفاده از آبیاری زمین های کشاورزی با فاضلاب

بعد از تصفیه فاضلاب کشاورزی، تقریبا مشکلی برای استفاده از آن وجود ندارد. اما چنانچه این تصفیه به روش صحیح و درست انجام نگیرد، باعث زیان رساندن به عوامل مختلف، همچون موجودات زنده و مخصوصا محصولات می‌شود. زیرا فاضلاب مربوط کشاورزی، غلظت بالایی از مواد شیمیایی و عناصر سمی را دارا است. که در دراز مدت تاثیرات آن مشاهده می‌شوند و البته اغلب مردم به دلیل گذشت زمان و تاثیر گذاری آن در طولانی مدت متوجه علت آن نخواهند شد.

مزایای استفاده از آبیاری زمین های کشاورزی با فاضلاب

تصفیه درست فاضلاب کشاورزی و استفاده از آن مزایایی در پیش دارد که موارد زیر نمونه‌هایی از این مزایا هستند :
– جلوگیری از ورود این فاضلاب‌ها به محصولات و زندگی انسان‌ و دیگر موجودات
-کاهش بار آلودگی زیستی
– آسیب نرسیدن به محصولات و جانداران.
-کاهش هزینه آب کشاورزی
-استفاده بهینه از آب در زمان کمبود آن و غیره

آینده فاضلاب کشاورزی

با گذشت زمان و پیشرفت انسان‌ها، نیاز‌های کشاورزی و همچنین فعالیت‌های مختلف انسان‌ افزایش میابد. در پی این افزایشات به طور معمول، روند افزایش فاضلاب هم ادامه دارد. برای استفاده درست باید به دنبال بهترین روش‌‌ها بود، تا از آسیب رساندن به عوامل مختلف جلوگیری شود.

اکسیدین آب و فاضلاب (اگوسیب)

تیم آرال شیمی ضمن معرفی محصول اکسیدین آب و فاضلاب، با نام تجاری «اگوسیب» قدمی بزرگی در عرصه گندزدایی آب و فاضلاب برداشته است. این محصول دوستدار محیط زیست می باشد. به طوری که در اثر تجزیه پراستیک اسید/ هیدروژن پرواکساید توسط طبیعت، آب، اکسیژن و دی اکسید کربن تولید خواهد شد. این مواد به نوبه خود نیز وارد چرخه مواد طبیعی می شوند. به عبارتی باقیمانده مضری از خود برجای نمی گذارد.

اگوسیب باعث کاهش BOD و COD  آب می گردد و به نوعی جایگزین کلر و ازون در سیستم گندزدایی فاضلاب می شود. هم چنین خطرات ثانویه آن ها را ندارد. از جهت دیگر رنگ و بوی فاضلاب را هم کاهش می دهد.

اکسیدین صنایع آب و فاضلاب، یک محصول ضدعفونی کننده قدرتمند با قدرت اثرگذاری بالاست که طیف بسیار وسیعی از انواع عوامل بیماریزا از قبیل E.Coli و سالمونلا و لژیونلا را بطور کامل از بین می برد. جهت اطلاعات بیشتر به سایت آرال شیمی مراجعه فرمایید.



:: برچسب‌ها: #آرال شیمی , #فاضلاب کشاورزی , #اکسیدین , #ضدعفونی فاضلاب کشاورزی ,
:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آرال شیمی

لیست جامع کارخانجات صنایع غذایی

·        صنایع غذایی کاله

برند کاله در سال ۱۳۷۰ تأسیس شد. این برند را در جایگاه ۴۸ام صنایع غذایی در جهان (به گزارش یورو مانیتور)، برند محبوب و برتر و ۷ سال تنها صادرکننده نمونه در فرآورده‌های لبنی در ایران قرار داده است.

اطلاعات بیشتر https://kalleh.com/

  • ·        صنایع غذایی میهن

کارخانه میهن در حال حاضر بیش از 11000 نفر را در بخش های مختلف به خدمت گرفته و فضاهای تولیدی سرپوشیده آن به 350 هزار متر مربع بالغ می گردد.

اطلاعات بیشتر http://www.mihan-food.com/

 

  • صنایع غذایی شیرین عسل

گروه صنايع غذايي شيرين عسل تنها گروه صنعتي در زمينه توليد انواع شيريني و شكلات و محصولات كاكائو مي باشد. این کارخانه محصولات متنوع و مرغوبي را براي قشر وسيعي از مصرف كنندگان و طيف گسترده اي از مشتريان توليد و توزيع مي نمايد.

اطلاعات بیشتر http://www.shirinasal.com/

  • ·        صنایع غذایی پگاه

شرکت صنایع شیر ایران که هم اکنون با برند پگاه در میان عموم مردم شناخته می‌شود، 7دهه پیش و در سال ۱۳۳۳ نخستین کارخانه شیر پاستوریزه ایران بود. این کارخانه با ظرفیت ۴۵ تن در روز تاسیس شد. اطلاعات بیشتر http://pegah.ir/

  • ·        صنایع غذایی دامداران

شرکت فراورده های لبنی تین با برند تجاری دامداران، به عنوان یکی از بزرگترین و معتبرترین شرکتهای تولید کننده محصولات لبنی در ایران می باشد. اطلاعات بیشتر https://damdaran.ir/

  • صنایع غذایی زرماکارون

گروه صنعتی و پژوهشی زر با اعتماد به توان سرزمین خود در عرصه‌های تولیدی و صنعتی، زیرساخت خود را در سال ۱۳۷۲ پایه‌ریزی و در سال ۱۳۷۷ محکم و استوار کار خود را در صنعت آغاز نمود. سپس در سال ۱۳۸۰ برای اولین بار در ایران خطوط تولید آرد سِمولینا را راه‏ اندازی کرد.

اطلاعات بیشتر http://www.zarmacaron.com/

  • ·        صنایع غذایی چوپان

صنایع لبنی و بستنی چوپان در سال 1376 فعالیت خود را با تولید شیر و ماست آغاز کرد. در حال حاضر با داشتن بیش از 800 کارمند و تولید بیش از 70 نوع محصول لبنی پاستوریزه و هموژنیزه بصورت تازه و فاقد مواد نگهدارنده و افزودنی جزء برترین تولیدگنندگان لبنیات قرار دارد.

 اطلاعات بیشتر https://choopan.com/

  • صنایع غذایی سن ایچ

 شرکت عالیفرد به عنوان بزرگترین تولید کننده انواع کنسانتره، آبمیوه، نوشیدنی و شربت، در سال ۱۳۵۶ در شهر صنعتی کاوه در شهرستان ساوه کار خود را شروع کرد. در ابتدای فعالیت خود، انواع آبمیوه را در بسته‌بندی‌های مختلف تولید می‌کرد. اطلاعات بیشتر http://www.sunich.org/

 

  • ·        صنایع غذایی مهرام

گروه تولیدی مهرام در سال ۱۳۴۹ تاسیس شد و به بهره‌برداری رسید. تنوع تولیدات در ابتدا به شش نوع محصول خلاصه می‌شد که در میان آن‌ها سس مایونز توانست جایگاه ارزنده‌ای را در کشور به دست آورد. اطلاعات بیشتر https://mahramco.com/

 

  • ·        صنایع غذایی مینو

گروه صنعتی مینو با همت والای زنده یاد مرحوم حاج علی خسروشاهی بنیان نهاده شد. در ۱۶ آبان سال ۱۳۳۸ هـ . ش فعالیت تولیدی خود را با تاسیس شرکت صنعتی پارس مینو آغاز نمود. اطلاعات بیشترhttps://www.minoogroup.com/

  • ·       صنایع غذایی رامک

شرکت فرآورده های لبنی رامک، تولیدکننده انواع محصولات لبنی و یکی از بزرگترین زیرمجموعه های هلدینگ دلتا  در ایران می باشد. در سال 1369توسط خانواده نصیری در استان فارس و شهر شیراز تاسیس شد و امروزه با گسترش روز افزون فعالیت به عنوان یک برند ملی شناخته شده و در بیش از 20 شهر ایران دارای شعبه می باشد.

اطلاعات بیشتر http://www.ramakdairy.com/

 

  • ·        صنایع غذایی یک و یک

با بیش از پنجاه سال سابقه به عنوان يكي از بزرگترين بنيانگذاران صنعت نوين غذايي كشور محسوب می شود.

شرکت دشت مرغاب (سهامی عام) با نام تجاری شناخته شده ی یک و یک، از با سابقه ترین و بزرگ ترین مجموعه های تولیدی صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی کشور محسوب می شود.

اطلاعات بیشتر https://www.1and1group.com/

  • ·       صنایع غذایی اروم آدا

شرکت اروم آدا در کشور ایران، 9 کیلومتری شهر ارومیه در جاده سنتو در محیطی بسیار خوش آب و هوا و با مساحت تقریبی 52000 متر مربع و 19500مترمربع زیربنا تاسیس گردیده است. این شرکت درپانزدهم آبان سال 1370 به منظور تولید انواع محصولات غذایی به بهره برداری رسید.  

اطلاعات بیشتر http://www.urumada.com/

  • ·        صنایع غذایی تک ماکارون

همزمان با راه اندازی واحد مدرن آردسازی آردداران در سال 1382 با گندم نرم و راه اندازی و بهره برداری واحد دوروم، دست یابی به کیفیت مطلوب ماکارونی سمولینا همتراز با کشورهای نام آشنای ماکارونی در ایتالیا سرلوحه کار شرکت تک ماکارون قرار گرفت.

اطلاعات بیشتر https://takmakaron.com/

  • ·        صنایع غذایی ویتانا

کارخانه ویتانا در سال ۱۳۳۵ توسط برادران تهرانچی در خیابان امیریه تهران تأسیس شد. برادران تهرانچی از آلمان و انگلیس دستگاه‌های بیسکویت‌سازی وارد و تولید مستمر بیسکویت را در کارخانهاین شرکت آغاز کردند. آن‌ها در مورد محبوب‌ترین محصول ویتانا یک جمله معروف داشتند: «بیسکویت مادر باید به راحتی با دندان شکسته شود و با آب دهان نرم شود». بیسکویت مادر قدیمی‌ترین بیسکویت‌ تولید شده در ایران است که از سال ۱۳۳۷ توسط شرکت ویتانا تولید می‌شود.

اطلاعات بیشتر http://vitana.co/

  • ·        صنایع غذایی دومینو

شرکت لبنیات و بستنی دومینو در سال 1390 با پشتوانه غنی از تجربه و تخصص که حاصل بیش از سی سال تلاش مداوم و کارآفرینی بنیانگذاران خود که تا قبل از تاسیس دومینو به عنوان یکی از بنیانگذاران و مالکان مجموعه لبنیات و بستنی میهن فعالیت می کردند، تاسیس گردید

اطلاعات بیشتر http://www.dominodairy.com/

  • ·        صنایع غذایی چین چین

در ایران سالیانه 5.5 میلیون تن گوجه فرنگی تولید می شود، که از این مقدار حدود 2.5 میلیون تن گوجه فرنگی پروسس میشود. تولید رب گوجه فرنگی در کشور بالغ بر 772 هزار تن می باشد. ایران در سالهای مختلف از 30 تا 115 هزار تن رب گوجه فرنگی صادر و در این زمینه دارای رتبه 7 جهان می باشد

اطلاعات بیشتر https://chinchinco.com/

  • ·        صنایع غذایی آیدین

سرآغاز شرکت داداش برادر به سال 1323 باز می گردد. زمانی که دو برادر با نامهای داداش صفری و غائب علی بیوک با کوله باری از تجربه در زمینه ساخت و تولید انواع شیرینی از روسیه به ایران بازگشته و در کارگاهی واقع در شهر تبریز شروع به فعالیت نمودند. آنها با تولید نوعی تافی شیری که "ریس" نام داشت و بصورت دست ساز تولید میگردید. اطلاعات بیشتر http://www.aidin.com/

  • ·        صنایع غذایی بیژن

قدمت محصولات غذایی بیژن به سال 1348 بازمی گردد، اما پیش از آن مهندس بیژن مهاجرین (1315) کار خود را از زیرزمین منزل‌اش آغاز کرده بود. بیژن معتقد بود که باید همواره کیفیت را حفظ کرد و نوآوری را سرلوحه کار قرار داد. بر اساس همین تفکر سس کچاپ در ایران توسط این شرکت در سال 1349 به دست مردم رسید و یک سال بعد سس اسپاگتی تولید شد و سپس پنیر پیتزا روانه بازار شد.

اطلاعات بیشتر http://www.bijanfood.com/

جهت اطلاعات بیشتر به سایت آرال شیمی مراجعه فرمایید.



:: برچسب‌ها: #صنایع غذایی , #آرال شیمی , #ضدعفونی صنایع ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آرال شیمی

محصولات ضدعفونی کننده آرال شیمی بر برپایه پراستیک اسید

ضدعفونی کننده های سطح بالا با نام تجاری پراکسیدین در صنایع آرال شیمی تولید و توزیع می شود. اکسیدین برپایه پراستیک اسید می باشد. از پراکسیدین جهت ضد عفونی کردن تجهیزات صنایع لبنی، تجهیزات حمل شیر، تجهیزات کشاورزی، تجهیزات پزشکی، آزمایشگاه، بیمارستان ها، تجهیزات دندانپزشکی، سیستم آب رسانی فاضلاب، ضدعفونی کردن استخر و حمام، ضدعفونی کردن دست ها، ضد عفونی کردن سبزیجات و میوه جاتی مانند کاهو و توت فرنگی بدون تغییر در طعم و مزه آنها، ضد عفونی کردن پستان گاو برای جلوگیری از بیماری و ضد عفونی کردن اجساد مرده مرغ و ماهی استفاده می شود.

پراستیک اسید ترکیبی مشتق از استیک اسید و پراکسیدهیدروژن است. محلول پراستیک اسید  PAA با فرمول شیمیایی C2H4O3 با نام های پروکسی استیک اسید و پراسان نیز نامیده می شود. پراستیک اسید (PAA) یک ماده ضدعفونی کننده مؤثر است. پراستیک اسید (PAA) در دمای معمولی محیط مؤثر است. ماندگاری طولانی داشته و بلحاظ اقتصادی نیز مقرون بصرفه است. علاوه بر این، انجام فرایند ضد عفونی با PAA مطلوب است زیرا در بسیاری از موارد نیازی به عملیات خنثی سازی پس از استفاده نیست و در بطور معمول DPB هایی را تشکیل می دهد که از خانواده اسیدهای کربوکسیلیک هستند و دارای جهش زایی، سرطان زایی و سمیت ژنتیکی کمتری نسبت به DBP های هالوژنه شده که در طی فرآیندهای کلرینگ ایجاد می شوند هستند.

 

فروش ویژه محلول ضدعفونی کننده پراستیک اسید با قیمت استثنایی

تولید و فرمولاسیون محصولات شیمیایی به ویژه محصولات ضدعفونی کننده

تولید ضدعفونی کننده سطح بالا (High level) بر پایه پراستیک اسید (PAA)

بدون اثرات سوء بر سلامتی انسان و محصولات نهایی صنایع غذایی، لبنی و محیط زیست

پراستیک اسید با نام تجاری PEROXY ACELICACID. PERASAN در دنیا و اکسیدین در ایران

تولید و فروش ضدعفونی کننده سطح بالا بر پایه پراستیک اسید (PAA) با نام تجاری اکسیدین ( OXCIDINE)

 

مجوزها:

استاندارد ۱۰۴۰ اروپا

نشان سیب سبز سلامت سازمان غذا و داروی کشور

پروانه بهره برداری ساخت وزارت صنعت و معدن

عضواتحادیه کسب و کار آنلاین

دارای نماد اعتماد

فروش آنلاین

ارسال سراسر کشور، مشاوره رایگان

راه های ارتباطی : 

تهران فروش و توزیع : 09120387617  مظفری  02122318783

09121462755

09120387618

09120387614

09113710628

 

وبسایت : http://www.aralshimi.com

لینک شاپ سایت: https://www.aralshimi.com/shop/

اینستاگرام : https://www.instagram.com/aralshimi

لینکدین: aralshimi

آپارات: aralshimi



:: برچسب‌ها: #پراکسیدین , #تولید کننده محلول ضد عفونی , #محلول ضد عفونی کننده محلول ضدعفونی دست , #فروش محلول ضدعفونی , # ,
:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آرال شیمی

گیاهان گلخانه و نکات مربوط به نگهداری گلخانه در زمستان

گلخانه در زمستان، در یکی از مرحله های حساس خود به سر می برد. در این زمان نیازمند یک سری از نگهداری ها و مراقبت های خاص خود هست.

بهتر است بدانید که برای آماده‌سازی مناسب و نگهداری گیاهان گلخانه در زمستان، انجام چند کار ساده لازم است. مطمئن باشید با رعایت این نکات فرصت پرورش طیف وسیعی از سبزیجات و گیاهان در طول فصل سرما برایتان فراهم خواهد شد.

بررسی ساختار کلی نگهداری گیاهان گلخانه در زمستان

اطمینان از عملکرد درست تمام قسمت‌های گلخانه چه در داخل و چه در خارج اهمیت به­ سزایی دارد. دقت کنید تا تمامی ساختارها در شرایط عالی قرار داشته باشند تا گلخانه در فصول سرد حداکثر کارایی را داشته باشد.

تعمیر و نگهداری منظم سیستم گرمایشی در طول سال را فراموش نکنید تا با شروع دوره سرما دچار مشکل نشوید. با آماده کردن بیش از پیش هرکدام از شرایط، شرط رشد گیاهان گلخانه مطلوب را ایجاد کرده ایم.

آماده‌سازی خاک گلخانه در زمستان

تمام گیاهان فصلی را که ممکن است باعث بروز بیماری در گیاهان گلخانه در زمستان شوند را حذف کنید. فراموش نکنید که قرار دادن برخی از کرم‌ها در خاک گیاهان گلخانه زمین را برای کاشت مجدد در بهار حاصل­خیزتر می‌کند .خاک را با مالچ جدید حاوی کمپوست یا تراشه‌های چوب بپوشانید. مالچ باعث حفاظت از خاک می‌شود. در بهار خاک مساعد و آماده کاشت خواهد بود.

توجه به سیستم عایق‌کاری

برای حفاظت و نگهداری گیاهان گلخانه در زمستان، عایق‌بندی آن جهت محافظت از یخ‌زدگی محصولات از اهمیت زیادی برخوردار است. توجه به عایق‌کاری مناسب و دقیق احتمال برداشت سبزیجات سالم را در زمستان تا حدود زیادی افزایش می‌دهد.

تهویه مناسب

شاید کمی عجیب باشد اما در طول زمستان هراز­گاهی پنجره‌ها را باز کنید. از جمله کارهای مربوط به نگهداری گیاهان گلخانه در زمستان توجه به تهویه می­باشد، که امری ضروری است. به یاد داشته باشید هوای خیلی مرطوب داخل گلخانه روی گیاهان تاثیر منفی می‌گذارد. اختلاف دمای داخل و خارج باعث بروز مشکل در کنترل رطوبت شده و در نهایت محصولات را ضعیف و مستعد بیماری می‌کند. سعی کنید درها و پنجره‌ها را در روز‌های آفتابی هنگامی که درجه حرارت تا حدودی بالا است، حتما باز کنید تا هوای داخل به‌خوبی تهویه شود.

نصب پرده‌های انرژی

پرده‌های گلخانه‌ای در فصل تابستان با ایجاد سایه مناسب بسیار کاربردی هستند. کاربرد این پرده‌ها برای نگهداری گیاهان گلخانه در زمستان قابل ملاحظه است. نصب آن‌ها باعث حفاظت محیط داخل از سرمای بیرون می‌شود و گرما را در داخل گلخانه به‌خوبی نگه می‌دارد. عموما پرده‌ها در شب و هنگامی که نور قابل استفاده دیگر در دسترس نیست مورد استفاده قرار می‌گیرند. با نصب آن‌ها گرما در داخل گلخانه در طول شب‌های بسیار سرد زمستان حفظ می‌شود. پرده‌ها را حتما در طول روز باز کنید تا گیاهان گلخانه بتوانند از نور خورشید استفاده کنند.

اکثر صاحبان گلخانه‌ها برای ایجاد عایق­بندی بهتر ترجیح می‌دهند یک پرده دو لایه نصب کنند. اگرچه در نگاه اول چنین کاری بسیار هزینه‌بر است، اما صرفه‌جویی در مصرف انرژی در طول زمستان کاملا به سود آن‌ها می‌باشد. در صورتی که سازه‌ها و تجهیزات گرمایشی در وضعیت مطلوبی قرار داشته باشند، با صرفه‌جویی در انرژی مطمئن باشید یک فصل موفقیت آمیز خواهید داشت.

نور دریافتی مکمل

در فصول سرد سال طول روزها کوتاه‌تر و میزان نور طبیعی دریافتی کمتر می‌شود. بنابراین توجه به یک منبع نور مکمل در زمستان برای گیاهان گلخانه امری مهم و ضروری است. شدت و مدت نور مورد احتیاج به نوع محصول و دما بستگی دارد. بنابراین افزایش هزینه‌های مربوط به روشنایی در این فصول دور از انتظار نیست. این شما هستید که باید تصمیم بگیرید که آیا تولید زمستان سودآور خواهد بود یا خیر. البته مشاوره با متخصصان این زمینه می‌تواند باعث افزایش کارایی نور مصنوعی در گلخانه بدون پرداخت هزینه‌های گزاف شود.

انتخاب محصولات مناسب فصل زمستان

گیاهان مناسب فصل زمستان را بشناسید و آن‌ها را انتخاب کنید. سبزیجات گلخانه‌ای در طول دوره زمستان به گرمای مناسب و کنترل‌شده‌ای احتیاج دارند. اواخر پاییز، فرصت مناسبی برای کاشت سبزیجات مناسب فصل زمستان است. از جمله تجهیزات مناسب برای کشت در زمستان می‌توان به پلاستیک‌های دوبل پلی‌اتیلن، صفحه‌های حرارتی و سیستم نور مصنوعی برای ایجاد گرمای بیشتر اشاره کرد. گلخانه‌های مجهز با تکنولوژی پیشرفته مسلما تولید محصولات فصول سرد را افزایش می‌دهند.

نتیجه گیری:

با ایجاد شرایط مناسب در گلخانه و تصمیم‌گیری‌های به موقع و درست شرایط رشد را برای گیاهان مدنظر خود در طول زمستان فراهم کنید. البته اگر بعد از گذشت ماه‌ها با وجود شرایط مساعد رشد مناسبی را از محصولات گلخانه‌ای مشاهده نکردید نگران نشوید؛ این موضوع کاملا طبیعی است. مطمئن باشید با طولانی شدن روز‌ها و افزایش نسبی دما رشد چشم­گیر محصولات دور از انتظار نخواهد بود. برای اطلاعات بیشتر به سایت آرال شیمی مراجعه فرمایید.

 



:: برچسب‌ها: #آرال شیمی , #نکات گلخانه ای , #گلخانه در زمستان , ,
:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آرال شیمی

 

انواع جرم ها و آلودگی ها

آلودگی ها در صنایع غذایی دارای ترکیبات و انواع مختلفی هستند. به هرگونه چرک و کثافات ، رسوبات چربی روی تجهیزات ، روغن و روان کننده های تسمه نقاله و دیگر رسوبات آلی و غیرآلی موجود روی تجهیزات، آلودگی یا جرم گویند. در واقع آلودگی عبارت است از هر گونه ماده نامطلوب که روی سطحی که می خواهیم تمیز باشد ، نشسته باشد.

1.      جرم ها و آلودگی ها در صنایع لبنی

بیشتر آلودگی ها و جرم ها شامل مواد رسوبی ته نشین شده بر روی سطوح و ناشی از ترکیبات شیر همراه با باکتری پنهان شده در داخل جرم ها هستند.

·         سطوح حرارت دیده :

زمانی که شیر تا دمای بالاتر از ۶۰ درجه سانتی گراد گرم می شود ، سنگ شیر  (stone milk) که ناشی از رسوب فسفات کلسیم (منیزیم) ، پروتئین ها ، چربی ها و غیره است ، شروع به شکل گرفتن می کند.

·         سطوح سرد:

به طور معمول یک لایه نازک شیر به سطوح در تماس با آن مانند دیواره لوله ها ، پمپ ها ، مخازن و غیره می چسبد. در زمان تخلیه سیستم باید تمیز کردن سریع انجام بپذیرد در غیر این صورت این لایه نازک خشک می شود و حذف آن مشکل خواهد بود.

تشخیص چشمی آلودگی ها در  فرایندهای شستشو در صنایع لبنی و غذایی

می توان رسوبات را پس از یک دوره طولانی تولید بر روی صفحه های تبادل حرارتی ، در ابتدای قسمت احیای حرارتی به راحتی مشاهده کرد.

اگر سیستم حرارتی از ۸ ساعت بیشتر کار کند ، رسوب سفید متمایل به قهوه ای که به صورت بسیار محکم به سطوح چسبیده است ، به آسانی قابل مشاهده می باشد.

مشخصات جرم ها از نظر انحلال در محلول های مختلف :

از نظر انحلال جرم ها به دو دسته زیر تقسیم بندی می شوند :

  • جرم های محلول در آب یا سایر حلال ها که حاوی هیچ ماده شوینده یا دترجنت نمی باشند: این جرم ها به طورمعمول شامل نمک های معدنی ، قندها (لاکتوز) ، مواد نشاسته ای و معدنی می باشند. در مورد این جرم ها ، برنامه و مکانیزم خاصی مورد نیاز نمی باشد بلکه فقط با گردش آب (در بعضی مواقع در فشار بالا) پاک خواهند شد
  • جرم های محلول در یک محلول شوینده یا دترجنت : این جرم ها در محلول های قلیایی  و یا اسیدی حل می شوند و شامل موارد زیر می باشند.
  • جرم های معدنی
  • جرم های آلی

2.      انواع جرم ها در صنایع غذایی:

بررسی مراحل CIP در فرایندهای شستشو در صنایع لبنی و غذایی:

  1. شستشوی اولیه با ) WFI  آب مقطر (water for injection) (و یا PW (purified water) جهت خیس کردن سطح داخلی تانک و رفع باقیمانده ی مواد.
  2. فلاش کردن محلول قلیایی به درون مجرا ها. مواد قلیایی محلول اصلی قابل استفاده در تمیزکاری هستند.
  3. به چرخش در آوردن  محلول قلیایی به صورت مجدد.
  4. شستشوی متوسط و ملایم مجدد به وسیله WFI و یا    PW
  5. شستشو با محلول اسیدی که برای رفع  باقیمانده های پروتئینی و یا رسوبات معدنی انجام می گیرد.
  6. شستشوی نهایی به وسیله WFI و یا PW – که ضمن خارج کردن باقیمانده ی مواد و محلول های پاک کننده از دستگاه انجام می گیرد.
  7. جریان دادن هوای نهایی که برای رفع رطوبت باقیمانده بعد از چرخه ی CIP انجام می گیرد.

انواع فرایند های شستشو در صنایع لبنی و غذایی

·         شست و شوی تانکها

·         شستشوی دستی تانک ذخیره

·         شستشوی مکانیکی تانک ذخیره

شیمی آب

شیمی آب به تجزیه و تحلیل و شناسایی آب و تعیین کمیت اجزای شیمیایی و خواص آب که شامل آنیون‌ها و کاتیون‌های PH و عناصر کمیاب است ، گفته می شود. تجزیه و تحلیل شیمی آب اغلب در زمینه مطالعات کیفیت آب و آلودگی هوا و آب‌های گرم زمین به کار گرفته می شود. جهت اطلاعات بیشتر به سایت آرال شیمی مراجعه فرمایید.

 



:: برچسب‌ها: #صنایع غذایی , #صنایع لبنی , #آرال شیمی , #ضدعفونی کننده ,
:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 دی 1399 | نظرات ()